Pomocy nie moge wybić śruby sworznia wahacza

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

/blmas37/
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz lip 13, 2008 12:41
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Pomocy nie moge wybić śruby sworznia wahacza

Post autor: /blmas37/ » śr sie 27, 2008 15:48

Dzisiaj sie zabrałem za wymianę osłony gumowej półosi w moim MK2 1.6 benz.Tak jak w opisie zamieszczonym na forum poluzowałem dużą nakrętkę (klucz 30) następnie odkręciłem koło, odkręciłem (17) śrubę, która nam blokuje sworzeń wahacza i nie mogę wybić jej ze zwrotnicy. Dodam ze samochód stał tylko na lewarku i pod wahaczem nie było żadnych "klocków"
Nie wiem czy ta śruba jest tak mocno zapieczona, waliłem dosyć mocno, choć z wyczuciem ażeby nie uszkodzić gwintu.
A może tę śrubę trzeba wykręcić z drugiej strony - jest też łeb na "17"
Czekam na "mądre" rady i z góry dziękuje.
Pozdrawiam.


Pozdrawiam wszystkich wlascicieli MK2

Awatar użytkownika
majster heniek
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2152
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 11:04
Lokalizacja: Głuchołazy
Auto: Jest
Silnik: też

Post autor: majster heniek » śr sie 27, 2008 15:54

WD40 lub podobne popsikaj odczekaj trochę potem stuknij od strony nakrętki i główki śruby znowu popsikaj , próbuj kluczem obrócić śrubę powoli w lewo i prawo powinno puścić


Obrazek

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr sie 27, 2008 16:17

Można też spóbwać pchać ją z jednej strony np. młotkiem, a druga osoba niech kręci kluczem.
/blmas37/ pisze:A może tę śrubę trzeba wykręcić z drugiej strony - jest też łeb na "17"
- hmm - tak się zastanawiam, czy my mówimy o tym samym - aby odłączyć sworzeń wahacza musisz całkowicie zdemontować śrubę która jest wkręcona w zwrotnicę, zaraz przy sworzniu - tę śrubę trzeba całkiem wyciągnąć.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » śr sie 27, 2008 17:28

Niestety śruba ta siedzi tak mocno ż4e trzeba nieźle sie namęczyć. Sam ją wybijałem jakies 3 godziny. Co zrobi? Walić z jednej strony , gdy sie minimalnie wysunie , walnąc z drugiej , potem znów z tamtej i tak ją wyrobisz i wyjdzie. Ale łatwo to napisac , ale sama robota to koszmar. Poprostu dobry młot i porzadne uderzenia. I tak do bólu.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr sie 27, 2008 17:36

no ale zaraz, tę śrubę dodatkowo napina kolumna zaiwszenia. (dociska ją siła spreżyny) Więc jak lekko podlewarujesz tarczę ham/ ewentualnie wahacz tak że zniesiesz część naprężenia to bedzie znacznie latwiej wybić śrubę.

[ Dodano: Sro Sie 27, 2008 17:39 ]
troche zle sie wyrazilem, bo idac tym tokiem myslenia to podlewarowanie dodatkowo zwiekszylo by nacisk. W kazdym razie jak podlewarujesz wahacz ze bedzie mniej więcej poziomo to śrubę znacznie łątwiej wybić



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » śr sie 27, 2008 17:55

To nic nie da. Po prostu śruba zardzewiała razem ze sworzniem. Jedyne wyjście to dobry klucz i spróbuj od strony śruby kręcić nią. Jeżeli nie drgnie to wyjmuj całą zwrotnice i odkręć sworzeń od wahacza. Na wierzchu zawsze łatwiej coś zrobić.



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » śr sie 27, 2008 22:10

TAZ pisze:Jeżeli nie drgnie to wyjmuj całą zwrotnice i odkręć sworzeń od wahacza
Hmmm te śruby od sworznia lubią sie pprzekrecac dlatego polecam spróbowac mój sposób. Poza tym wybicie drążka kierowniczego bedzie kolejnym problemem zapewne nie do przejscia. Ja jednak bede skłaniał kolege do spróboania mojej metody.
Ja takze myslkałem ze to g....o nie wyjdzie ale porzadny młot ostre walenie o sukcesywanie wyszła. :bigok:


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

minoryt
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pt gru 15, 2006 23:40
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: minoryt » śr sie 27, 2008 22:27

Maćkooo ma racje kiedyś z kumplem też mielismy ten problem.Duży młotek i miarowe mocne uderzenia pomogły.


opony to podstawa

Awatar użytkownika
Semian
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 887
Rejestracja: pn gru 06, 2004 18:58
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Kontakt:

Post autor: Semian » czw sie 28, 2008 01:12

tak jak koledzy pisza mlot i probowac bic a co do koncowki jak mlot nie pomoze to uzyc sciagacza


projekt jetta coupe 2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3286710#3286710

ma-ciej
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: wt maja 08, 2007 12:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ma-ciej » czw sie 28, 2008 09:06

Dodam tylko, że nie ma co żałować gwintu bo tą śrubę i nakrętkę zawsze wymienia się na nową (jest samokontrująca) Kosztuje 5 zł, nie ma co żałować. Nową wkręcić na miedzi, to się nie zapiecze w przyszłości.



Awatar użytkownika
Majek666
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: pn mar 19, 2007 19:49
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Majek666 » czw sie 28, 2008 09:57

Hmmm te śruby od sworznia lubią sie pprzekrecac dlatego polecam spróbowac mój sposób. Poza tym wybicie drążka kierowniczego bedzie kolejnym problemem zapewne nie do przejscia.
Hmm wybicie drazka bedzie problemem ? Mlotem tak sciagaczem nie.

/blmas37/, tak jak napisal majster heniek, kup dobry penetrator poczekaj az zacznie dzialac i ja trzeba wybic. Ewentualnie palnikiem podgrzac. Musi pojsc.
Ostatnio zmieniony czw sie 28, 2008 09:58 przez Majek666, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Dedi_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Dedi_S » czw sie 28, 2008 10:23

Nie wiem czy dobrze kojarzę tą śrubę, ale jeżeli mamy tak samo zbudowane zwrotnice to ta śruba blokuje sworzeń po przez taką opaskę i dodatkowo sama wchodzi w wycięcie we sworzniu. Jak tak to wystarczy przecinakiem i młotkiem delikatnie rozszerzyć tą opaskę/obejmę (ma szczelinę od wewnętrznej strony samochodu) a następnie wybijakiem lub dobrym śrubokrętem wybijasz śrubę. Mi to zajęło po 3 minuty z każdej strony.


Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.

Awatar użytkownika
Majek666
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: pn mar 19, 2007 19:49
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Majek666 » czw sie 28, 2008 13:59

Dedi_S pisze:Nie wiem czy dobrze kojarzę tą śrubę, ale jeżeli mamy tak samo zbudowane zwrotnice to ta śruba blokuje sworzeń po przez taką opaskę i dodatkowo sama wchodzi w wycięcie we sworzniu. Jak tak to wystarczy przecinakiem i młotkiem delikatnie rozszerzyć tą opaskę/obejmę (ma szczelinę od wewnętrznej strony samochodu) a następnie wybijakiem lub dobrym śrubokrętem wybijasz śrubę. Mi to zajęło po 3 minuty z każdej strony.
Tak sie robi w Fordzie nie Vw. Sruba ma przechodzic prosto przez otwor aby w wycieciu na lbie swoznia blokowac go. Sruba jest lekko stozkowa.
Ostatnio zmieniony czw sie 28, 2008 14:00 przez Majek666, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Semian
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 887
Rejestracja: pn gru 06, 2004 18:58
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Kontakt:

Post autor: Semian » czw sie 28, 2008 14:05

noo ale szczeline trzeba lekko rozszerzyc


projekt jetta coupe 2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3286710#3286710

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 263 gości