Wyrzuciłem katalizator, więcej palił i był stłumiony. Opinie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

fibolek

Wyrzuciłem katalizator, więcej palił i był stłumiony. Opinie

Post autor: fibolek » pt lis 04, 2005 13:49

Pewnie to juz było ale w innej postaci.Wyżuciłem ze swojego bolida (RF 1.6 gaźnik bez lambdy i elektroniki) Katalizator który niby jest dobry ale prześwit miał wielkość około 1,5-2 centymetry, poza tym wiecznie coś po lecie i tak w jesieni mi chrobotało w kominie.Pan co mi to robił spłakał się żę mi przeglądu nie przejdzie ale ja mam zdanie inne ( jak coś to go podkręce na gaźniku-emisja) poza tym w papierach nie mam że ma katalizator.Problem może być z tym że był ściągnięty w 2002 roku ale myślę że to tez przejdzie.Druga sprawa to to że trochę burczy ale trzeba się przyzwyczaić.Opiszcie jakie macie doświadczenia z tym zagadnieniem i porady dla takich jak ja i podobnych.Bardzo proszę o udział i odezwę.Dzięki
Ostatnio zmieniony czw kwie 09, 2009 15:36 przez fibolek, łącznie zmieniany 1 raz.



kijannaa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: pn paź 31, 2005 10:06
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: kijannaa » pt lis 04, 2005 14:01

Ja u siebie w 1.8 wyrzuciłem katalizator ponad rok temu i..... rewelacja, przynajmniej czuć moc z silnika, w moim przypadku katalizator był już tak zapchany że po jego wyciągnięciu różnica była ogromna.. oczywiśnie na korzyść. Żadnych z tego powodu praoblemów nie mam a i przegląd przechodzi bez problemu. Polecam każdemu taki zabieg kto ma samochód powyżej 8 lat i przebiegu 150 tys.
A i jeszcze jedna rada, jak Ci będzie go wyrzucał to niech zostawi ewentualnie obudowę.



k631
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: pt lip 15, 2005 09:29
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: k631 » pt lis 04, 2005 14:09

Brawo 10 kucy więcej :okej: i mniej paliwka na 100-kę :pub:



fibolek

Post autor: fibolek » pt lis 04, 2005 14:15

Cieszę się że tak mi odpisaliście,kata mam w garażu.Gość ten który mi to robił trochę mnie rozczarował mówiąc ..."kto panu powiedział że katalizator jest do bani,przeciez jest pełny..." ale ja go wziąłem i sprawdziłem przy świetle, on ma prześwit grubości palca.Więc pewnie dlatego palił mi ponad 11 litrów i był mułowaty w trasie.Podejrzewam że zewnętrzna warstwa(jeśli taka istnieje) się wykruszyła i on po prostu napuchł od środka. Odpiszcie jakie macie pomysły.



kijannaa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: pn paź 31, 2005 10:06
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: kijannaa » pt lis 04, 2005 14:27

Nie słuchaj mechaniora, wyrzucć katalizator a poczujesz w końcu realną moc swojego silnika, a przy okazi zmniejszy ci się spalanie.
Jeśli katalizator faktycznie jest w złym stanie to temperatura silnika powinna ci rosnąć znacznie szybciej i być wynosić ponad normę. Czy u Ciebie już to występowało ?
Dobrze zrobiłeś że go wyrzuciłeś



fibolek

Post autor: fibolek » pt lis 04, 2005 14:48

Temperatura raczej w normie ale tylko dlatego że jest stożek,a po jego założeniu zauważyłem że silnik się troszkę mniej grzeje.Latem mimo stożka faktycznie dziwnie mi temperatura skakała.A podejrzewam że ten mój kat słaby był jak go kupiłem(golfa) bo mi chłonął od 11 litrów LPg a ostatnio w wzwyż przy odpalaniu jakby się tłumił i na trasie słabo przyśpieszał,owszem obroty rosły ale prędkośc słabo.Ale już wywaliłem katalizator i wstawiłem kawałek rurki.Ażeby diagnosta nie dostrzegł pustego kata,trylko katalizatora brak bo z tego co0 wiem do tego nie przyczepi się.A odnośnie jeszcze tej temperatury jak był silnik zimny to zimny ale jak się nagrzał to raptownie temp rosła poza położenie środkowe.



kijannaa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: pn paź 31, 2005 10:06
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: kijannaa » pt lis 04, 2005 14:52

Czyli faktycznie katalizator już dawno zdechł, i to było przyczyną skoku temp, oraz dławenia silnika, normalny objaw gdy jest już do wymiany.
Teraz po wymianie z tego co piszesz jest już wporzo, dlatego chyba musisz też zmienić mechaniora :-)



Awatar użytkownika
hyper74
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: sob kwie 02, 2005 21:51
Lokalizacja: Bukowiec

Post autor: hyper74 » pt lis 04, 2005 16:14

No dobra a co z silnikiem PN... jest sonda lambda... jest jakiś tam komputer.... czy ja też mogę pozbyć się kata....


...Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać...

kijannaa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: pn paź 31, 2005 10:06
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: kijannaa » pt lis 04, 2005 16:26

hyper74 pisze:No dobra a co z silnikiem PN... jest sonda lambda... jest jakiś tam komputer.... czy ja też mogę pozbyć się kata....
Ja mam ADZ i nic się nie dzieje kolega zrobił to samo w Colcie 1.6 i również mechanik powiedział mu że nic nie trzeba zmieniać i będzie wporzo. I tak faktycznie u mnie i w Colcie jest, także śmiało można wsadzać nie obawiając się nieporządanych zmian. Jak u mnie zmiany były to same pozytywy :cool:



Awatar użytkownika
metju
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 368
Rejestracja: czw mar 24, 2005 10:49
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: metju » pt lis 04, 2005 17:25

A ja niedawno wyrzuciłem środek, zostawiając pustą puchę. Jedyny minus to denerwujący metaliczny dźwięk, który wytwarza się w pustej puszce. Dlatego niedługo koniecznie wspawuję rurę w obudowę kata.


ex BvLin3K
Obrazek

Awatar użytkownika
maverik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: sob wrz 10, 2005 18:56
Lokalizacja: Whitestock

Post autor: maverik » pt lis 04, 2005 17:44

Witam ja mam dokladnie to samo
wywalilem katalizator w Golfie 3 ABD
poprawa jest widoczna, tak jak koledzy pisza jak do tad jedyny minus to dzwiek silnika przy pustym pudle



Awatar użytkownika
lukdohc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: czw wrz 30, 2004 22:16
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: lukdohc » pt lis 04, 2005 17:52

a ja mam pytanko mam golfa 2 1.8 16V PL czy moge bez problemow wywalic katalizator? czy beda jakies problemy??



Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » pt lis 04, 2005 19:54

mam podobne pytanie? golf II PF 107 KM sonda w kacie.. co z sonda? itd ktos to przerabial?
pzdr


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
Krayes
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: wt cze 28, 2005 19:20
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Krayes » pt lis 04, 2005 20:04

Podepne się pod temat. Mam auto takie jak widac w profilu. Moje pytanie, czy jesli wywale katalizator i wmontuje strumienice to czy zmiany będą na plus czy minus? I jak ze spalaniem?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 172 gości