Gaźnik Keihin I na wtrysk K-Jetronic w 1.6
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Gaźnik Keihin I na wtrysk K-Jetronic w 1.6
Witam - jestem uzytkownikiem - nie golfa - lecz audi, ale jako że z golfem moj model ma wiele wspolnego takze chcialem u Was na forum zaciagnac fachowej rady - jesli pozwolicie oczywiscie. mam u siebie silnik 1,6 RN 75KM, jest zagazowany podtlenkiem LPG silnik na gazniku [fabrycznie] keihin I, aktualnie jezdzi na gażniku pierburga od passata [jakim cudem - nie wiem, nie znam historii auta]. Wiem takze że audi produkowalo 80 B3 z silnikami o oznaczeniu ABB o mocy 102KM z wtryskiem K-Jetronic opartym na tym samym bloku silnika.
I w tym momencie zaczynają sie schody - moj aktualny gaznik pluje benzyną na kolektor wydechowy [taki jakiś dowcip chyba mi zrobil] a znalezie oryginalnego gaznika Keihin I graniczy z cudem - tak więc wpadlem na pomysl aby zaadoptować bo mojego silnika wtrysk K-Jetronic [nie mylic z KE-Jetronic].
A teraz pytanie do osób które znają troszkę ten temat - czy taka przeróbka jest możliwa - czy ten wtrysk [K-Jetronic] był montowany w golfach - jeśli był to zapewne w golfach mk2/mk3. co trzeba przerobic w moim silniku aby chodził na wtrysku [szczegółowo jesli można].
Proszę o rady, pozdrawiam
I w tym momencie zaczynają sie schody - moj aktualny gaznik pluje benzyną na kolektor wydechowy [taki jakiś dowcip chyba mi zrobil] a znalezie oryginalnego gaznika Keihin I graniczy z cudem - tak więc wpadlem na pomysl aby zaadoptować bo mojego silnika wtrysk K-Jetronic [nie mylic z KE-Jetronic].
A teraz pytanie do osób które znają troszkę ten temat - czy taka przeróbka jest możliwa - czy ten wtrysk [K-Jetronic] był montowany w golfach - jeśli był to zapewne w golfach mk2/mk3. co trzeba przerobic w moim silniku aby chodził na wtrysku [szczegółowo jesli można].
Proszę o rady, pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wt sie 12, 2008 12:07 przez spaykee, łącznie zmieniany 1 raz.
Wheel gap is like a vagina, the more fingers you get in the worse it is.
Biała kfatra http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=470612
Biała kfatra http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=470612
Trzeba zamontować pompę paliwa przy zbiorniku, do tego oczywiście instalacja elektryczna z odpowiednim przekaźnikiem. Jeśli chodzi o przeróbki pod maską to nie jest to bardzo trudne zadanie jeśli kupisz kompletnego K-Jetronica z audi 80. Ale, ja bym tego nie robił, gdyż na gazie to jeździć tak jak powinno raczej nie będzie. K-jetronic nie lubi gazu, trzeba bardzo pilnować układu zapłonowego, bo jak strzeli to klapa przepływomierza pogięta i zaczynają sie schody i to kosztowne
sas_gti, wlaśnie w tym problem że w tym gaźniku w tym miejscu nie ma uszczelki jest jedynie jakaś membranka i co najlepsze - membrana jest zdrowa.
a ze przerobka klopotliwa to ja wiem, malo rzeczy pod maska nie sprawia klopotow a takie pytanko - czy w golfach byly montowane wtryski K-Jetronic? bo to blizniacze kontrukcje jakby nie patrzec...
a ze przerobka klopotliwa to ja wiem, malo rzeczy pod maska nie sprawia klopotow a takie pytanko - czy w golfach byly montowane wtryski K-Jetronic? bo to blizniacze kontrukcje jakby nie patrzec...
Wheel gap is like a vagina, the more fingers you get in the worse it is.
Biała kfatra http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=470612
Biała kfatra http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=470612
krzycho85, w tym problem - że każdy kogo pytam mi to mówi - "ten gaźnik jest praktycznie nienaprawialny"
zawsze można dorezać gaźnik z mocniejszego silniczka... ale wtedy nie będzie 102KM
kiedyś znajomy mechanik mówił mi że właśnie z silnika 1,6 PP [gaźnik pierburga] [moc fabryczna 70KM] od Audi 80 B3 przerabiał do golfa mk2 na wtrysk - chyba nie pozostanie mi nic innego jak pojechanie do niego i wypytanie o wszelkie szczegóły
bo wyjść mam kilka tak na dobrą sprawę:
- zmiana gaźnika na ori Keihin I
- próba naprawy aktualnego gaźnika
- rezanie silnika na wtrysk
- SWAP . . .
