Problem z hamulcami po wymianie klockow
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- majekMK2
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4415
- Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
- Lokalizacja: Meszna
- Kontakt:
Problem z hamulcami po wymianie klockow
Witam mam pytanie bo ostatnio zauwarzylem ze mam juz klocki do wymiany wiec wymienilem na nowe a tarcze mam prawie nowki wiec nic nie robilem z nimi ale auto nie chcialo hamowac troszke ze zbiorniczka mi sie plynu wylalo wiec orazu co pomyslalem to ze zapowietrzyl sie no to mechanik mi odpowietrzyl i hamulce sa juz lepsze ale jak trzeba szybko zahamowac to dlugo hamuje tak jakbym lekko pedal hamulca wcisnal
Wiem ze trzeba pierwsze ok 300km powoli jezdzic i hamowac bo sie musza dotrzec to czy wlasnie przez to moze tak byc ze niechce mi stawac z piskiem????
aha i je troche przepalilem bo musialem pare razy szybko zahamowac
Prosze o pomoc?????????
Wiem ze trzeba pierwsze ok 300km powoli jezdzic i hamowac bo sie musza dotrzec to czy wlasnie przez to moze tak byc ze niechce mi stawac z piskiem????
aha i je troche przepalilem bo musialem pare razy szybko zahamowac
Prosze o pomoc?????????
Ostatnio zmieniony czw sie 21, 2008 23:30 przez majekMK2, łącznie zmieniany 1 raz.
Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
Pewnie miałeś płynu w zbiorniczku pod max i przy rozpieraniu tłoczków poziom sie podniósł i się płyn wylał. Podczas wymiany tylko klocków układ się nie mógł zapowietrzyć. Nowe klocki na strych tarczach zawsze początkowo słabo hamują (nawet bardzo słabo na początku). Niepotrzebnie mocno hamowałeś - teraz się będą docierać dłużej bo się pewnie zeszkliły.
Ostatnio zmieniony pt sie 22, 2008 08:10 przez ma-ciej, łącznie zmieniany 1 raz.
wszystko wróci do normy (wyjmij klocki delikatnie zeszlifuj splaeniznę )
ps
normalna rzecz jak zakładasz nowe klocki poziom płynu się podnosi (poco odpowietrzał ukłąd ham skoro nie było wycieku ??)
zanim załozysz koła i zaczniesz hamować nalezy kilkukrotnie ponaciskać na pedał hamulca !
jeżeli nie został rozszczelniony układ w skutek wypadniecia cylinderka niema takiej mozliwości aby się ukłd zapowietrzył
bez odpowietzrania gdybyś po pedałował hamulcem skutek by był ten sam
czyli pedał duzo twardszy to częste problemy po nie umiejętnej wymianie klocków (bez obrazy ) (szczęk )ham niby zabieg bardzo prosty a jednak stawrzający duzo problemów
[ Dodano: Pią Sie 22, 2008 08:59 ]
po przejechaniu nawet kilkuset km moze wrócić wszystko do normy
jeżeli podczas hamowania będziesz czuł smrodzik klocków to dobry znak !
ps
normalna rzecz jak zakładasz nowe klocki poziom płynu się podnosi (poco odpowietrzał ukłąd ham skoro nie było wycieku ??)
zanim załozysz koła i zaczniesz hamować nalezy kilkukrotnie ponaciskać na pedał hamulca !
jeżeli nie został rozszczelniony układ w skutek wypadniecia cylinderka niema takiej mozliwości aby się ukłd zapowietrzył
bez odpowietzrania gdybyś po pedałował hamulcem skutek by był ten sam
czyli pedał duzo twardszy to częste problemy po nie umiejętnej wymianie klocków (bez obrazy ) (szczęk )ham niby zabieg bardzo prosty a jednak stawrzający duzo problemów
[ Dodano: Pią Sie 22, 2008 08:59 ]
ma-ciej pisze: Nowe klocki na strych tarczach zawsze początkowo słabo hamują (nawet bardzo słabo na początku).
po przejechaniu nawet kilkuset km moze wrócić wszystko do normy
jeżeli podczas hamowania będziesz czuł smrodzik klocków to dobry znak !
Tak klocki na poczatku beda slabo hamowac , musza sie dotrzec. Druga sprawa to mozesz robic jak napisał Fahoo przelec je papierem.
Tak jak napisali wczesniej , plyn wylecial bo przeciesz by wlozyc klocki to cofales tloczki i wtedy poziom sie podnosi. Przed wymianą zaglada sie do zbiorniczka , i jak widac ze plyn moze wyleciec to sie go ujmuje taką duzą "szczykawką".
To ze otworzyles zbiorniczek albo ze plyn wylecial to NIE ZAPOWIETRZA układu.
Jakiej firmy masz te klocki ?
Tak jak napisali wczesniej , plyn wylecial bo przeciesz by wlozyc klocki to cofales tloczki i wtedy poziom sie podnosi. Przed wymianą zaglada sie do zbiorniczka , i jak widac ze plyn moze wyleciec to sie go ujmuje taką duzą "szczykawką".
To ze otworzyles zbiorniczek albo ze plyn wylecial to NIE ZAPOWIETRZA układu.
Jakiej firmy masz te klocki ?
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
tak jak juz ktos pisal
zeszklileś klocek i on juz hamować nie będzie , jak sie poszuka to mozna poczytac o tym zjawisku. Gdy klocek nie jest dotarty to styka tylko w niektorych miejscach i jak hamowanie jest zbyt mocne to pali okładzinę, zmienia się jej struktura i klocek w zasadzie do wyrzucenia. Jak tak popsułem textary Mozna probowac szlifowac ale trzeba to zrobic prostoaha i je troche przepalilem bo musialem pare razy szybko zahamowac
- majekMK2
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4415
- Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
- Lokalizacja: Meszna
- Kontakt:
Witam klocki firmy textar wiec bardzo dobra jak mi w sklepie muwil lepsze niz poprzednie mialem,plyn mialem wymieniany okolo roku temu wiec raczej tez ok.
jak wymienialem klocki to plyn ze zbiorniczka sie wylal bo cofalem tloczek 3 razy zeby sie troszke rozruszal a korek byl przykrecony a plynu bylo maks.
A jak hamuje to czuc spalenizne to tak jakbky sie docieral wiec raczej ok
musze tak do jutra pojezdzic i jak dalej bedzie slabo to musze wyszlifowac delikatnie bo szkoda klockow bo troche kosztowaly
jak wymienialem klocki to plyn ze zbiorniczka sie wylal bo cofalem tloczek 3 razy zeby sie troszke rozruszal a korek byl przykrecony a plynu bylo maks.
A jak hamuje to czuc spalenizne to tak jakbky sie docieral wiec raczej ok
musze tak do jutra pojezdzic i jak dalej bedzie slabo to musze wyszlifowac delikatnie bo szkoda klockow bo troche kosztowaly
Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Ja jak wymieniłem tarcze i klocki z przodu, to hamował gorzej niż przed wymianą. A przed wymianą to nawet z piskiem opon ciężko było zahamować. Trochę pojeździłem i teraz jest brzytwa.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- majekMK2
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4415
- Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
- Lokalizacja: Meszna
- Kontakt:
aha to sprawdze to odpowietrzal mechanik bo pedal wchodzil lekko i byl miekki a nie twardy wiec odpowietrzyl i bylo juz troche lepiej
to ile tak trzeba przejechac km zeby ta spalenizna sie przetarla???
bo w poniedzialek rano wczesnie jade do krakowa
[ Dodano: 22 Sie 2008 21:40 ]
powiem wam ze dzis jak jechalem to jak delikatnie naciskalem to juz bylo czuc roznice ze lepiej hamuje zobacze po paru dniach dopiero bo wtedy nacisne na maksa i sie okaze
to ile tak trzeba przejechac km zeby ta spalenizna sie przetarla???
bo w poniedzialek rano wczesnie jade do krakowa
[ Dodano: 22 Sie 2008 21:40 ]
powiem wam ze dzis jak jechalem to jak delikatnie naciskalem to juz bylo czuc roznice ze lepiej hamuje zobacze po paru dniach dopiero bo wtedy nacisne na maksa i sie okaze
Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
przyjacielu ja na nowych klockach krótko po założeniu jechałem do chorwacji (smród jak jak jasna ch....a.) tam dopiero po górach dostały popalic i wszystko wróciło do normy !!!!!majekMK2 pisze:to ile tak trzeba przejechac km zeby ta spalenizna sie przetarla???
bo w poniedzialek rano wczesnie jade do krakowa
Ostatnio zmieniony pt sie 22, 2008 21:45 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 335 gości