jakie sprężyny?

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
rastamanbass
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn gru 24, 2007 14:59
Kontakt:

jakie sprężyny?

Post autor: rastamanbass » ndz sie 17, 2008 11:18

wymieniłem sprężyny tył(pewnie wcisneli mi od 1.4 lub coś takiego?),odboje piankowe też wymieniłem i jak siądą dwie osoby z tyłu to przy każdym większym dołku błotniki obcierają mi o opony. (jakie dać sprężyny czy z GTI będą pasowały,słyszałem że pasują tylko do wersji 8V i 16V., opony 195/50/15 -mk3 1.8gt. 93r.-
Ostatnio zmieniony ndz sie 17, 2008 12:01 przez rastamanbass, łącznie zmieniany 4 razy.


Warszawa-Gdańsk E7 370km. 2 godz. 40 min.

Awatar użytkownika
MarcoVW
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 962
Rejestracja: śr lip 06, 2005 21:04
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: MarcoVW » ndz sie 17, 2008 13:05

no pewnie ze te z GTi pasują , ogolnie to sprezyny sa takie same w kazdym mk3.
Springi sa oznaczone przez kolorowe kropki , ale i tak to nie daje zadnej roznicy . Ostatnio ktos pisal ze ma springi te -20 20jahre a auto i tak stoi jak koza .

Zalóż amorki gozowo-olejowe by tył nie siadał.



Awatar użytkownika
rastamanbass
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn gru 24, 2007 14:59
Kontakt:

Post autor: rastamanbass » ndz sie 17, 2008 13:31

MarcoVW pisze:no pewnie ze te z GTi pasują , ogolnie to sprezyny sa takie same w kazdym mk3.
Springi sa oznaczone przez kolorowe kropki , ale i tak to nie daje zadnej roznicy . Ostatnio ktos pisal ze ma springi te -20 20jahre a auto i tak stoi jak koza .

Zalóż amorki gozowo-olejowe by tył nie siadał.
przecztyałem że do GTI są 2cm niższe. a mi chodzi by nie siadał przy dzołkach!
czy wystarczy wymienić tylko sprężyny? myślę że z GTI są twardsze i będzie ok?
wymieniałem amorki.....i co znów wydawać kase i kupować nowe.może wystarczy wymienić tylko sprężynki?


Warszawa-Gdańsk E7 370km. 2 godz. 40 min.

Awatar użytkownika
MarcoVW
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 962
Rejestracja: śr lip 06, 2005 21:04
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: MarcoVW » ndz sie 17, 2008 13:52

Tylko sprezyny z GTi 20jahre sa -20mm.
Tak jak pisalem czy wymieniles na amorki gazowo-olejowe ? bo na olejowych bedzie siadal w dol.

Kolejna sprawa jezeli tuleje belki sa wytrzepane to tył tez sie buja znacznie w dół.



Awatar użytkownika
rastamanbass
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn gru 24, 2007 14:59
Kontakt:

Post autor: rastamanbass » ndz sie 17, 2008 13:56

MarcoVW pisze:Tylko sprezyny z GTi 20jahre sa -20mm.
Tak jak pisalem czy wymieniles na amorki gazowo-olejowe ? bo na olejowych bedzie siadal w dol.

Kolejna sprawa jezeli tuleje belki sa wytrzepane to tył tez sie buja znacznie w dół.
tył to amorki olejowe.a tuleje NOWE!
CZY JAK WYMIENIĘ SPRĘŻYNY NA GTI BĘDZIE OK?


Warszawa-Gdańsk E7 370km. 2 godz. 40 min.

Awatar użytkownika
Wajsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 317
Rejestracja: czw sie 23, 2007 16:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Wajsik » ndz sie 17, 2008 20:27

A ile cm mają te piankowe odbojniki? powinny mieć ok 14 jak dobrze pamiętam,i powiedz jakiej firmy bo to też jest istotne


Obrazek

Awatar użytkownika
rastamanbass
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn gru 24, 2007 14:59
Kontakt:

Post autor: rastamanbass » ndz sie 17, 2008 20:46

[quote="Wajsik"]A ile cm mają te piankowe odbojniki? powinny mieć ok 14 jak dobrze pamiętam,i powiedz jakiej firmy bo to też jest istotne[/quote

odbojniki są na 100%ok!!!!!!

z tego co czytałem na forum, to wina tkwi z sprężynach. na początku kupię gumy usztywniające zawieszenie .jak pomoże to będę musiał poszukać sprężyn (jakieś utwardzane,sportowe)


Warszawa-Gdańsk E7 370km. 2 godz. 40 min.

