kierownica niewraca
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- slawko333
- Forum Master
- Posty: 1539
- Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
- Lokalizacja: leżajsk
- Kontakt:
kierownica niewraca
od dwoch dni mam taki problem z ukladem kierowniczym, podczas jazdy przy skrecie kierownica mi niewraca musze uzyc sily zeby ja wrocic, co to moze byc? pompa mi troche od zawsze piszczala przy maksymalnym skrecie kol, ale to podobno normalne ze sie pasek slizga
łożyska kolumny jak się zużyją, to raczej "luzuja sie" w pionie czyli tłuczenie na dołach, bo wydaje mi się że przeciętny użytkownik auta "potrafił" zapiec takie łożyska...
a co do zwrotnic to w którym miejscu mogą się zapiec... przecież na dole jest tylko sworzeń.... koszt 20pln a u góry wyżej wspomniane łożysko... nie ma w golfach zwrotnic chyba które się smaruje... (rozumiem że tak jak w maluszku )
ja bym obstawiał sprawdzenie również geometrii i obejżenie układu wspomagania...
a co do zwrotnic to w którym miejscu mogą się zapiec... przecież na dole jest tylko sworzeń.... koszt 20pln a u góry wyżej wspomniane łożysko... nie ma w golfach zwrotnic chyba które się smaruje... (rozumiem że tak jak w maluszku )
ja bym obstawiał sprawdzenie również geometrii i obejżenie układu wspomagania...
hmmm a to jeszce bardziej zadziwiające... że na pocżątku wszystko jest dobrze... a potem coś się zmienia...
nie wiem... może płyn od wspomagania to w końcu tez jakiś olej...może jest przegrzany może jest za rzadki albo cos takiego... może jjakiś syfek dostał się przez te siteczko i zatyka któryś przewód hydrauliki,a może pompa już ma jakieśzużyte zębatki... nie wiem...
a nic nie było robione przy zawieszeniu? nie było jakiegoś najechania na krawężnik, albo "mocnej" dziury??
nie mam wspomy w swoim aucie, ale wydaje mi się że ona nie powinna sama wracać... tzn kierownica powinna być tam gdzie ją trzymasz.
natomiast wiem że jak miałem seryjny zawias w swoim to sie prowadził tak jak mówisz po puszczeniu kierownicy odbijała z powrotem, ale jak zainstalowałem -60 to już tak nie ma... ponieważ "jakieś" kąty zawieszenia się zmieniły a diagnosta powiedział że mi nie ustawi bo jest gleba i on nawet się tego nie podejmie bo nie ma odpowiednich danych do ustawienia. i od tej pory już kierownica niewraca... tzn wraca jak sie manewruje na wstecznym...
nie wiem... może płyn od wspomagania to w końcu tez jakiś olej...może jest przegrzany może jest za rzadki albo cos takiego... może jjakiś syfek dostał się przez te siteczko i zatyka któryś przewód hydrauliki,a może pompa już ma jakieśzużyte zębatki... nie wiem...
a nic nie było robione przy zawieszeniu? nie było jakiegoś najechania na krawężnik, albo "mocnej" dziury??
nie mam wspomy w swoim aucie, ale wydaje mi się że ona nie powinna sama wracać... tzn kierownica powinna być tam gdzie ją trzymasz.
natomiast wiem że jak miałem seryjny zawias w swoim to sie prowadził tak jak mówisz po puszczeniu kierownicy odbijała z powrotem, ale jak zainstalowałem -60 to już tak nie ma... ponieważ "jakieś" kąty zawieszenia się zmieniły a diagnosta powiedział że mi nie ustawi bo jest gleba i on nawet się tego nie podejmie bo nie ma odpowiednich danych do ustawienia. i od tej pory już kierownica niewraca... tzn wraca jak sie manewruje na wstecznym...
- slawko333
- Forum Master
- Posty: 1539
- Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
- Lokalizacja: leżajsk
- Kontakt:
na nic nie najechalem i nic z tych rzeczy, robione tez niebylo przy zawiasie przez ponad pol roku, dziwne jest to ze na postoju chodzi tak samo bez zadnych zastrzezen, podczas jazdy jak krece na zakrecie tez wspomaganie dziala do momentu, kiera przy wspomaganiu ladnie odbija a nie zatrzymuje sie 15cm od polozenia na wprost
poszukaj w autodacie może masz gdzieś dostęp do takiego oprogramowania... tam czasem są typowe usterki i sposoby ich usunięcia... powinny byc również jakieś rysunki...
w środku nie powinno być niwiele więcej niż listwa zębata i jakieś zaworki które otwierają płyn w odpowiednią stronę na listwę, albo w lewo albo w prawo... jeśli moja filozofia dzialania ukladu jest zła to niech ktoś poprawi.
kiedyś słyszałem że uszkadza się ta listwa zębata ale to przy krańcowych położeniach koła na maksa... i wtedy to wycieka olej przy drążkach przy maglownicy (ale to tylko z opowieści kolegi fana innej marki niemieckiej:) )...
w środku nie powinno być niwiele więcej niż listwa zębata i jakieś zaworki które otwierają płyn w odpowiednią stronę na listwę, albo w lewo albo w prawo... jeśli moja filozofia dzialania ukladu jest zła to niech ktoś poprawi.
kiedyś słyszałem że uszkadza się ta listwa zębata ale to przy krańcowych położeniach koła na maksa... i wtedy to wycieka olej przy drążkach przy maglownicy (ale to tylko z opowieści kolegi fana innej marki niemieckiej:) )...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 297 gości