Czyszczenie przepustnicy - instrukcja

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
W_I_T_E_K
...
...
Posty: 461
Rejestracja: czw lip 24, 2008 22:02
Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie
Kontakt:

Post autor: W_I_T_E_K » ndz sie 10, 2008 22:14

Witam.
Zrobiłem jak pisaliście , przepustnica czyściutka - nastawy zaadaptowane ale niekiedy jest dobrze tj. obroty 750-770 a niekiedy 900-1000 a niekiedy nawet 1100.
Dodam że niekiedy po zdjeciu pedału z gazu obroty natychmiast ładnie spadają na te 750 a niekiedy zatrzymują się na 1000 i tak stoją.
Co zrobiłem nie tak??
Jestem nowy proszę o jakies sugestie. ](*,)



lux4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: śr cze 11, 2008 17:42
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: lux4 » pn sie 11, 2008 13:29

czyszczenie przepustnicy u mnie przez mechanika:
- podłączenie do kompa i czujnik pokazuje jakiś parametr na poziomie 8
- mechanior starą koszula i palcem czyści przepustnice bez wykręcania (faktycznie trochę syfu tam było)
- komp pokazuje teraz parametr na poziomie 3-4 i mechanior stwierdza, ze tak ma być.

może tak wystarczy :P



Awatar użytkownika
lukjar7
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 435
Rejestracja: sob wrz 15, 2007 15:17
Lokalizacja: Bielsk P. - Hajnówka
Kontakt:

Post autor: lukjar7 » pn sie 11, 2008 19:22

lux4 pisze:czyszczenie przepustnicy u mnie przez mechanika:
- podłączenie do kompa i czujnik pokazuje jakiś parametr na poziomie 8
- mechanior starą koszula i palcem czyści przepustnice bez wykręcania (faktycznie trochę syfu tam było)
- komp pokazuje teraz parametr na poziomie 3-4 i mechanior stwierdza, ze tak ma być.

może tak wystarczy :P
ale bajki :)



lux4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: śr cze 11, 2008 17:42
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: lux4 » pn sie 11, 2008 20:50

lukjar7 pisze:ale bajki
że niby co? :grin:



Ferag
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: ndz lip 20, 2008 13:37
Lokalizacja: Reykjavik

Post autor: Ferag » pn sie 11, 2008 21:27

A ja mam pytanie z innej beczki Czym brudzi sie przepustnica od czego jest ten syf w srodku.
Zanieczyszczone powietrze czyli brudny filtr powietrza czy co ?



greg

Post autor: greg » pn sie 11, 2008 21:30

Ferag pisze:Zanieczyszczone powietrze czyli brudny filtr powietrza czy co ?
1. opary oleju - tworzące smar znagarem
2. trochę ze spalin (nagar) (egr)



Awatar użytkownika
lukjar7
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 435
Rejestracja: sob wrz 15, 2007 15:17
Lokalizacja: Bielsk P. - Hajnówka
Kontakt:

Post autor: lukjar7 » wt sie 12, 2008 12:24

lux4 pisze:
lukjar7 pisze:ale bajki
że niby co? :grin:
to że nie wiem o co chodzi z tym parametrem :)
bo tam jest napięcie przepustnicy a nie jakiś parametr :P
nie ma to jak powiedzieć klientowi ze to co zrobił mechanik to tak powinno byc :bigok:



lux4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: śr cze 11, 2008 17:42
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: lux4 » wt sie 12, 2008 15:27

własnie chodzi o napięcie, tylko zapomniałem dlatego nazwałem parametr :bigok:

ile ono powinno wynosic, 3-4 ?



Awatar użytkownika
lukjar7
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 435
Rejestracja: sob wrz 15, 2007 15:17
Lokalizacja: Bielsk P. - Hajnówka
Kontakt:

Post autor: lukjar7 » wt sie 12, 2008 18:15

lux4 pisze:własnie chodzi o napięcie, tylko zapomniałem dlatego nazwałem parametr :bigok:

ile ono powinno wynosic, 3-4 ?
prosze :bigok:
Obrazek



lux4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: śr cze 11, 2008 17:42
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: lux4 » wt sie 12, 2008 22:19

nic nie kumam :helm:
ta skala 1-4 nic mi nie mowi, nie wygląda to na napięcie...
Na kompie u mechanika to napiecie zmienialo się płynnie. Początokowo 8-6 po czyszczeniu 4 i do 3 spadło.



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » wt sie 12, 2008 22:45

lux4 pisze:nic nie kumam :helm:
ta skala 1-4 nic mi nie mowi, nie wygląda to na napięcie...
Na kompie u mechanika to napiecie zmienialo się płynnie. Początokowo 8-6 po czyszczeniu 4 i do 3 spadło.
jesli masz 3 to jest ok



Awatar użytkownika
lukjar7
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 435
Rejestracja: sob wrz 15, 2007 15:17
Lokalizacja: Bielsk P. - Hajnówka
Kontakt:

Post autor: lukjar7 » śr sie 13, 2008 09:11

lux4 pisze:nic nie kumam :helm:
ta skala 1-4 nic mi nie mowi, nie wygląda to na napięcie...
Na kompie u mechanika to napiecie zmienialo się płynnie. Początokowo 8-6 po czyszczeniu 4 i do 3 spadło.
akceptowalne napięcie od 0,5 do 5 V



Awatar użytkownika
mlodyRwmb
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn wrz 08, 2008 11:11
Lokalizacja: Widawa
Kontakt:

falujace obroty

Post autor: mlodyRwmb » pt paź 17, 2008 18:20

witam,
mam ten sam problem co wiekszosc osob w tym temacie.... obroty mi faluja ale malo tego czasem na bigu jalowym wkreca sie na 3tys i stoi..... a po przejechaniu dluzszej trasy i wylaczeniu silkika na krotki czas nie chce odpalic.... przepustnice wyczyscilem i nic.... co teraz????



MCK72
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn paź 20, 2008 21:00
Lokalizacja: BIAŁA PODLASKA
Kontakt:

Post autor: MCK72 » pn paź 20, 2008 22:51

WITAM.Mam problem z obrotami [golf IV 1.4 '99]po odpaleniu zimnego silnika przez ok. 2 3min. obroty falują do 3000 pedał gazu leci do dołu przy próbie jazdy auto samo przyspiesza po przejechaniu około 500 m wszystko wraca do normy na ciepłym silniku problem nie występuje, co może być przyczyną?


MCK

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości