Mod 1.3
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Chyba najłatwiej od Polo 1.3 jeszcze konkretnie nie zastanawiałem się nad tym. Najłatwiej byłoby bazować na gotowych modach ale widzę że chyba takowych nie znajdę. Jeżeli chodzi o dopasowanie samego mono wtrysku do kolektora od gaźnika to chyba nie problem chociażby poprzez flanszę. Elektronika też nie jest aż tak skomplikowana żeby nie dało się tego zrobić.
Póki co od razu mówię że jeżeli chodzi o rozpoczęcie prac to wątpię czy zacznę w tym roku robić silnik bo czeka mnie po drodze blacharka, wnętrze, planuje swap skrzyni od mk3 1.4 no i przed jakimkolwiek modem remont silnika.
Na razie chciałem się rozejrzeć za gotowcami :]
A jeżeli chodzi o zalety wtrysku to chyba nie muszę pisać...
Przy tej samej mocy mniejsze spalanie, lepsza dynamika - nie trzeba czekać pół godziny po wciśnięciu gazu żeby samochód zaczął przyspieszać, lepsza kultura pracy silnika, silnik pracuje ciszej i równiej, no i oczywiście można zapomnieć o ssaniu - nie ma pobudki dla sąsiadów rano przy zimnym silniku
Co do opłacalności przeróbki gaźnika na wtrysk - jak już mówiłem opłacalność to pojęcie względne
Póki co od razu mówię że jeżeli chodzi o rozpoczęcie prac to wątpię czy zacznę w tym roku robić silnik bo czeka mnie po drodze blacharka, wnętrze, planuje swap skrzyni od mk3 1.4 no i przed jakimkolwiek modem remont silnika.
Na razie chciałem się rozejrzeć za gotowcami :]
A jeżeli chodzi o zalety wtrysku to chyba nie muszę pisać...
Przy tej samej mocy mniejsze spalanie, lepsza dynamika - nie trzeba czekać pół godziny po wciśnięciu gazu żeby samochód zaczął przyspieszać, lepsza kultura pracy silnika, silnik pracuje ciszej i równiej, no i oczywiście można zapomnieć o ssaniu - nie ma pobudki dla sąsiadów rano przy zimnym silniku
Co do opłacalności przeróbki gaźnika na wtrysk - jak już mówiłem opłacalność to pojęcie względne
Ostatnio zmieniony ndz sie 10, 2008 21:45 przez fazer86, łącznie zmieniany 2 razy.
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
widze tutaj duzo sprzecznosci... amrtwisz sie czy silnik po swapie przezyje 50kkm, pomysl czy twoj po tuningu da rade temu przebiegowi. druga sprawa, silnik po obrobce gt pali wiecej i spalanie 15 l/100 jest tu wiarygodna przepowiednia spalania.. jest tyle na nie przy tuningu 1,3 w stosunku do swapa ze szkoda gadac..
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
Hmm..wg np Chojnackiego silnik w wersji GT spala mniej (bez wałka), moc i moment po przeróbce Gt jest większy ze względu na lepszy skład mieszanki. Ta sama prędkość i dynamika będzie możliwa po mniejszym wciśnięciu gazu. Wtrysk również ma zmniejszyć spalanie, wałek i dolot/wydech pewnie je zwiększy. Teraz wóz pali mi ok 8-9 l gazu na 100 w miescie, benzyny nie sprawdzałem ale myślę że ok 7 w mieście i ok 6 na trasie na fabrycznym silniku.(wg danych katalogowych) Nie wiem jakim cudem po przeróbkach ma spalać dwa razy więcej.evolution pisze:ilnik po obrobce gt pali wiecej i spalanie 15 l/100 jest tu wiarygodna przepowiednia
Jeżeli chodzi o żywotność to przeróbka GT jej nie zmienia przy tej samej intensywności użytkowania,wtrysk też na pewno nie a czy wałek i dolot/wydech skrócą ją do 50 k km ? też wątpię. Ale oczywiście konkretów podać nie mogę, liczę że za kilka miesięcy będę mógł.
[ Dodano: 10 Sie 2008 22:26 ]
Cytat ze strony Chojnacki Motor System
"Dopracowanie poszczególnych elementów silnika w sposób widoczny wpływa na zwiększenie sprawności jednostki napędowej niezmniejszając jej trwałości a wręcz przeciwnie wpływając pozytywnie na jej trwałość. Przeciętnie moc silnika rośnie o 12% w przypadku silnków wielozaworowych do maksymalnie 20% w przypadku silników 8 zaworowych. Również maksymalny moment obrotowy jest wyższy o podobną wartość i przesuwa się w zakres niższych obrotów o najczęściej około 500 obr/min oraz jest także wyższy w zakresie obrotów mocy maksymalnej co powoduje większą elastyczność pracy silnika i przy zwiększonej sprawności napełniania cylindrów mieszanką paliwowo-powietrzną przyczynia się do zmniejszenia jednostkowego zużycia paliwa."
