Radio nie lapie stacji, nie gasnie lampka hamulca
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Radio nie lapie stacji, nie gasnie lampka hamulca
Witam, mam problem. Otoz mam w aucie radio i mi nie lapie zadnych stacji tylko caly czas szuka. Zakladam ze chodzi o antene, tylko ze ja totalnie sie na tym nie znam. Wyjalem radio to byla podlaczona taka kostka i tyle. Czy cos jeszcze powinno byc podlaczone? Walalo sie tam jeszcze kilka tysiecy kabli z czego kilka wychodza do radia i sa niepodlaczone. Szukalem na google ale nic nie znalazlem.
Dodatkowo mam jeszcze taka dziwna sprawe ze jak spuszcze reczny to lampka gasnie dopiero po chwili nie odrazu. Co to znaczy?
Dodatkowo mam jeszcze taka dziwna sprawe ze jak spuszcze reczny to lampka gasnie dopiero po chwili nie odrazu. Co to znaczy?
Ostatnio zmieniony pn sie 18, 2008 02:39 przez zetnktel, łącznie zmieniany 3 razy.
Dzieki za odpowiedz. Jutro sprawdze bo dzisiaj juz mi sie niechce na parking leciec po nocy.koloko pisze:a) musisz podłączyć antenę - najgrubszy, czarny kabel, wchodzi na wcisk
b) sprawdź wyłącznik, przeczyść, ew. wymień - znajdziesz go jak zdejmiesz osłonę ręcznego
A co jak nie znajde tam czarnego grubego kabla albo bedzie podlaczony gdzie indziej? I w ktoro miejsce w radiu ten kabel mam wsadzic? I jak to zrobic zeby nie wypadl? Bo dzisiaj patrzylem te kable jak wyjalem radio, to daje sobie glowe uciac ze tam czarnego nie bylo, napewno byl zielony i byl owinienty na jakas srubke w radiu.
Sory ze tak pytam ale pierwszy samochod i te sprawy.. a w tych instrukcjach do gofa to nic nie pisze.. dzisiaj przez 15 min kombinowalem jak sie popielniczke oproznia.
Ostatnio zmieniony pt sie 15, 2008 23:56 przez zetnktel, łącznie zmieniany 2 razy.
- koloko
- Ma gadane
- Posty: 197
- Rejestracja: ndz lip 29, 2007 21:50
- Lokalizacja: Wrocław - Kozanów
- Kontakt:
No jeśli masz antenę, to musi być i kabel, może gdzieś się "zgubił" pod deską rozdzielczą. On powinien mocno wchodzić na wcisk i raczej nie wypadnie. Antenę wtyka się tylko do radia, także nie powinien być wpięty gdzie indziej. Jak znajdziesz końcówkę tego kabla to się połapiesz gdzie go wcisnąć w radio. Wiesz, niekoniecznie musi być czarny, ale powinien być gruby.
Wiec tak: nie ma tam zadnego grubego kabla pozatym ktory jest podlaczony do przyciskow od klimy. Jest czarny zwykly, jest zolty zwykly, jest zielony jasny zwykly i chyba czerwony i tyle jezeli chodzi o kable luzem.. Antena na samochodzie jest.
Jeszcze jutro postaram sie o fotke to wiele pewnie wyjasni..
Jeszcze jutro postaram sie o fotke to wiele pewnie wyjasni..
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Lampka od hamulca to najprędzej pali się Tobie z powodu niskiego stanu płynu hamulcowego w zbiorniczku - dolej płyn, tak aby jego poziom był między znakami min i max na zbiorniczku - jeżeli problem się powtórzy - masz nieszczelność w układzie hamulcowym i należy to naprawić.
Co do radia - może być problem z anteną (masz ją w ogóle? Cała jest, nie połamana?) - może być problem z samym podłączeniem anteny do radia, ale może też być uszkodzone same radio. Najlepiej jakbyś porobił fotki przewodów, które masz podłączone do radia, wtyczek itp, oraz tylnej ścianki radia do której podłączane są te przewody. Ewentualnie, jeżeli masz kieszeń na radio, to wtedy zdjęcia tylnej części kieszeni, gdzie popodłączane są przewody.
W standardowych radiach z kostkami ISO (taka nazwa rodzaju kostek) powinny być trzy złączki dochodzące do radia - dwie prostokątne, bardzo podobne do siebie, ale nie dające się podłączyć zamiennie, i trzecia właśnie antenowa - są dwa rodzaje, ale każda z nich ma charakterystyczny bolec na końcu. Czasami w radiach są inne kostki (albo nie ma ich wcale) , niż te które są montowane fabrycznie w samochodzie i wtedy ludzie robią różnie dziwne rzeczy, typu cięcie instalacji samochodowej, lutowanie itp. żeby podłączyć takie radio - być może ten problem jest u Ciebie. Dlatego najlepiej porób fotki, wtedy będzie widać co i jak.