[ Dodano: 11 Sie 2008 18:58 ]
BTW - skoro mówisz że guma łącząca przepływomierz z kolektorem jest inna... to przecież także można wymienić, albo gumę, albo gumę i kolektor zawsze to jakieś wyjście - oczywiście kosztowniejsze
zawsze można dorezać gaźnik z mocniejszego silniczka... ale wtedy nie będzie 102KM
kiedyś znajomy mechanik mówił mi że właśnie z silnika 1,6 PP [gaźnik pierburga] [moc fabryczna 70KM] od Audi 80 B3 przerabiał do golfa mk2 na wtrysk - chyba nie pozostanie mi nic innego jak pojechanie do niego i wypytanie o wszelkie szczegóły
bo wyjść mam kilka tak na dobrą sprawę:
- zmiana gaźnika na ori Keihin I
- próba naprawy aktualnego gaźnika
- rezanie silnika na wtrysk
- SWAP . . .
[ Dodano: 11 Sie 2008 18:58 ]
BTW - skoro mówisz że guma łącząca przepływomierz z kolektorem jest inna... to przecież także można wymienić, albo gumę, albo gumę i kolektor zawsze to jakieś wyjście - oczywiście kosztowniejsze
Wheel gap is like a vagina, the more fingers you get in the worse it is.
Biała kfatra http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=470612
Biała kfatra http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=470612
Nie licz że po tej przeróbce na K-J będziesz miał 102 KM, a już na pewno nie na gazowni.ale wtedy nie będzie 102KM
Włożysz w przeróbkę dużo kasy a efekt mizerny. Ten silnik który ma 102KM ma inną głowicę (zawory, wałek)
Jaki masz model tego pierburga?
Ostatnio zmieniony pn sie 11, 2008 19:19 przez krzycho85, łącznie zmieniany 1 raz.
krzycho85, katalogowo w silniku ABB jest 102 KM, blok ten sam, tylko osprzet inny, no i głowica + rozrzad z tego co się dowiedziałem. A tu piszesz że gazowni K-J nie toleruje - no to najwyżej pozbędę się gazowni - i tak zagraca mi pół bagażnika i smieci pod maską.
Model Pierburga powinien byc 2EE - a jaki jest - nie mam pojęcia - brak jakichkolwiek oznaczeń
Model Pierburga powinien byc 2EE - a jaki jest - nie mam pojęcia - brak jakichkolwiek oznaczeń
Wheel gap is like a vagina, the more fingers you get in the worse it is.
Biała kfatra http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=470612
Biała kfatra http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=470612
zobacz to: http://www.allegro.pl/item408976491_gaz ... r_mot.html
Oznaczenia gdzieś muszą być, najczęściej na górze pod obudową filtra. Jak by Ci taki zestawik podpasił to myśle że gaźnik był by szczelny.
Za te pieniądze co masz wepchać w K-J kupisz nawet cały silnik 1.8 90KM i dalej byś śmigał na gazie.
Oznaczenia gdzieś muszą być, najczęściej na górze pod obudową filtra. Jak by Ci taki zestawik podpasił to myśle że gaźnik był by szczelny.
Za te pieniądze co masz wepchać w K-J kupisz nawet cały silnik 1.8 90KM i dalej byś śmigał na gazie.
krzycho85, w tym wlasnie problem z oznaczeniami - wiem gdzie byc powinny - i wiem tez ze ich nie ma, kilka razy ten gaznik byl demontowany za mojej kadencji i sprawdzany
Wheel gap is like a vagina, the more fingers you get in the worse it is.
Biała kfatra http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=470612
Biała kfatra http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=470612
krzycho85, tu masz link do zdjec silnika gdy gaznik i filtr jest zalozony - tyle udalo mi sie - telefonem - kiedys zrobic zdjec - moze to cos pomoze
http://picasaweb.google.com/spaykee/AudiSilnik
nie patrzcie na te weze paliwowe - wsyztskie dawno temu wymienione
http://picasaweb.google.com/spaykee/AudiSilnik
nie patrzcie na te weze paliwowe - wsyztskie dawno temu wymienione
Wheel gap is like a vagina, the more fingers you get in the worse it is.
Biała kfatra http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=470612
Biała kfatra http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=470612
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 131 gości