zgrzyt przy wstecznym i dwójce

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
r5badkiller
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: ndz lis 06, 2005 18:15
Lokalizacja: Pleśna k/Tarnów
Kontakt:

zgrzyt przy wstecznym i dwójce

Post autor: r5badkiller » ndz lis 06, 2005 18:43

Witam mam Golfa III 1.8 benz. kupiony 2 m-ce temu, przebieg 42288 tys ja przejchałem nim ok 2200km i mam problem z tymi biegami. Gdy chcę włoczyc wsteczny to słyszę ten zgrzyt i to czasem całkiem głośno tak samo jak na dwojke przełoncze zbyt szybko to tesz zazgrzyta natomisat jak przyczymam dłużej sprzęgło przy zmnianie na 2 to sie nic nie dzieje. Dodam ze sprzęgło było wymienione no i przjechałem na nim 2200km.

Proszę o odpowiedzi



Awatar użytkownika
Goofi
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 19:10
Lokalizacja: WarszaVWa
Kontakt:

Post autor: Goofi » ndz lis 06, 2005 18:46

Dolaczam sie do pytanie, u siebie mam podobnie, przy dosyc szybkim przelaczaniu z jedynki na dwujke zgrzyta :grrr:



Awatar użytkownika
lisisko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 08:55
Lokalizacja: Stalowa Wola / Kraków, a obecnie Rzeszów
Kontakt:

Post autor: lisisko » ndz lis 06, 2005 19:01

To pewnie synchrozator w skrzyni...



Awatar użytkownika
r5badkiller
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: ndz lis 06, 2005 18:15
Lokalizacja: Pleśna k/Tarnów
Kontakt:

Post autor: r5badkiller » ndz lis 06, 2005 19:29

lisisko pisze:To pewnie synchrozator w skrzyni...
hm... i co czeba z tym zrobic??



Awatar użytkownika
Goofi
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 19:10
Lokalizacja: WarszaVWa
Kontakt:

Post autor: Goofi » ndz lis 06, 2005 19:49

Nikyo: Dzieki, tak myslalem, ze to synchronizator, ale chcialem jeszcze czyjes zdanie uslyszec. Orientujesz sie ile moga czesci kosztowac :?: byc moze bede wymienial zimeringi, wiec i synchronizator by sie zrobilo.



Awatar użytkownika
vszywiec
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: sob sty 29, 2005 01:05
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Post autor: vszywiec » ndz lis 06, 2005 21:16

jak macie skzrzynie 4 to zamiast ja robic (chyba ze robicie sami) poszukajcie innej na wymiane czasmi jakoms 5 mozna okazyjnie kupic
czesci drogie i robocizna tez a wiec proponuje wymiane


sprzedam mk2 1,6 td ---------> 696-494-279
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=56922

Awatar użytkownika
r5badkiller
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: ndz lis 06, 2005 18:15
Lokalizacja: Pleśna k/Tarnów
Kontakt:

Post autor: r5badkiller » ndz lis 06, 2005 21:23

Nikyo pisze:Jak zgrzyta przy zmianie 1 na 2 to synchronizator. Rada: wymienic synchronizator, albo nie zmieniac tak szybko, agresywnie biegu. Przy wolnej zmianie nie zgrzytnie.

Wsteczny: najlepiej to zmieniajac bieg wcisnac sprzeglo i odczekac ~3 sekundy. Wsteczny nie ma synchronizatora i przy szybkiej zmianie zagra na zebach. Drugi sposob to wrzucanie wstecznego przez dwojke. Czyli sprzeglo, dwojka i od razu wsteczny - nie powinno zgrzytnac.

Tu tez jest ciekawa sprawa. Przy zgrzytaniu wstecznego niektorzy mechanicy sugeruja ze sprzeglo sie konczy. Osobiscie nie jestem do tego do konca przekonany.



KONIECZNIE SPRAWDZAJCIE POZIOM OLEJU W SKRZYNI!!!
dzięki za opdowiedz a tak przy okazji np kuzyn mi muwił ze czeba ino sprzęgło podciągnoc i wszystko bedzie ok czy to moze tesz byc przyczyna tego zgrzytania ???

[ Dodano: Nie Lis 06, 2005 20:28 ]
aha i jeszcze jedno odnosnie wrzucania wstecznego przez dwojke otóz jak sie wrzuca wsteczny to czeba lewarek nasicnąc na dół i wsteczny a z dwojki tesz hyba cza no bo jak nie to na jedynke wejdzie :otepienie: :grin:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 110 gości