Jak zwiekszyć moc w 1V cd. - Nowe turbo VNT GT1749!!!

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pt lip 04, 2008 20:27

Co to może być na wolnych obrotach zdaża sie że mam obroty 1050 a nieraz 900 z hakiemi. Nieraz jest tak przy zmianie biegów (szczególnie tych niskich 1,2,3) obrotek potrafi spaść poniżej 700 i niżej i wtedy przez chwile czuć takie nie szarpniecie a raczej tak jakby silnik miał zgasnąć. Bardzo nieprzyjemne :grrr: , podkreciłem troche obroty ale i tak zdaża sie to czasem . co jest nietak ? Za podpowiedz :kufel: :grin:
silnik 1V oczywiście , pompa 10mm gov mod jest .


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
rzemyk34
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: pn maja 26, 2008 21:05
Lokalizacja: Krzeszyce

Post autor: rzemyk34 » pn sie 04, 2008 11:09

Cze! Czy dołożenie intercoolera pomoże mi zmniejszyć chociaż trochę kopcenie? Do pompy 8mm dołożyłem samą górę z LDA, obrócony boost pin, zpiłowana podkładka. Ciśnienie turbo to max 1,2bara. Nie wiem dlaczego tak kopci. Tzn kopci do momentu aż turbina zacznie pompować 0,8 bara później kopcenie jakby zanika. Proszę o jakieś sugestie


Co powiecie na mojego kozak golfa?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=175337

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pn sie 04, 2008 11:30

trzeba delikatniej naciskac pedal gazu lub pokombinowac z ustawieniem boost pina na mniej bogata dawke


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn sie 04, 2008 14:05

rzemyk34, jak odkręcisz góre pompy tak jak przy modzie z LDA to tam jest takie słoneczko którym trzeba pokręcić Jak go troche wykręcisz to dymienie powinno sie zmiejszyć Ja sie z tym bawiłem :) jak tym kręcisz to przeskakuje o ząbki tak ze łatwo liczyć ile przekręciłeś gdyby coś było nie tak :P



Awatar użytkownika
rzemyk34
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: pn maja 26, 2008 21:05
Lokalizacja: Krzeszyce

Post autor: rzemyk34 » pn sie 04, 2008 15:03

a czy dołożenie IC (FMIC) coś pomoże?

[ Dodano: 04 Sie 2008 15:08 ]
To_mas pisze:rzemyk34, jak odkręcisz góre pompy tak jak przy modzie z LDA to tam jest takie słoneczko którym trzeba pokręcić Jak go troche wykręcisz to dymienie powinno sie zmiejszyć Ja sie z tym bawiłem :) jak tym kręcisz to przeskakuje o ząbki tak ze łatwo liczyć ile przekręciłeś gdyby coś było nie tak :P
O ile ząbków mniej więcej powinienem to wykręcić? Jutro się pobawię bo mam praktycznie pół dnia luzu:D Chłopaki :pub: za rady. Dzięki. Pozdrawiam


Co powiecie na mojego kozak golfa?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=175337

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn sie 04, 2008 16:51

rzemyk34 pisze:O ile ząbków mniej więcej powinienem to wykręcić? Jutro się pobawię bo mam praktycznie pół dnia luzu:D
ja wykręciłem chyba z półtora obrotu :P na pół obrotu jest ok 19 przeskoków (moge sie mylić bo to dawno było)

Wykręć 1 obrót czyli 360st, sprawdź jak jeździ i jak coś to zwiększ lub zmniejsz :)



Awatar użytkownika
rzemyk34
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: pn maja 26, 2008 21:05
Lokalizacja: Krzeszyce

Post autor: rzemyk34 » pn sie 04, 2008 22:00

a jak wykręcę to "słoneczko" to dużo spadnie mi moc golfa?


Co powiecie na mojego kozak golfa?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=175337

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn sie 04, 2008 22:06

rzemyk34 pisze:a jak wykręcę to "słoneczko" to dużo spadnie mi moc golfa?
ono nie powoduje ze spada moc :P Ono jest odpowiedzialne za naprężenie niebieskiej spręzynki która tam jest (jak pewno zauwazyłeś) i jeśli go wykręcisz troche to ono będzie wyżej czyli spręzynka sie bardziej napręży i dzięki temu większa dawka paliwa będzie dawana później przez co nie będzie tak dymić :bigok:



Awatar użytkownika
rzemyk34
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: pn maja 26, 2008 21:05
Lokalizacja: Krzeszyce

Post autor: rzemyk34 » pn sie 04, 2008 22:15

OK! Jak to zadziała to podasz mi adres, na który mam :kufel: wysłać:D Jutro zobaczymy co z tego wyniknie

[ Dodano: 06 Sie 2008 23:43 ]
ale jeszcze jedna kwestia! Kręcąc turbinę muszę wkręcić czy wykręcić tą śrubkę na imbus?