Planuję założyć oddzielny temat jeżeli chodzi o kompleksową przeróbkę tego silniczka. Miejmy nadzieję że na początku przyszłego roku. Zobaczymy ile będzie palił i co da się z niego wykrzesać. Takie pisanie - prorokowanie typu spalanie 15l/100 jest całkowicie bezpodstawne. 15l to spalałby może z instalką turbo pow 1 bar i to przy ostrym deptaniu. Dzięki za zainteresowanie tematem. Dowiedziałem się że przynajmniej jestem pierwszym świrem który chce się zabrać za ten silnik. Pozdrawiam
- CSR_GTI
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
- Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
- Kontakt:
nie pierwszym powodzeniafazer86 pisze:Dowiedziałem się że przynajmniej jestem pierwszym świrem który chce się zabrać za ten silnik.
[ Dodano: 11 Sie 2008 00:18 ]
jak przemyślisz sprawe gaźnika to pomyśl tez o tych poziomych... sprawa prostsza niż zabawa z pompami, sterownikami i wtryskami
[ Dodano: 11 Sie 2008 00:19 ]
wtrysk Ci tyle nieda co te gaźniki... chyba ze bys wielopunkt założył
18K4F inside... RWD car :)
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
turbo przy ostrym deptaniu wyszloby daleko poza granice 20 litrow... wiec nie wierz w bajki. nie jestes pierwszym swirem bo kilku bylo przed toba i mowia ci ze sie nie kalkuluje w zaden sposob. koszty sa nieadekwatne do osiagow.. p.s. 1.8 na 1,5 bara przy deptaniu palil powyzej 40 przy spokojnej jezdzie jakbym jezdzil cc700 palil 10. a nikt mi nie powie ze robisz auto po to by jezdzic cc 700 ( ja wytrzymalem jeden dzien..)fazer86 pisze:Planuję założyć oddzielny temat jeżeli chodzi o kompleksową przeróbkę tego silniczka. Miejmy nadzieję że na początku przyszłego roku. Zobaczymy ile będzie palił i co da się z niego wykrzesać. Takie pisanie - prorokowanie typu spalanie 15l/100 jest całkowicie bezpodstawne. 15l to spalałby może z instalką turbo pow 1 bar i to przy ostrym deptaniu. Dzięki za zainteresowanie tematem. Dowiedziałem się że przynajmniej jestem pierwszym świrem który chce się zabrać za ten silnik. Pozdrawiam
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
Mógłbyś napisać coś więcej o tym rozwiązaniu albo podesłać jakiś link bo nie mogę nic konkretnego znaleźć a zainteresowałeś mnie trochę. Chodzi mi konkretnie o efekty np w Twoim 16V.CSR_GTI pisze:ak przemyślisz sprawe gaźnika to pomyśl tez o tych poziomych... sprawa prostsza niż zabawa z pompami, sterownikami i wtryskami
Ostatnio zmieniony pn sie 11, 2008 19:13 przez fazer86, łącznie zmieniany 1 raz.
- CSR_GTI
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
- Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
- Kontakt:
zakłądając te gaźniki sprawe dolotu masz juz rozwiazaną... tzreba je tylko ładnie zestroić. Wpisz sobie w google "weber" albo coś "40 dcoe" "45 dcoe" ...osiągi mozesz sobie zobaczyc np na youtube wpisując "golf 16v dcoe"fazer86 pisze:Mógłbyś napisać coś więcej o tym rozwiązaniu albo podesłać jakiś link bo nie mogę nic konkretnego znaleźć a zainteresowałeś mnie trochę. Chodzi mi konkretnie o efekty np w Twoim 16V.CSR_GTI pisze:ak przemyślisz sprawe gaźnika to pomyśl tez o tych poziomych... sprawa prostsza niż zabawa z pompami, sterownikami i wtryskami
18K4F inside... RWD car :)
Orientuje sie ktoś czy głowica z 1.3 mono motronic jest taka jak mpi? Jestem na półmetku przeróbek polo coupe 1.3 AAV i jutro biore się za silnik. Mam jednopunktowy, a chce wsadzić wielopunktowy wtrysk. Co do sensowności przeróbek 1.3, to jak najbardziej jest sens. Weźcie się wszyscy na super sprinta i wystartujcie w klasie 1.8 do 2.0. Same Lancery i Imprezy (choćby jaki Golf to nie ma szans - nie ubliżając nikomu). A ja dłubne 1.3 i zostaje w klasie swifta mając jakie takie szanse.
Nic lepszego od Golfa drugiego. Co by nie, jakoby hej.
Nie odpowiem Ci na twoje pytanie bo nie mam zielonego pojęcia Chciałbyś pewnie podpasować kolektor od NZ ? Myślałem też o wielopunkcie, duża jest różnica między twoim mono z aav a tym multi od nz ?? Bo jeżeli chodzi o moc to w mh,nz i aav jest ta sama...
Ps. Nareszcie ktoś wskazał sens modów 1.3 chociaz ja nie robię go do ścigania.
Ps. Nareszcie ktoś wskazał sens modów 1.3 chociaz ja nie robię go do ścigania.
- CSR_GTI
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
- Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
- Kontakt:
kolego uwzglednij ze one mają turbo... golf 1.8 czy 2.0 16v z turbo tez by miał szanse.Wzmocniak pisze:1.8 do 2.0. Same Lancery i Imprezy
nie jestem pewien... ale zobacz czy głowica z MPI niema czasem wiekszych kanałow wydłubanych w głowicy z racji ze ma wtryskiwacze.Wzmocniak pisze:Orientuje sie ktoś czy głowica z 1.3 mono motronic jest taka jak mpi?
18K4F inside... RWD car :)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości