problem z prądem na zaworze pompy wtryskowej
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
problem z prądem na zaworze pompy wtryskowej
auto Sharan rok 97, silnik AFN- a oto problem z odpalaniem.
Przekręcam stacyjkę słychać jak zawór na pompie (tyknie) i auto odpala a raz wogóle nie tyknie i auto nie odpala. Sprawdziłem raz jest prąd na przewodzie idącym do tego zaworu a raz nie ma prądu i klapa auto nie odpala. W tej sytuacji biorę przy włączonym zapłonie plus z akumulatora i przykładam do zaworka i silnik odpala. Nadmienie że zaworek jest sprawdzony i nowy, bezpieczniki oki, przewód od zaworka do pierwszej kostki tez oki. Już sam nie wiem co się dzieje. Może ktoś z was ma schematy instalacji elektrycznej do tego samochodu bo nie wiem gdzie dalej od pierwszej kostki idzie ten przewód i z czym jest podłączony. Z góry dzięki za podpowiedzi. [/b]
Przekręcam stacyjkę słychać jak zawór na pompie (tyknie) i auto odpala a raz wogóle nie tyknie i auto nie odpala. Sprawdziłem raz jest prąd na przewodzie idącym do tego zaworu a raz nie ma prądu i klapa auto nie odpala. W tej sytuacji biorę przy włączonym zapłonie plus z akumulatora i przykładam do zaworka i silnik odpala. Nadmienie że zaworek jest sprawdzony i nowy, bezpieczniki oki, przewód od zaworka do pierwszej kostki tez oki. Już sam nie wiem co się dzieje. Może ktoś z was ma schematy instalacji elektrycznej do tego samochodu bo nie wiem gdzie dalej od pierwszej kostki idzie ten przewód i z czym jest podłączony. Z góry dzięki za podpowiedzi. [/b]
Kolego proponuje podmienić przekaźnik 109 jest on właśnie odpowiedzialny za sterowanie pompą, a powiedz czy w tym momencie w którym nie odpala ci autko zapala się kontrolka od świec żarowych czy nie, ja miałem taką samą sytuację i pomogła wymiana przekaźnika 109 mówiąc szczerze też zadawałem pytanie na forum parę dni temu na taki temat że raz auto nie odpala a raz odpala i ktoś podpowiedział że przekaźnik 109 jak powiedziałem w sklepie co potrzebuje gość mówił że jest to przekaźnik od sterownia pompą koszt 15 zł a autko jak nowe. Pozdrawiam
MK3 TDI GT SPECJAL DanWlo
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images35.fotosik.pl/27/598a675a11260f55.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images35.fotosik.pl/27/598a675a11260f55.jpg[/img][/url]
kontrolka świec żarowych jak jest ciepły i nie odpala to czasmi na moment błysnie a czasem się wcale nie pojawia. A mam pytanie do Ciebie DanWlo gdzie znajduje się ten przekażnik 109. Dzieki z góry. Kolega na razie odpioł ten kabel do zaworka i puścił baipasa od kabla ze stacyjki i pali, ale jak co to bym sprawdził ten przekaźnik 109 ale nie wiem gdzie on jest.
VW Sharan 1,9 tdi 110 KM, AFN, 97/98r.
Kolego ten przekaźnik jest tak gdzie bezpieczniki i jest na nim napisane 109 przynajmniej tak jest u mnie w golfie tdi ale myślę że to nie wiele się różni. Wymień ten przewoźnik ty koszt tylko 15 zł a będziesz spał spokojnie a wydaję mi się że to na 95% będzie to. Pozdrawiam
[ Dodano: 28 Sie 2008 15:56 ]
Jeszcze raz to samo bo tyle błędów się wkradło że sam mam problem z odczytaniem tego.
Kolego ten przekaźnik jest tam gdzie bezpieczniki i jest na nim napisane 109 przynajmniej tak jest u mnie w golfie tdi ale myślę że to nie wiele się różni. Wymień ten przekaźnik to koszt tylko 15 zł a będziesz spał spokojnie a wydaję mi się że to na 95% będzie to. Pozdrawiam
[ Dodano: 28 Sie 2008 15:56 ]
Jeszcze raz to samo bo tyle błędów się wkradło że sam mam problem z odczytaniem tego.
Kolego ten przekaźnik jest tam gdzie bezpieczniki i jest na nim napisane 109 przynajmniej tak jest u mnie w golfie tdi ale myślę że to nie wiele się różni. Wymień ten przekaźnik to koszt tylko 15 zł a będziesz spał spokojnie a wydaję mi się że to na 95% będzie to. Pozdrawiam
MK3 TDI GT SPECJAL DanWlo
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images35.fotosik.pl/27/598a675a11260f55.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images35.fotosik.pl/27/598a675a11260f55.jpg[/img][/url]
Dźwinie troszkę opisany jest tutaj ten przekaźnik 109 jako transmisja danych nie wiem co to może oznaczyć w golfie jest on odpowiedzialny za pompę a tu transmisja danych ciekawe jakie dane przechodzą przez przekaźnik.
A masz może kolego taki opis bezpieczników i przekaźników do golfa 3 tdi
A masz może kolego taki opis bezpieczników i przekaźników do golfa 3 tdi
MK3 TDI GT SPECJAL DanWlo
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images35.fotosik.pl/27/598a675a11260f55.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images35.fotosik.pl/27/598a675a11260f55.jpg[/img][/url]
Tak jest, jest on też odpowiedzialny za zasilanie ECU. Kolega przerabiał problem z transmisją (VAG) i okazało się, że winny był właśnie 109DanWlo pisze:Dźwinie troszkę opisany jest tutaj ten przekaźnik 109 jako transmisja danych nie wiem co to może oznaczyć w golfie jest on odpowiedzialny za pompę a tu transmisja danych
Aha, możesz ten 109 kupić, lub rozebrać i naprawić (polutować). U mnie oderwały się blaszki od płytki drukowanej.
pzdr
zyggy
Ostatnio zmieniony pt sie 29, 2008 14:11 przez zyggy, łącznie zmieniany 1 raz.
ludzik21 pisze:Mam tylko musisz mi podać dokładnie jaki masz typ silnika oraz rok produkcji auta
Więc to jest Golf 3 1.9 TDI GT Specjal 90km rok produkcji 1996 typ silnika 1z
Wielkie dzięki
[ Dodano: 29 Sie 2008 19:17 ]
klima, elektryczne szyby przód, elektryczne lusterka, mfa tak dla ścisłości
MK3 TDI GT SPECJAL DanWlo
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images35.fotosik.pl/27/598a675a11260f55.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images35.fotosik.pl/27/598a675a11260f55.jpg[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 160 gości