Brzęcząca skrzynia
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Brzęcząca skrzynia
Mam problem prawdopodobnie ze skrzynią biegów. Silnik 1,3NZ, skrzynia 4-biegowa.
Wchodzenie na wyższy bieg w zasadzie nie sprawia trudności, ale redukcja z 4 na 3 lub z 3 na 2 powoduje zgrzyty i przyhaczanie podczas zmiany. Poza tym podczas hamowania silnikiem spod podłogi z przodu wydobywa się odgłos ni to brzęczenia ni to stukania, który całkowicie ginie jeśli lekko przytrzymam lewarek biegów - wystarczy dwoma palcami.
Obserwowałem mechanizm zmiany biegów i zauważyłem, że mam dość solidny luz - kilka mm w każdą stronę na połączeniu popychacza idącego od lewarka a popychacza wchodzącego do skrzyni. Zaznaczyłem to miejsce na zdjęciu 1.
Zdjęcie 1
Druga sprawa to fakt, że miałem przez jakiś czas niewielkie wycieki oleju ze skrzyni, które niedawno ustały same z siebie. Podczas naprawy silnika ponoć sprawdzali w warsztacie stan tego oleju, ale do końca nie dowierzam tej opinii. Może poziom oleju spadł już do takiego poziomu, że przestał wyciekać sam z siebie?
Czy warto sprawdzać olej w skrzyni, czy najpierw zabrać się za naprawę połączenia między popychaczami? Teoretycznie wiem, jak sprawdzić stan oleju w skrzyni, ale nigdzie jeszcze na forum nie było tutaj podane gdzie jest korek wlewowy i spustowy w skrzyni do tego silnika. Znalazłem na mojej skrzyni dużą śrubę na imbus 17mm, którą zaznaczyłem na zdjęciu 2. Czy to wlew oleju?
Zdjęcie 2
Wchodzenie na wyższy bieg w zasadzie nie sprawia trudności, ale redukcja z 4 na 3 lub z 3 na 2 powoduje zgrzyty i przyhaczanie podczas zmiany. Poza tym podczas hamowania silnikiem spod podłogi z przodu wydobywa się odgłos ni to brzęczenia ni to stukania, który całkowicie ginie jeśli lekko przytrzymam lewarek biegów - wystarczy dwoma palcami.
Obserwowałem mechanizm zmiany biegów i zauważyłem, że mam dość solidny luz - kilka mm w każdą stronę na połączeniu popychacza idącego od lewarka a popychacza wchodzącego do skrzyni. Zaznaczyłem to miejsce na zdjęciu 1.
Zdjęcie 1
Druga sprawa to fakt, że miałem przez jakiś czas niewielkie wycieki oleju ze skrzyni, które niedawno ustały same z siebie. Podczas naprawy silnika ponoć sprawdzali w warsztacie stan tego oleju, ale do końca nie dowierzam tej opinii. Może poziom oleju spadł już do takiego poziomu, że przestał wyciekać sam z siebie?
Czy warto sprawdzać olej w skrzyni, czy najpierw zabrać się za naprawę połączenia między popychaczami? Teoretycznie wiem, jak sprawdzić stan oleju w skrzyni, ale nigdzie jeszcze na forum nie było tutaj podane gdzie jest korek wlewowy i spustowy w skrzyni do tego silnika. Znalazłem na mojej skrzyni dużą śrubę na imbus 17mm, którą zaznaczyłem na zdjęciu 2. Czy to wlew oleju?
Zdjęcie 2
Ostatnio zmieniony pn sie 11, 2008 02:34 przez moriel, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mały gagatek
- Posty: 148
- Rejestracja: czw maja 29, 2008 21:35
- Lokalizacja: Malanow
- Kontakt:
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Olej 75w90 Mobil Varlube na pewno nie Hipol
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Panowie a co z hipolem jest nie tak?ja mam wycieki w skrzyni przy przegubie i dolewam hipolu co jakis czas przez odpowietrznik strzykawka,mialem juz sytuacje ze nie bylo oleju i wszystkie biegi jak wsteczny chodzily strasznie wyly,po dolaniu jest ok.
[ Dodano: 13 Sie 2008 00:42 ]
A zapomnialem dodac ze ten sam silnik i skrzynia co kolega mialem tez problem z tym luzem na tej galce,obstukalem ja mlotkiem tak zeby bylo ciasno i jest lepiej
ale nadal mam czasami problem ze wstecznym kiedy olej w skrzyni sie mocno nagrzeje po dluzszej jezdzie poprostu niechce wejsc wsteczny
[ Dodano: 13 Sie 2008 00:42 ]
A zapomnialem dodac ze ten sam silnik i skrzynia co kolega mialem tez problem z tym luzem na tej galce,obstukalem ja mlotkiem tak zeby bylo ciasno i jest lepiej
ale nadal mam czasami problem ze wstecznym kiedy olej w skrzyni sie mocno nagrzeje po dluzszej jezdzie poprostu niechce wejsc wsteczny
ja leje hipol hehe ale niech mi ktos powie co z nim nie tak
[ Dodano: 13 Sie 2008 01:21 ]
a co do oleju to podobno po syntetyku w tak wiekowej skrzyni moga uszczelniacze pujsc no i jest drozszy od mineralnego,ale jesli skrzynia jest idealna a twoj portfel nie boji sie nieco wiekszego wydatku to lepiej syntetyk:)
[ Dodano: 13 Sie 2008 01:21 ]
a co do oleju to podobno po syntetyku w tak wiekowej skrzyni moga uszczelniacze pujsc no i jest drozszy od mineralnego,ale jesli skrzynia jest idealna a twoj portfel nie boji sie nieco wiekszego wydatku to lepiej syntetyk:)
-
- Mały gagatek
- Posty: 148
- Rejestracja: czw maja 29, 2008 21:35
- Lokalizacja: Malanow
- Kontakt:
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Osobiście na warsztacie przyjechgał pan Polonezem przebieg 200 tys zero wycieku dodam ze mosty siadaja w tych autach przy 160 tys mial mobilka nie hipol do golfa leje sie polsyntetyk bo sa tam lozyska drobnoigielkowe i polecam jezdzenie na hipoliu szczegolnie zima , kiedy niby mamy polsyntetyk hipola a nie mozemy wrzucac biegów
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 481 gości