Co do radia - może być problem z anteną (masz ją w ogóle? Cała jest, nie połamana?) - może być problem z samym podłączeniem anteny do radia, ale może też być uszkodzone same radio. Najlepiej jakbyś porobił fotki przewodów, które masz podłączone do radia, wtyczek itp, oraz tylnej ścianki radia do której podłączane są te przewody. Ewentualnie, jeżeli masz kieszeń na radio, to wtedy zdjęcia tylnej części kieszeni, gdzie popodłączane są przewody.
W standardowych radiach z kostkami ISO (taka nazwa rodzaju kostek) powinny być trzy złączki dochodzące do radia - dwie prostokątne, bardzo podobne do siebie, ale nie dające się podłączyć zamiennie, i trzecia właśnie antenowa - są dwa rodzaje, ale każda z nich ma charakterystyczny bolec na końcu. Czasami w radiach są inne kostki (albo nie ma ich wcale) , niż te które są montowane fabrycznie w samochodzie i wtedy ludzie robią różnie dziwne rzeczy, typu cięcie instalacji samochodowej, lutowanie itp. żeby podłączyć takie radio - być może ten problem jest u Ciebie. Dlatego najlepiej porób fotki, wtedy będzie widać co i jak.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
Lipek81 pisze:Lampka od hamulca to najprędzej pali się Tobie z powodu niskiego stanu płynu hamulcowego w zbiorniczku - dolej płyn, tak aby jego poziom był między znakami min i max na zbiorniczku - jeżeli problem się powtórzy - masz nieszczelność w układzie hamulcowym i należy to naprawić.
Co do radia - może być problem z anteną (masz ją w ogóle? Cała jest, nie połamana?) - może być problem z samym podłączeniem anteny do radia, ale może też być uszkodzone same radio. Najlepiej jakbyś porobił fotki przewodów, które masz podłączone do radia, wtyczek itp, oraz tylnej ścianki radia do której podłączane są te przewody. Ewentualnie, jeżeli masz kieszeń na radio, to wtedy zdjęcia tylnej części kieszeni, gdzie popodłączane są przewody.
W standardowych radiach z kostkami ISO (taka nazwa rodzaju kostek) powinny być trzy złączki dochodzące do radia - dwie prostokątne, bardzo podobne do siebie, ale nie dające się podłączyć zamiennie, i trzecia właśnie antenowa - są dwa rodzaje, ale każda z nich ma charakterystyczny bolec na końcu. Czasami w radiach są inne kostki (albo nie ma ich wcale) , niż te które są montowane fabrycznie w samochodzie i wtedy ludzie robią różnie dziwne rzeczy, typu cięcie instalacji samochodowej, lutowanie itp. żeby podłączyć takie radio - być może ten problem jest u Ciebie. Dlatego najlepiej porób fotki, wtedy będzie widać co i jak.
Zrobilem fotki tych kabli.... moze ktos pomoze. bo ja niewiem. fotki samego radia tez. A od hamulca lampa to niewydaje mi ze za malo plynu bo plyn jest OK.. a lampka po kilku sekundach od odpalenia silnika gasnie.
Fotki:
kable:
1.
2.
3.
Radio:
1.
2.
EDIT: Czy jeszcze ktos moze mi powiedziec do czego to pokretlo? Jechalem w nocy na swiatlach krecilem tym i nic sie niedzialo.
Ostatnio zmieniony pn sie 18, 2008 21:20 przez zetnktel, łącznie zmieniany 2 razy.
- skwaros
- Forum Master
- Posty: 1254
- Rejestracja: pt sie 04, 2006 14:27
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
- Kontakt:
to pokrętło jest do elektrycznej regulacji świateł jesli takową posiadasz. Jeżeli nie działa to możliwe że jest popsute, albo nie masz silniczków w reflektorach, wiele może być przyczyn.zetnktel pisze:EDIT: Czy jeszcze ktos moze mi powiedziec do czego to pokretlo? Jechalem w nocy na swiatlach krecilem tym i nic sie niedzialo.
Najlepiej w nocy się gdzieś zatrzymaj i kręc tym, jak działa to bedziesz widział na asfalcie że światła świeca dalej lub bliżej.