Co powiecie na mojego kozak golfa?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=175337

Dany44
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt sie 19, 2008 22:24
Lokalizacja: Jesionka
Kontakt:

Post autor: Dany44 » czw sie 21, 2008 23:14

Witam. Mam pytanie. Kupiłem niedawno golfa 95r silnik 1.9D kombi. Jestem także posiadaczem Audi 80 z 89r. 1.6 TDI ( anglik) . I moje pytanie brzmi: czy mógłbym do Golfa przełożyć turbinę i IC z Audi?? ( w audi mam również pompę z grzybkiem) czy było by to kłopotliwe??



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » czw sie 21, 2008 23:33

Dany44, po 1 to nie masz silnika TDI w tym twoim audi tylko TD intercooler
po 2 chyba tak łatwo to przekładanie nie pójdzie nie wiem czy kolektory spasują..
i ostatnie 3 to duzo łatwiej i zyskując więcej było by chyba przełożyć silnik.
rzemyk34 pisze: ale jeszcze jedna kwestia! Kręcąc turbinę muszę wkręcić czy wykręcić tą śrubkę na imbus?
nie wiem masz wskaźnik to sprawdź ;p



Dany44
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt sie 19, 2008 22:24
Lokalizacja: Jesionka
Kontakt:

Post autor: Dany44 » pt sie 22, 2008 21:58

To_mas. Można by było przełożyć silnik, ale to by się wiązało z przełożeniem ( kupieniem) skrzyni biegów, ponieważ u mnie w audi silnik jest ustawiony rzędowo. A z tego co się orientuję to poprzeczna skrzynia od golfa nie pasuje do tego silnika. co do przełożenia IC to przełożył bym cały układ razem z filtrem powietrza itp. a wyjście z turbiny podłączył bym ( gumową rurą) z oryginalnym kolektorem ssącym. A co do samej turbiny to trzeba było by wyspawać kryzy aby wstawić ją w układ wydechowy. ( oryginalne kolektory od audi raczej by nie pasowały). Tak więc wydaje mi się, że nie powinno być problemu ze zrobieniem czegoś takiego. Trudności widział bym przy wysterowaniu turbiny, doprowadzeniu smarowania oraz odpowiedniej regulacji.
Jeśli się mylę lub piszę coś nie tak to wyprowadźcie mnie z błędu :-)



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pt sie 22, 2008 22:14

Dany44 pisze:Trudności widział bym przy wysterowaniu turbiny,
to nie silnik TDi i turbina nie steruje zadna elektryka.. a jak chcesz mieć możliwość regulacji to wystarczy zwykłe mbc...

Sama taka przekłądka to juz spora robota... i ok myślisz o tym ale nie muślisz ze uturbiasz zwykły silnik diesla i jeśli zbytnio mu będziesz przyciskać to szybko sie rozleci .... weź to pod uwagę i zastanów sie czy sie opłaca.



Dany44
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt sie 19, 2008 22:24
Lokalizacja: Jesionka
Kontakt:

Post autor: Dany44 » sob sie 23, 2008 00:01

To_mas. Masz rację zgadzam się z Tobą odnośnie zbyt mocnego „podkręcania silnika”, jednak ja jeżdżę raczej ostrożnie, i turbina byłą by mi potrzebna w niewielu przypadkach jak wyprzedzanie itp. osobiście mam takie zasady, że najlepiej mi się jeździ z prędkościami o 10 km/h przekraczającymi prędkości przepisowe. Tak więc w trasie jeżdżę rzadko powyżej 100 km/h. I nie gniotę samochodu na każdym skrzyżowaniu.
Pewnie zaraz napiszesz, że w takim razie to nie opłaca się w ogóle przekładać tych elementów bo różnica w jeździe nie będzie adekwatna do poświęconego czasu i nakładów finansowych, ale jednak te elementy chciał bym przełożyć z kilku względów. Po pierwsze dlatego, że je mam i nie muszę ich kupować. Po drugie lubię grzebać przy samochodzie, jeżeli sam coś zrobię to wiem jak to działa i jak to zreperować, a przy okazji nie muszę wydawać kasy na mechaników. I po trzecie po kilku wieczorach spędzonych w garażu będę miał satysfakcję, że coś sam zrobiłem, i że to chodzi ( o ile oczywiście będzie chodzić)
A wracając do wysterowania ( możliwe, że użyłem złego słowa) to chodziło mi o grzybek na turbinie do którego podłącza się wężyk z podciśnieniem ( takie rozwiązanie widziałem w golfach TDI) . U mnie w audi takiego grzybka na turbinie nie ma.
co to jest mbc??



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości