Problem z hamulcami po wymianie klockow

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
majekMK2
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4415
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
Lokalizacja: Meszna
Kontakt:

Problem z hamulcami po wymianie klockow

Post autor: majekMK2 » czw sie 21, 2008 22:43

Witam mam pytanie bo ostatnio zauwarzylem ze mam juz klocki do wymiany wiec wymienilem na nowe a tarcze mam prawie nowki wiec nic nie robilem z nimi ale auto nie chcialo hamowac troszke ze zbiorniczka mi sie plynu wylalo wiec orazu co pomyslalem to ze zapowietrzyl sie no to mechanik mi odpowietrzyl i hamulce sa juz lepsze ale jak trzeba szybko zahamowac to dlugo hamuje tak jakbym lekko pedal hamulca wcisnal

Wiem ze trzeba pierwsze ok 300km powoli jezdzic i hamowac bo sie musza dotrzec to czy wlasnie przez to moze tak byc ze niechce mi stawac z piskiem????
aha i je troche przepalilem bo musialem pare razy szybko zahamowac

Prosze o pomoc?????????
Ostatnio zmieniony czw sie 21, 2008 23:30 przez majekMK2, łącznie zmieniany 1 raz.


Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
Obrazek

Przemek
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2357
Rejestracja: śr lut 28, 2007 20:22
Lokalizacja: CENTRUM DOWODZENIA OSSY
Kontakt:

Post autor: Przemek » czw sie 21, 2008 22:49

majekMK2, kolego wiedzę że z tego co piszesz to serwo pomału pada


LEŚNY PRZYTULAS

anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

Post autor: anaba255 » pt sie 22, 2008 00:01

Jakie klocki kupiles, jak twarde to bedzie za slabo hamowal.



ma-ciej
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: wt maja 08, 2007 12:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ma-ciej » pt sie 22, 2008 08:10

Pewnie miałeś płynu w zbiorniczku pod max i przy rozpieraniu tłoczków poziom sie podniósł i się płyn wylał. Podczas wymiany tylko klocków układ się nie mógł zapowietrzyć. Nowe klocki na strych tarczach zawsze początkowo słabo hamują (nawet bardzo słabo na początku). Niepotrzebnie mocno hamowałeś - teraz się będą docierać dłużej bo się pewnie zeszkliły.
Ostatnio zmieniony pt sie 22, 2008 08:10 przez ma-ciej, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » pt sie 22, 2008 08:45

zdejmij klocki i przelec je pilnikiem płaskim do metalu lub grubym papierem na klocku dewnianym równolegle do płaszczyzny ciernej klocka wtedy sprawdz czy jest cos lepiej.Jakiej firmy masz klocki bo jak jakiejś pierdziaszczej za 40zł to sie nei dziw


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt sie 22, 2008 08:55

wszystko wróci do normy (wyjmij klocki delikatnie zeszlifuj splaeniznę )
ps
normalna rzecz jak zakładasz nowe klocki poziom płynu się podnosi (poco odpowietrzał ukłąd ham skoro nie było wycieku ??)
zanim załozysz koła i zaczniesz hamować nalezy kilkukrotnie ponaciskać na pedał hamulca !
jeżeli nie został rozszczelniony układ w skutek wypadniecia cylinderka niema takiej mozliwości aby się ukłd zapowietrzył
bez odpowietzrania gdybyś po pedałował hamulcem skutek by był ten sam
czyli pedał duzo twardszy to częste problemy po nie umiejętnej wymianie klocków (bez obrazy ) (szczęk )ham niby zabieg bardzo prosty a jednak stawrzający duzo problemów

[ Dodano: Pią Sie 22, 2008 08:59 ]
ma-ciej pisze: Nowe klocki na strych tarczach zawsze początkowo słabo hamują (nawet bardzo słabo na początku).
:bigok: :bigok: :bigok: :bigok: :bigok:
po przejechaniu nawet kilkuset km moze wrócić wszystko do normy
jeżeli podczas hamowania będziesz czuł smrodzik klocków to dobry znak !



Awatar użytkownika
MarcoVW
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 962
Rejestracja: śr lip 06, 2005 21:04
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: MarcoVW » pt sie 22, 2008 10:17

Tak klocki na poczatku beda slabo hamowac , musza sie dotrzec. Druga sprawa to mozesz robic jak napisał Fahoo przelec je papierem.

Tak jak napisali wczesniej , plyn wylecial bo przeciesz by wlozyc klocki to cofales tloczki i wtedy poziom sie podnosi. Przed wymianą zaglada sie do zbiorniczka , i jak widac ze plyn moze wyleciec to sie go ujmuje taką duzą "szczykawką".

To ze otworzyles zbiorniczek albo ze plyn wylecial to NIE ZAPOWIETRZA układu.

Jakiej firmy masz te klocki ?



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pt sie 22, 2008 10:48

majekMK2 pisze:tak byc ze niechce mi stawac z piskiem????
poza tym co napisano wyzej to jeszcze trzeba sie zastanowić nad wymianą płynu -- jak stary płyn ham. masz?


:-k ...

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt sie 22, 2008 10:52

tak jak juz ktos pisal
aha i je troche przepalilem bo musialem pare razy szybko zahamowac
zeszklileś klocek i on juz hamować nie będzie , jak sie poszuka to mozna poczytac o tym zjawisku. Gdy klocek nie jest dotarty to styka tylko w niektorych miejscach i jak hamowanie jest zbyt mocne to pali okładzinę, zmienia się jej struktura i klocek w zasadzie do wyrzucenia. Jak tak popsułem textary :) Mozna probowac szlifowac ale trzeba to zrobic prosto



Awatar użytkownika
majekMK2
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4415
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
Lokalizacja: Meszna
Kontakt:

Post autor: majekMK2 » pt sie 22, 2008 15:28

Witam klocki firmy textar wiec bardzo dobra jak mi w sklepie muwil lepsze niz poprzednie mialem,plyn mialem wymieniany okolo roku temu wiec raczej tez ok.

jak wymienialem klocki to plyn ze zbiorniczka sie wylal bo cofalem tloczek 3 razy zeby sie troszke rozruszal a korek byl przykrecony a plynu bylo maks.

A jak hamuje to czuc spalenizne to tak jakbky sie docieral wiec raczej ok

musze tak do jutra pojezdzic i jak dalej bedzie slabo to musze wyszlifowac delikatnie bo szkoda klockow bo troche kosztowaly


Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
Obrazek

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt sie 22, 2008 15:29

Ja jak wymieniłem tarcze i klocki z przodu, to hamował gorzej niż przed wymianą. A przed wymianą to nawet z piskiem opon ciężko było zahamować. Trochę pojeździłem i teraz jest brzytwa.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
majekMK2
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4415
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
Lokalizacja: Meszna
Kontakt:

Post autor: majekMK2 » pt sie 22, 2008 15:33

aha to sprawdze to odpowietrzal mechanik bo pedal wchodzil lekko i byl miekki a nie twardy :grin: wiec odpowietrzyl i bylo juz troche lepiej

to ile tak trzeba przejechac km zeby ta spalenizna sie przetarla???

bo w poniedzialek rano wczesnie jade do krakowa

[ Dodano: 22 Sie 2008 21:40 ]
powiem wam ze dzis jak jechalem to jak delikatnie naciskalem to juz bylo czuc roznice ze lepiej hamuje zobacze po paru dniach dopiero bo wtedy nacisne na maksa i sie okaze


Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
Obrazek

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt sie 22, 2008 21:43

majekMK2 pisze:to ile tak trzeba przejechac km zeby ta spalenizna sie przetarla???

bo w poniedzialek rano wczesnie jade do krakowa
przyjacielu ja na nowych klockach krótko po założeniu jechałem do chorwacji (smród jak jak jasna ch....a.) tam dopiero po górach dostały popalic i wszystko wróciło do normy !!!!! :bigok:
Ostatnio zmieniony pt sie 22, 2008 21:45 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
majekMK2
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4415
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
Lokalizacja: Meszna
Kontakt:

Post autor: majekMK2 » pt sie 22, 2008 21:53

o kurde to troszke musiales przejechac ja narazie na tych klockach przejechalem kolo 50 km


Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 430 gości