[b]mk2:[/b] http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=70665&postdays=0&postorder=asc&start=0
[b]mk3:[/b] http://forum.vwzone.pl//viewtopic.php?f=98&t=49700
[url=http://nord-vag.pl][b][color=#BF0000]N[/color]ord-Vag.pl[/b][/url]
[b]mk3:[/b] http://forum.vwzone.pl//viewtopic.php?f=98&t=49700
[url=http://nord-vag.pl][b][color=#BF0000]N[/color]ord-Vag.pl[/b][/url]
Nie widzialem nigdzie tam kabla do anteny. Poszukaj moze gdzies sie zapodzial pod deska.
W sumie jak go nie znajdziesz to mozesz zawsze kupic taka przylepna antene na szybe i podlaczyc do radia. Latwiej zrobic niz prowadzic od anteny kabel.
Tutaj na zdjeciu masz pokazane gdzie antena powinna byc podlaczona.
Wyglada to jak taka stara telewizyjna wtyczka.
pozdro
boro
W sumie jak go nie znajdziesz to mozesz zawsze kupic taka przylepna antene na szybe i podlaczyc do radia. Latwiej zrobic niz prowadzic od anteny kabel.
Tutaj na zdjeciu masz pokazane gdzie antena powinna byc podlaczona.
Wyglada to jak taka stara telewizyjna wtyczka.
pozdro
boro
[center]
Is fuel efficiency really what we need most desperately?
- I say that what we really need is a car that can be shot when it breaks down.
[img]http://img516.imageshack.us/img516/2060/8466nc9.gif[/img]
[img]http://sopot.i365.pl/neo/i/us4.jpg[/img]
[img]http://img.userbarz.com/57/11270.jpg[/img]
[img]http://img.userbarz.com/72/14306.jpg[/img]
[img]http://img170.imageshack.us/img170/5906/17361gt4.png[/img]
[/center]
Is fuel efficiency really what we need most desperately?
- I say that what we really need is a car that can be shot when it breaks down.
[img]http://img516.imageshack.us/img516/2060/8466nc9.gif[/img]
[img]http://sopot.i365.pl/neo/i/us4.jpg[/img]
[img]http://img.userbarz.com/57/11270.jpg[/img]
[img]http://img.userbarz.com/72/14306.jpg[/img]
[img]http://img170.imageshack.us/img170/5906/17361gt4.png[/img]
[/center]
Hmm a jak sprawdzic gdzie sie schowal lub czy jest kabel od anteny oryginalnej bo takowa jest. Bo tam w tej "dziurze" to patrzylem dosc dokladnie i czegos takiego tam niewidzialem. Teraz patrzac po allegro juz przynajmniej wiem jak ten kabel ma wygladac. Bo ta przyklejana do odpada bo by mi przez srodek auta sie kable walaly bo te antenki zasilania wymagaja z gniazda zapalniczki. Pozatym nierozumiem jak ja podlaczyc do radia skoro radio jest wsuniete. i nie ma mozliwosci zeby zmiesil sie tam kabel jeszcze bo i tak radio ciezko wchodzi. A wiercic dziury w przodzie samochodu nie mam zamiaru
Ostatnio zmieniony wt sie 19, 2008 01:30 przez zetnktel, łącznie zmieniany 3 razy.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Co do lampki hamulca - prawdopodobnie wszystko jest ok - Tobie pewnie chodzi o lampkę od ABS, która ma się właśnie zapalić po przekręceniu kluczyka i zgasnąć po chwili. Ja cały czas myślałem o tej lampce obok, od hamulca ręcznego - ona właśnie zapalić się może z dwóch powodów - niski poziom płynu hamulcowego i zaciągnięty hamulec ręczny.
Co do radia - tak jak przypuszczałem ktoś zrobił rzeźbę w kablach - ale to nie znaczy, że są źle podłaczone. Na zdjęciach nie widać kabla od anteny - co nie znaczy, że go tam nie ma - ciężko jest coś znaleźć na odległość . Podłącz na początek widoczną na zdjęciach kostkę do radia, włącz radio - czy słychać szum w głośnikach? Podgłoś radio, jakby nic nie było słychać. Jeżeli słychać szum, to idziesz dalej - w zaznaczone przez kolegę borostfor włóż kawałek kabelka ( w ten otwór po środku, ale tak, żeby nie zwierał się z obudową radia) - będzie on złużył za antenę - mieszkasz w Lublinie, więc niektóre stacje na pewno mają tam dobry sygnał - radio powinno je znaleźć nawet na takiej prymitywnej antenie. Jeżeli nie znalazło, to zpróbuj znaleźć je ręcznie - może jednak sygnał stacji jest za słaby, lub radio po prostu jest uszkodzone - jeżeli nadal nic, to radio jest uszkodzone.
