Jak sprawdzić czujnik temp cieczy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Gacu16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 219
Rejestracja: sob lut 25, 2006 16:29
Lokalizacja: Śląsk

Jak sprawdzić czujnik temp cieczy

Post autor: Gacu16 » wt sie 12, 2008 00:54

Witam. Jak w temacie po swapie z benzyny na diesla nie działa mi na liczniku(od gtd) wskaźnik temp więc to może czujnik padł ale jak go sprawdzić? i jak sprawdzić wskaźnik na liczniku?
Ostatnio zmieniony śr sie 13, 2008 14:49 przez Gacu16, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: TheBiSHoP » wt sie 12, 2008 03:12

czujnik można sprawdzić ogrzewając go (np. w gorącej wodzie) i sprawdzić omomierzem czy zmienia się rezystancja, ale jakie powinien mieć wartości przy poszczególnych temperaturach to nie wiem. natomiast wskaźnik to spróbuj podłączyć do masy i zobaczyć czy się wychyli (wydaje mi się że powinien na maxa ale głowy nie daję) ew. jakiś opornik żedu 50 - 80 omów ale też nie jestem pewien ile najlepiej. Ale z doświadczenia wiem że najczęściej przyczyną niesprawności bywają pośniedziałem złącza


Obrazek Obrazek

Gacu16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 219
Rejestracja: sob lut 25, 2006 16:29
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Gacu16 » wt sie 12, 2008 10:31

Podpinałem do masy kabel od czujnika i wskaźnik nic się nie wychylił:( możliwe ze uszkodzony wskaźnik ale to dzisiaj wszystko posprawdzam.



Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: TheBiSHoP » wt sie 12, 2008 12:32

słuchaj a od którego czujnika podłączasz do masy. bo są dwa a jeden z nich jest do obsługi czasu grzania świec żarowych


Obrazek Obrazek

Gacu16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 219
Rejestracja: sob lut 25, 2006 16:29
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Gacu16 » śr sie 13, 2008 14:32

wskaźnik z licznika podpinam do tego z przodu koło pompy wtryskowej ale juz wszystko działa:D okazało sie ze te nakretki na tasmie z tyłu licznika były odkrecone i podejrzewam ze one zwierają mase licznika do taśmy , już działa wszystko:D tylko ten nieszczęsny obrotomierz nie chce startować:/ jak odpalam to lezy i nawet niedrgnie po odpaleniu prze gazuje go na jakieś 3 tys to sie właczy ale jak pusze gaz to znowu opadnie , dopiero jak wbije go na jakieś 5 tys obrotów to sie włącza i już działa ale po wyłaczeniu zapłonu sytuacja sie powtarza:/ dodam iż dopuki nie mam właczonego obrotomierza nie ma ładowania:P to chyba wina alternatora?

[ Dodano: 13 Sie 2008 14:32 ]
aha i nie mruga mi kontrolka od ładowania:/ przekrecam kluczyć a ona niemruga:/ a drioda jest sprawna bo sprawdzałem.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 236 gości