nie wlancza sie wiatrak co moze byc

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mazio_leczna
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: pt lut 08, 2008 11:49
Lokalizacja: Dratów Kolonia
Kontakt:

Post autor: mazio_leczna » pn sie 11, 2008 23:09

no tak ale mialem lutownice dobra i mi sie raz grzeje raz nie a wiesz jakie teraz sa szmelstwa japonskie caly dom mi spali taka japonska lutownica i ja nie mam cierpliwosci strasznie szybko sie denerwuje

[ Dodano: 11 Sie 2008 23:24 ]
wlasnie kolego szukam kogos zeby mi pomogol to po lutowac bo mam takie zwarcia w liczniku ze az mnie glowa boli jak na to patrze



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pn sie 11, 2008 23:54

A na Allegro? Taniej jak dobra lutownica i bez nerwów:
http://www.allegro.pl/item415886825_gol ... cznik.html

Bo tak naprawdę te ścieżki są tak delikatne że praca lutownicy trwa kilka sekund bo już można przegrzać ale ścieżkę. Czyli nawet Chińska lutownica z marketu się tu sprawdzi.
P.S. Licznik wybrałem najbardziej wypasiony, a co? :bajer:
Ostatnio zmieniony wt sie 12, 2008 00:41 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



gailbraith

Post autor: gailbraith » pn sie 11, 2008 23:54

mazio_leczna pisze:no tak ale mialem lutownice dobra i mi sie raz grzeje
Zazwyczaj z lutownicami "pistoletowymi" trzeba uważać aby nie przekraczać jej maksymalnego czasu pracy. Znaczy się kiedy włączasz jej grzanie. W instrukcji obsługi powinno być to napisane, taka polska Lutola to około max 30s pracy i przerwa.

[ Dodano: 11 Sie 2008 23:55 ]
Albo tak jak pisze kolega Zico63b. Wymiana licznika.



Awatar użytkownika
Kapsel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 379
Rejestracja: pt mar 09, 2007 18:58
Lokalizacja: Z Kapusty ;)
Kontakt:

Post autor: Kapsel » wt sie 12, 2008 00:28

Zico63b pisze:A na Allegro? Taniej jak dobra lutownica i bez nerwów:
http://www.allegro.pl/item415886825_gol ... cznik.html
Ale wypasiony ten licznik. Normalnie chyba z GTI jest :helm: :helm:
gailbraith pisze:Zazwyczaj z lutownicami "pistoletowymi" trzeba uważać aby nie przekraczać jej maksymalnego czasu pracy. Znaczy się kiedy włączasz jej grzanie. W instrukcji obsługi powinno być to napisane, taka polska Lutola to około max 30s pracy i przerwa.
Jak kupisz dobrą to i cały dzień może ci chulać. Najlepsze są takie stare zielone ciężkie. Ta to i 2 dni bez przerwy będzie chulać.
Ostatnio zmieniony wt sie 12, 2008 00:31 przez Kapsel, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://kapsel-tuning.com][img]http://images36.fotosik.pl/34/2baeeac3477473d0.jpg[/img][/url]

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2343153#2343153 - BRY na maskę

wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » pt sie 15, 2008 19:03

hubix pisze:hehe ja obstawiam na uszczelke pod glowica:(
możesz mi to wyjaśnij bo nie wiem o co kaman, dlaczego od padniętej uszczelki nie załącza sie wiatrak?

[ Dodano: 15 Sie 2008 19:04 ]
hubix pisze:uszczelka pod glowica na bank:)



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » sob sie 16, 2008 23:16

wojtas4589 pisze:
hubix pisze:hehe ja obstawiam na uszczelke pod glowica:(
możesz mi to wyjaśnij bo nie wiem o co kaman, dlaczego od padniętej uszczelki nie załącza sie wiatrak?

[ Dodano: 15 Sie 2008 19:04 ]
hubix pisze:uszczelka pod glowica na bank:)

nie przejmuj sie , nie jak nie ma widzisz co napisac to pisze bzdety i mysli ze błyszczy , niech poprze to jakos argumentami , bo takie gadanie to psu w d.... , rownie dobrze ja moglbym powiedziec ze to przez wyciagniety wieszak od srodkowego tłumika tak sie dzieje z tym wiatrakiem, a dlaczego ? a bo tak!


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » ndz sie 17, 2008 11:35

guti pisze:niech poprze to jakos argumentami
dokładnie o to mi chodzi :pub:



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » ndz sie 17, 2008 16:52

Robi się gorąco w temacie a można to chyba wyjaśnić tak: pęknięta uszczelka powoduje wydostawanie się bardzo gorących spalin do układu chłodzenia, czujnik temperatury jest na silniku a więc bardzo blisko miejsca wydarzeń i wskazuje ogromną temperaturę, czujnik WENTYLATORA z kolei jest daleko - na chłodnicy i tam woda jest już zimniejsza więc wiatrak "nie widzi potrzeby" się włączać, jakkolwiek on sam jest w porządku. I to wszystko.
Ostatnio zmieniony ndz sie 17, 2008 16:53 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » ndz sie 17, 2008 16:55

Zico63b, a obok czujnika jest takze termostat który otwiera obieg prawda wiec jesli czujnik odczytuje wysoką temp to i termostat powinien byc juz otwrty No tak czy nie?



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » ndz sie 17, 2008 17:05

Nie twierdzę, że wiatrak też nie jest zepsuty albo jego włącznik. Może nawet spalił się od większej, ciągłej pracy GDYBY padła ta uszczelka. Może Kolega miał taki wypadek z uszczelką i tak pewny jest przyczyny. Ja wskazuję jaki mógł być mechanizm awarii.
A termostat, no cóż możliwe że ta woda jednak trochę się wystudzi, czujnik często jest na dole chłodnicy.
Ale: w wypadku pęknięcia uszczelki jest jeszcze wiele charakterystycznych, innych objawów, choćby gwałtowne ubywanie płyn, wyciskanie płynu ze zbiorniczka wyrównawczego itd.
W sumie to chyba jednak nie uszczelka.



wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » ndz sie 17, 2008 17:16

Zico63b, nie podważam Twojej wiedzy tylko byłem ciekaw czy to wogóle możliwe że padła uszczelka a wentylator sie nie załącza zakładając że jest wszystko sprawne, ja myśle że nie może tak być że sie nie załaczy



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » ndz sie 17, 2008 17:37

Wszystko w porządku! Przecież traktujemy tą dyskusję jako analizę możliwych przyczyn i objawów, m.in. po to by koledzy czytając je kiedyś już coś dla siebie znaleźli. Tak to rozumiem.
W dodatku sprawa tego wiatraka jest akurat już chyba zamknięta, gdyż Kolega Mazio_leczna dorwał już inny, jak pisze, i martwi się teraz raczej licznikiem a nie pisze że nadal nie chodzi wiatrak.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » ndz sie 17, 2008 21:00

Zico63b pisze:Ale: w wypadku pęknięcia uszczelki jest jeszcze wiele charakterystycznych, innych objawów, choćby gwałtowne ubywanie płyn, wyciskanie płynu ze zbiorniczka wyrównawczego itd.
W sumie to chyba jednak nie uszczelka.
noo właasnie , ja wiem o takich przypadkach , ale chyba racje mielismy z kolega robiac cieplo wokol suchej wypowiedzi " uszczelka pod głowica" skoro facet nie powiedzial, , nie wyjasnił potrzebujacemu pomocy o co chodzi z ta uszczelka, wpadł , powiedzial co wiedzial i poszedł , ani be ani kukuryku.
Moze sie zdarzyc oczywiscie ze peknieta uszczelka spowoduje takie hocki klocki , ale według mnie predzej głowice by przegrzał i by pekła robiac wiecej szkody niz mialoby to wpływ na niedzialajacy wiatrak , kolejna sprawa to taka ze o objawach peknietej uszczelki kolega nie pisał , nie ubywa mu płynu , weze nie puchna i nie wywala ze zbiorniczka :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 215 gości