Nie napisałeś, czy w ogóle masz antenę w samochodzie, a jeżeli ją masz, to czy jest cała, nie połamana i w ogóle gdzie jest zamontowana.
Co do tego ostatniego pytania - to jest regulacja wysokości świecenia reflektorów - działa tylko wtedy, gdy włączone są światła mijania. Jak bedzie ciemno, to podjedź przodem pod jakąś ścianę, przekręć kluczyk, ale nie zapalaj silnika - i włącz światła mijania. Potem pokręć regulatorem w jedną ze skrajnych pozycji - jeżeli wokół będzie cicho, to powinieneś słyszeć jak pracują silniczki od regulacji, a górna granica światła na ścianie powinna się przemieszczać w górę lub w dół.
A tak z ciekawości - to co ty masz tam za przełącznik pod lampką od ABS?
Co do radia - tak jak przypuszczałem ktoś zrobił rzeźbę w kablach - ale to nie znaczy, że są źle podłaczone. Na zdjęciach nie widać kabla od anteny - co nie znaczy, że go tam nie ma - ciężko jest coś znaleźć na odległość . Podłącz na początek widoczną na zdjęciach kostkę do radia, włącz radio - czy słychać szum w głośnikach? Podgłoś radio, jakby nic nie było słychać. Jeżeli słychać szum, to idziesz dalej - w zaznaczone przez kolegę borostfor włóż kawałek kabelka ( w ten otwór po środku, ale tak, żeby nie zwierał się z obudową radia) - będzie on złużył za antenę - mieszkasz w Lublinie, więc niektóre stacje na pewno mają tam dobry sygnał - radio powinno je znaleźć nawet na takiej prymitywnej antenie. Jeżeli nie znalazło, to zpróbuj znaleźć je ręcznie - może jednak sygnał stacji jest za słaby, lub radio po prostu jest uszkodzone - jeżeli nadal nic, to radio jest uszkodzone.
Nie napisałeś, czy w ogóle masz antenę w samochodzie, a jeżeli ją masz, to czy jest cała, nie połamana i w ogóle gdzie jest zamontowana.
Co do tego ostatniego pytania - to jest regulacja wysokości świecenia reflektorów - działa tylko wtedy, gdy włączone są światła mijania. Jak bedzie ciemno, to podjedź przodem pod jakąś ścianę, przekręć kluczyk, ale nie zapalaj silnika - i włącz światła mijania. Potem pokręć regulatorem w jedną ze skrajnych pozycji - jeżeli wokół będzie cicho, to powinieneś słyszeć jak pracują silniczki od regulacji, a górna granica światła na ścianie powinna się przemieszczać w górę lub w dół.
A tak z ciekawości - to co ty masz tam za przełącznik pod lampką od ABS?
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- wasiak
- Gadatliwa bestia
- Posty: 734
- Rejestracja: sob lis 24, 2007 12:18
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
co do antenek na szybę to puszcza sie instalacje najlepiej pod deska rozdzelcza kable od anteny potem idą po słupku sa schowane wiec jest spoko
jal nie widzisz zadnego kabla przez dziure od radia to zawsze mozesz zdjac panel deski jest to prosta robota a da napwno wiecej miejsca zeby sie rozejzec.
najpierw musisz zdjac panel nawiewow
wyciagnac te 2 suwaki, i pokretlo od nawiewu
nastepnie demontujesz wlaczniki:
swiatel + regulacja i te co masz pod i nad lampka chamulca recznego.
bierzesz sruboktt gwiazdkowy najlepiej z koncowka magnetyczna
i odktecacz wszystkie trzymajace ramke sruby
jak juz poodkrecasz to wyjmujsze cala ramke z deski delikatnie
i masz duzo lepszy dostep
kabel antenowy mogl spaść gdzies w ta plontanin kabli i lezy sobie grzecznie gdzies pod regulatorem nawewow,
jak juz go znajdziesz to wyprowadz na gore
zloz calosc i masz radio dzialajace
a co do lampki recznego to tez mi gasla po kilku sekundach kiedys
zaraz po kupnie okazalo sie ze na wlaczniku sprezynka byla troszke zwichrowana, a jak doszedl do tego straszny brod na samym wlaczinku to poprostu on powoli strasznie odskakiwal
pomogla szmatka wilgotna:)
jal nie widzisz zadnego kabla przez dziure od radia to zawsze mozesz zdjac panel deski jest to prosta robota a da napwno wiecej miejsca zeby sie rozejzec.
najpierw musisz zdjac panel nawiewow
wyciagnac te 2 suwaki, i pokretlo od nawiewu
nastepnie demontujesz wlaczniki:
swiatel + regulacja i te co masz pod i nad lampka chamulca recznego.
bierzesz sruboktt gwiazdkowy najlepiej z koncowka magnetyczna
i odktecacz wszystkie trzymajace ramke sruby
jak juz poodkrecasz to wyjmujsze cala ramke z deski delikatnie
i masz duzo lepszy dostep
kabel antenowy mogl spaść gdzies w ta plontanin kabli i lezy sobie grzecznie gdzies pod regulatorem nawewow,
jak juz go znajdziesz to wyprowadz na gore
zloz calosc i masz radio dzialajace
a co do lampki recznego to tez mi gasla po kilku sekundach kiedys
zaraz po kupnie okazalo sie ze na wlaczniku sprezynka byla troszke zwichrowana, a jak doszedl do tego straszny brod na samym wlaczinku to poprostu on powoli strasznie odskakiwal
pomogla szmatka wilgotna:)
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=190127 MOJE MK2 2E ZAPRASZAM
Lipek81 Chodzi o lampke h. recznego. Ale tak jak kolega pod spodem pisze pewnie to wina wlacznika.. Przeczyszcze go i sprawdze. Co do anteny to pisalem na samochodzie jest.. Dzisiaj dokladniej szperalem w tych kablach wkladalem reke gleboko ale nic nie znalazlem. Radio jak bylo podlaczone to byl szum... mowisz wsadzisz kawalek kabelka.. ale chyba nie z tych co sa luzem?? Tylko poszukac jakiegos w domu i go tam wepchnac?
Ten przelacznik o ktory pytasz jest od klimatyzacji..
Widze ze znasz sie na elektryce, zeby nie zakladac nowego tematu... wystapil kolejny problem z mojej winy.. Otoz wczoraj jak zaparkowalem to zapomnialem wylaczyc kierunku o czym niewiedzialem.. po chwili zobaczylem ze swieci sie tylna prawa pozycja (przedniej nie mam ) a wszystko wylaczone, sadzac ze to jakies zwarcie zaczalem grzebac przy lampie, wyjalem zarowke pogrzebalem srobokretem byly iskry a potem to juz w ogole sie nie swiecilo.. kupilem nowa zarowke zamontowalem i niedziala. Domyslam sie ze poszedl bezpiecznik.. teraz pytanie.. ktory to bo tam jest 22 bezpieczniki jak niewiecej..
Ten przelacznik o ktory pytasz jest od klimatyzacji..
Widze ze znasz sie na elektryce, zeby nie zakladac nowego tematu... wystapil kolejny problem z mojej winy.. Otoz wczoraj jak zaparkowalem to zapomnialem wylaczyc kierunku o czym niewiedzialem.. po chwili zobaczylem ze swieci sie tylna prawa pozycja (przedniej nie mam ) a wszystko wylaczone, sadzac ze to jakies zwarcie zaczalem grzebac przy lampie, wyjalem zarowke pogrzebalem srobokretem byly iskry a potem to juz w ogole sie nie swiecilo.. kupilem nowa zarowke zamontowalem i niedziala. Domyslam sie ze poszedl bezpiecznik.. teraz pytanie.. ktory to bo tam jest 22 bezpieczniki jak niewiecej..
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
- no tak, jakiś tam kabelek, drut, drut Twojej babci do robienia swetrów i szalików - cokolwiek metalowego, o długości powiedzmy min. 10cm - weż luzem tam wetknij. Nie wtykaj tam żadnych kabelków, które masz w desce rozdzielczej.zetnktel pisze:Tylko poszukac jakiegos w domu i go tam wepchnac?
Co do lampki od hamulca - zawsze tak jest, że zapala się po przekręceniu kluczyka, a potem gaśnie? A czy lampka od ABS też zapala się po przekręceniu kluczyka i gaśnie?
Co do świateł - przepaliłeś bezpiecznik - to oczywiste. Do wymiany masz bezpiecznik nr 7 lub 8 , o wartości 10A. Samochody VW mają taki bajer, że można włączyć światła postojowe tylko z jednej strony (np. gdy samochód stoi na poboczu to od strony jezdni), po to, żeby nie rozładować za szybko akumulatora. Włączasz dokladnie tak jak zeobiłeś - manetką kierunkowskazów i wyłączasz zapłon.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 217 gości