Jakie mogą być przyczyny grzania się silnika ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jakie mogą być przyczyny grzania się silnika ?
Chciałbym wkońcu dojć dlaczego silnik mi się tak bardzo grzeje. Z tego co wiem to może być : termostat, wiatrak, kanał zapowietrzony, ale to nic z tych rzeczy. Raz już zagrzałem golfine i pierścionki wymieniłem , teraz nie chce żeby problem się powtórzył.
po kolei:
nagrzej silnik do temp powyzej 90 stopni i sprawdz czy termostat się otworzyl, powinien otwierac sie od 85 stopni, jak sie otwiera, to puszcza wode do chlodnicy i ta robi sie ciepla - gorąca, jesli caly czas zimna to padl termostat, jesli sie jednak nagrzewa, to patrz dalej czy przy 95 stopniach wlaczy sie wiatrak - jesli sie wlaczy to ok, jesli nie to czujnik temperatury przy chlodnicy
--
szsz
nagrzej silnik do temp powyzej 90 stopni i sprawdz czy termostat się otworzyl, powinien otwierac sie od 85 stopni, jak sie otwiera, to puszcza wode do chlodnicy i ta robi sie ciepla - gorąca, jesli caly czas zimna to padl termostat, jesli sie jednak nagrzewa, to patrz dalej czy przy 95 stopniach wlaczy sie wiatrak - jesli sie wlaczy to ok, jesli nie to czujnik temperatury przy chlodnicy
--
szsz
- hanti
- Gadatliwa bestia
- Posty: 867
- Rejestracja: czw lip 14, 2005 23:35
- Lokalizacja: zDolny Śląsk :)-Piława Górna
- Kontakt:
problemem może być również popma lub naciąg jej paska
a oprócz tego zatkany kanał wylotowy od chłodnicy(odkręć korek w zbiorniczku wyrównawczym i zapal motor. pod górą zbiorniczka jest mały otwór od wężyka od chłodnicy jak leci tamtęgy płyn to ok jak ni to masz zatkany ten wężyk a służy on m. in. do odpowietrzania chłodnicy)a pozatym jak kolega napisał wcześniej.
POZDRO
a oprócz tego zatkany kanał wylotowy od chłodnicy(odkręć korek w zbiorniczku wyrównawczym i zapal motor. pod górą zbiorniczka jest mały otwór od wężyka od chłodnicy jak leci tamtęgy płyn to ok jak ni to masz zatkany ten wężyk a służy on m. in. do odpowietrzania chłodnicy)a pozatym jak kolega napisał wcześniej.
POZDRO
Nieu do konca na temat ale mi przy leci tym cienkim wezykiem woda (płyn) jest OK ale nawe na zimnym silniku po 3min zaczyna leciec nim ciepla woda (płyn) czy tak powinno byc ???
A co do przegrzewania sprawdz czujnik temp ten na chlodnic czest sie lubia zepsuc
Jesli nie wlaczy czy sie wentylator to prawdopodobnie czujnik ale sprawdz jescze na krotko wentylator (mostkuje sie dwa skrajne przewody wchodzace na czujnik temp.)
POZDRAWIAM
A co do przegrzewania sprawdz czujnik temp ten na chlodnic czest sie lubia zepsuc
Jesli nie wlaczy czy sie wentylator to prawdopodobnie czujnik ale sprawdz jescze na krotko wentylator (mostkuje sie dwa skrajne przewody wchodzace na czujnik temp.)
POZDRAWIAM
ostanio u kumpla tez tak sie grzal temperatura dos wysoko szla , wymienione mial termostat, i wszsytko czujniki lacznie ze wskaznikiem temperatury na zegarach i dalej tem. szla do gory plyn wymienial dwa lub trzy miesiace temu, a zrobilem mu tak : spuscilem caly plyn do wiadra , nalalem wode zagrzalem auto i spuscilem znowu tak chyba ze trzy razy syfu bylo dosc sporo , potem chcialem wlac plyn , ale ze przywiozl inny plyn ( febi koncentrat , zalecany przez VW ) zalalem go tym nowym i po tych zabiegach wszystko wrocilo do normy , niewiem czy dlatego ze sie troche przeczyscil uklad czy przez ten plyn.
pozdro
pozdro
Zyj kolorowo :)
odpowietrzanie układu chłodzenia
odpowietrzanie vw do roku pr. 2002 (info od szpenia od vw robi w helmutowie w serwisie) najechać lewymi kołami na krawęznik wysoki . i nagniatając rury nagrz. i zasil chłodnicy przegazować go ok 5 minut na otwrtym zbiorniczku. nagrzewnica zawsze jest w obiegu więc nie maznaczenia czy ogrzew. wł, czy nie. pozdr. no i korek od zb. wyr. WYMIENIĆ!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 166 gości