Awatar użytkownika
Wajsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 317
Rejestracja: czw sie 23, 2007 16:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Wajsik » ndz sie 17, 2008 21:23

A jak usiądą Ci te dwie osoby to tył siada mocno?
Moim zdaniem sprężyny z tył nie są dedykowane do wersji silnikowych bo silnik masz z przodu i tam to robi różnice,ale tył?
Jeśli masz dokładnie takie i tak założone to możemy wyeliminować ich ewentualną winę:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... d6bbb.html


Obrazek

Awatar użytkownika
rastamanbass
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn gru 24, 2007 14:59
Kontakt:

Post autor: rastamanbass » ndz sie 17, 2008 21:25

Wajsik pisze:A jak usiądą Ci te dwie osoby to tył siada mocno?
Moim zdaniem sprężyny z tył nie są dedykowane do wersji silnikowych bo silnik masz z przodu i tam to robi różnice,ale tył?
Jeśli masz dokładnie takie i tak założone to możemy wyeliminować ich ewentualną winę:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... d6bbb.html
dokładnie takie.montowałem z 3 tygodnie temu.
mocno siedzi jak kogoś wiozę na tylniej kanapie.
Ostatnio zmieniony ndz sie 17, 2008 21:26 przez rastamanbass, łącznie zmieniany 1 raz.


Warszawa-Gdańsk E7 370km. 2 godz. 40 min.

Awatar użytkownika
Wajsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 317
Rejestracja: czw sie 23, 2007 16:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Wajsik » ndz sie 17, 2008 21:32

szkoda bo to najtańsza opcja była.
Na to jak sie zachowuje auto pod obciążeniem ma wpływ sprężyna i odbojnik.Zostały w takim razie sprężyny bo po gazowych amorach nie spodziewałbym się jakiejś wielkiej poprawy.
Można wsadzić te gumy,ale to nie jest rozwiązanie tylko ominięcie problemu.Możesz reklamować te sprężyny?


Obrazek

Awatar użytkownika
rastamanbass
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn gru 24, 2007 14:59
Kontakt:

Post autor: rastamanbass » ndz sie 17, 2008 21:34

Wajsik pisze:szkoda bo to najtańsza opcja była.
Na to jak sie zachowuje auto pod obciążeniem ma wpływ sprężyna i odbojnik.Zostały w takim razie sprężyny bo po gazowych amorach nie spodziewałbym się jakiejś wielkiej poprawy.
Można wsadzić te gumy,ale to nie jest rozwiązanie tylko ominięcie problemu.Możesz reklamować te sprężyny?
wsadzę gumy i zobaczę, jak będzie git to znaczy że sprężyny trzeba kupić.


Warszawa-Gdańsk E7 370km. 2 godz. 40 min.

Awatar użytkownika
MarcoVW
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 962
Rejestracja: śr lip 06, 2005 21:04
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: MarcoVW » ndz sie 17, 2008 21:42

Czy wsadzisz sprezyny tylne od GTi czy od VR6 to bedzie tak samo.
Amorki gazowo-olejowe i nic nie bedzie osiadać. Amorek o-g dzieki zastosowaniu gazu trzyma poziom tzn gaz wypycha tloczysko do gory, natomiast olejowe idą miekko w dol a ciezko się wyciagają.

A ta fuszerka z gumami usztywniajacymi to tez moze pomoc, bo przy nacisku gdy nastepuje ugiecie sprezyny i zwoje zaczynaja się zblizać ku sobie , wsadzone gumy stawiają opór.

A te sprezyny to kupiles zamienniki ? Jak juz dochodzi do wymiany sprezyn i trzeba kupic zamiennik to tylko Lesjoforos :bigok:



Awatar użytkownika
Wajsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 317
Rejestracja: czw sie 23, 2007 16:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Wajsik » ndz sie 17, 2008 22:18

Amorki gazowo-olejowe i nic nie bedzie osiadać. Amorek o-g dzieki zastosowaniu gazu trzyma poziom tzn gaz wypycha tloczysko do gory, natomiast olejowe idą miekko w dol a ciezko się wyciagają.
ja mam sprężyny -40,wcześniej miałem seryjne a amorki mam cały czas olejowe sachsa i moge wozić nawet 3 os z tył i nic nie obciera nawet jak zalicze większą dziurę

[ Dodano: 17 Sie 2008 22:20 ]
Gdzie kupiłeś te sprężyny? może nie od tego auta dostałeś?


Obrazek

Awatar użytkownika
MarcoVW
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 962
Rejestracja: śr lip 06, 2005 21:04
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: MarcoVW » ndz sie 17, 2008 23:13

Wajsik masz sprezyny -40 ale to są sportowe sprezyny , ktorę są twardsze , dlatego Ci nic nie obciera.

rastamanbass zaodal na priv ze ma ET30 a to troche poza norme, w normie jest ET35 do ET45 dla 15tki przy 6J i 7J.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości