SILNIK KROKOWY

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt lis 01, 2005 13:48

vwfun pisze:ja miałem naprawe silniczka i kosztowało to 150zl.nowy w Carservisie kosztuje kolo 280 zeta.mam taki drugi silniczek.pozdro
to chyba ktos wziął 150 zł za umycie go w nitro jedynie, bo na tym polega "naprawa" krokowca, bo z tego co wiem to ich sie nie naprawia... nie ma jak, sa nierozbieralne, ale moze sie myle, w sumie ten na zdejciu wyglda jakby sie moze dal rozebrac, nie mialem nigdy takiego w reku...

poza tym moze to byc tez potencjometr przepustnicy,
Tylko ze on sie zwykle wiesza ale nie powoduje falowania



Awatar użytkownika
Kaczor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: śr paź 12, 2005 23:11
Lokalizacja: Uć ...
Kontakt:

Post autor: Kaczor » wt lis 01, 2005 14:48

ten na zdjęciu jest od jednopunktu , można go rozebrać bez problemu


Kleić , Taśmić , Trytytkować ...

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt lis 01, 2005 16:39

aha to fajnie macie bo ja swojego nie moge :( cholera



longines1890
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn maja 30, 2005 20:30
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: longines1890 » wt lis 01, 2005 19:26

zasadniczo jest nierozbieralny. ma zatrzaski których nie da sie niepołamać. ale zawsze można sróbować a potem kropelka. ja wymieniałem silniczek 1,5 roku temu. nowy kosztował ok 500 używany 200 ale ile się naszukałem (mam z czujnikiem Halla czy jakoś tak sie ten gość nazywa i ma 6 pinów) zwykłe 4 pinowe sa "dostępniejsze" i tańsze. u mnie wysiadł sam silnik - wytopiła sie izolacja uzwojenia, jak toworzyłem wyleciała w postacji kuleczek a uzwojenie - sama miedz. sam mechanizm mam raczej dobry może kiedyś sie przyda ale oby nie



Awatar użytkownika
Browix
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: czw kwie 07, 2005 09:09
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Browix » pt lis 04, 2005 00:14

witam , podlacze sei pod linka . mam podobny problem . na benzynie obroty na biegu jalowym sa nierowne . jak depne tak do 2000 to czesto zauwarzam falowanie , tzn wznosza sie do 2500 i opadaja , czuje tez jak chodzi pedal gazu . mam tez instalacje gazowa . na LPG jest podobnie. to wina silnika krokowego ??? czy ten silnik dzial tez w momecie zasilania gazem ? wnioskuje ze steruje przepustnica w jakis sposob . czyli na gazie tez nierowno chodzi jesli jest padniety ? pomocy ! plis



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt lis 04, 2005 13:09

jesli masz wcisniety pedał gazu a oproty świrują to to nie krokowiec,
moze potencjometr przepustnicy - nie jest w stanie rozpoznac polozenia pedału gazu
musisz pomierzyc multimetrem na odpalonym silniku , nie ch ktos dodaje powoli gazu a ty badaj napiecie na potencjometrze, mozesz sobie zanotowac i potem sprawdzic czy sie plynnie zmienia...



Awatar użytkownika
Browix
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: czw kwie 07, 2005 09:09
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Browix » sob lis 05, 2005 12:21

sas_gti pisze: moze potencjometr przepustnicy - nie jest w stanie rozpoznac polozenia pedału gazu
musisz pomierzyc multimetrem na odpalonym silniku , nie ch ktos dodaje powoli gazu a ty badaj napiecie na potencjometrze, mozesz sobie zanotowac i potem sprawdzic czy sie plynnie zmienia...
sory ale laikiem jestem , jak wygalda ten potencjometr przepustnicy ? gdzie go moge znalesc ? i wlasnie co z obrotami na jalowym ? jak mozna je ustabilizowac ? moze to byc wina kabli od swiec ?

pozdro



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » sob lis 05, 2005 17:09

potencjometr prepustnicy to czujnik położenia przepustnicy, czyli czujnik ktoóry poznaje jak bardzo masz wciśniety gaz,
jak otworzysz maske to w miejscu w którym linka gazu jest podczepiona do przepustnicy jest potencjomer przepustnicy, tam gdzie lapiesz zeby dodac gazu spod maski



Awatar użytkownika
el golfo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: śr lis 02, 2005 19:15
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: el golfo » sob lis 05, 2005 19:07

moment pisze:siema ja też mam 1,8 kat RP i mam pytanko.
Mój Mk czasami lóbił już rozgrzany na wolnych obrotach wchodzić na wyższe prawie gasł i pochwili znowu wchodził na wyrzsze( nigdy nie gasł). czy to też może być silnik krokowy??
ps jeśli jest ktoś rzyczliwy to czy mógłby mi napisać za co ten silnik krokowy odpowiada. z góry dzięki i pozdro>
W takim przypadku może to być Sonda-lambda,Jeśli ona pada to auto również bedzie rzucać obrotami.Gdy mi padał silnik krokowy to całkowicie gasł.


Życie jest piękne!

pawelul

Post autor: pawelul » sob lis 05, 2005 22:31

czesc ja mam seata 1.6 74kw,i tez mam problemy z obrotami albo z gasnieciem.chyba sobie przeczyszcze ten krokowy,ale mialem dziiaj podlaczone auto do kompa i wykazalo ze cos nie tak jest z czujnikiem temp.wody.czy to jest mozliwe?jesli ktos jest w temacie to prosze o odp.dzieki



Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » ndz lis 06, 2005 02:08

Browix pisze:sory ale laikiem jestem , jak wygalda ten potencjometr przepustnicy ? gdzie go moge znalesc ? i wlasnie co z obrotami na jalowym ? jak mozna je ustabilizowac ? moze to byc wina kabli od swiec ?

potencjometr jest po prawej stronie zdjecia tego co wyzej wstawilem. Tak jakby za takim zagietym wezykiem. Dochodzi do niego wtyczka na chyba 4 piny jak dobrze pamietam.



Awatar użytkownika
Browix
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: czw kwie 07, 2005 09:09
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Browix » pn lis 07, 2005 09:51

zaobserwowalem nowe objawy , czasem bez naciskania pedalu gazu na jalowym biegu silnik sam wkreca sie na np. 2000 obrotow lub 2500 i trzyma kilka sekund , poczym wraca na 900 . wydaje mi sie ze to wina krokowego , moge sei mylic . MIAL KTOS TAKIE OBJAWY ? BYL TO KROKOWY ? NO I DRUGA CZESC PYTANIA czy silnik krokowy w golfie 1,3 jest taki sam jak w 1,8 bo mam mozliwosc kupienia urzywki ????



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 289 gości