Turbo w 16V

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
pablo16v
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 19:21
Lokalizacja: ZIELONA GÓRA
Kontakt:

Post autor: pablo16v » czw sie 07, 2008 22:04

evolution mowisz tloki a bez tlokow co nie da rady odprezyc tylko uszczelka ?????? moze nie na 9;0 ale napewno sie da prawda ???????? wiec pytam jaka uszcelke zastosowac aby odprezyc silnik????????? i co zrobic z instalacja czy moze byc od kra czy ma byc od g 60 chodzi mi o podlaczenie wtryskow elektronicznych ?????????



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » czw sie 07, 2008 22:25

wg mnie lepiej tłoki i ECU G60



Awatar użytkownika
pablo16v
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 19:21
Lokalizacja: ZIELONA GÓRA
Kontakt:

Post autor: pablo16v » pt sie 08, 2008 05:29

chodzi o sterownik tobie digi 1 tak??????? to wiem ale czy ktos wkoncu odpowie jaka uszczelka ma byc?>??????????? i czy instalacja z kra moze zostac ????????



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » pt sie 08, 2008 08:39

pablo16v pisze:to wiem ale czy ktos wkoncu odpowie jaka uszczelka ma byc?
Co się irytujesz, przecież masz już 2 odpowiedzi: TŁOKI
pablo16v pisze:i czy instalacja z kra moze zostac ????????
NIe :goof: jest podwieszony dział o Digifancie, porównaj sobie rozpiske kabli jakie tam są z tymi co masz teraz :bigok:



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pt sie 08, 2008 09:42

pablo16v pisze:chodzi o sterownik tobie digi 1 tak??????? to wiem ale czy ktos wkoncu odpowie jaka uszczelka ma byc?>??????????? i czy instalacja z kra moze zostac ????????
takie posty pachna warnem.. :smoke:
odpowiem odpowiedzia klasy pytania...

uszczelka ma byc pod glowice :helm: :helm:


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pt sie 08, 2008 10:24

KR ma stopień sprężania 10:1 Pojemność około 1780 czyli na jeden cylinder wypada Ci 445 cm3. Jeśli stopień spręzania jest taki jak w/w to komora ma dokładnie 44,5 cm3. Żeby mieć 9:1 musisz tą komorę powiększyć do 49,5 cm3. Musisz zatem dać taką nakładkę pomiędzy blok a głowicę, której pojemnośc dla jednego cylindra wyniesie około 5cm3. Wiesz, że średnica cylindra to 81mm. Znając wzór na objętość walca wyliczysz sobie z tego grubość przekładki (która w tym przypadku jest równa wysokości walca)

Podałem Ci w sumie wszystko na talerzu czego robić nie powinienem (bo to wynika z logicznego myślenia i elementarnej znajomości matematyki) Mam nadzieję, że będziesz potrafił z tego skorzystać.

Acha, no i można to wystroić na K-jetronicu, ale zdecydowanie tego nie polecam (podobnie jak 99% tuningowców w tym kraju). Załóż całą instalację elektroniczną z silnika G60, podjedź do EVO albo GTO a oni Ci to wszystko ładnie zestroją.
Ostatnio zmieniony pt sie 08, 2008 10:27 przez bugalon, łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » pt sie 08, 2008 10:51

bugalon pisze:KR ma stopień sprężania 10:1 Pojemność około 1780 czyli na jeden cylinder wypada Ci 445 cm3. Jeśli stopień spręzania jest taki jak w/w to komora ma dokładnie 44,5 cm3. Żeby mieć 9:1 musisz tą komorę powiększyć do 49,5 cm3. Musisz zatem dać taką nakładkę pomiędzy blok a głowicę, której pojemnośc dla jednego cylindra wyniesie około 5cm3. Wiesz, że średnica cylindra to 81mm. Znając wzór na objętość walca wyliczysz sobie z tego grubość przekładki (która w tym przypadku jest równa wysokości walca)

Podałem Ci w sumie wszystko na talerzu czego robić nie powinienem (bo to wynika z logicznego myślenia i elementarnej znajomości matematyki) Mam nadzieję, że będziesz potrafił z tego skorzystać.

Acha, no i można to wystroić na K-jetronicu, ale zdecydowanie tego nie polecam (podobnie jak 99% tuningowców w tym kraju). Załóż całą instalację elektroniczną z silnika G60, podjedź do EVO albo GTO a oni Ci to wszystko ładnie zestroją.
Wszystko ladnie, tylko ze przekladke powinno sie dawac pomiedzy dwie uszczelki a tu juz nie ma na to miejsca. Wiec po raz trzeci tloki.



Awatar użytkownika
gino_gti
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 249
Rejestracja: pn cze 25, 2007 18:32
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Post autor: gino_gti » pt sie 08, 2008 11:00

bugalon,
dzięki za rade w moim imieniu co do pompy i za podpowiedz odnośnie obliczeń.

powracając jednak do pompy to znalazłem w okolicy gościa który mi sie zadeklarował przerobić moją orginalną pompe i da mi na to że będzie działała 2 letnią gwarancje.


MK I with ABF +

MK III with R5 2.2 20V T 4x4 (under construction)

Passat b4 with 1Z ++

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pt sie 08, 2008 11:31

olozwirski pisze: Wszystko ladnie, tylko ze przekladke powinno sie dawac pomiedzy dwie uszczelki a tu juz nie ma na to miejsca. Wiec po raz trzeci tloki.
Chce chłopak odprężać uszczelką, to czemu mu zabraniasz? Ja też bym odprężał tłokami. Nie wnikam dlaczego chce to zrobić tak a nie inaczej, po prostu odpowiadam na jego pytanie.

Przekładkę oczywiście daje się pomiędzy dwie uszczelki dlatego w w/w obliczeniach trzeba uwzględnić grubość dodatkowej uszczelki po dociągnięciu głowicy. Może np dwie uszczelki w kanapce pozwolą na uzyskanie 9:1 - tego nie wiem. Niech chłopak liczy i zobaczy co mu tam wyjdzie. Ja tego nie robiłem i nie zamierzam, bo takie rozwiązanie mnie nie interesuje :)
Ostatnio zmieniony pt sie 08, 2008 11:33 przez bugalon, łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pt sie 08, 2008 14:31

zalozenie dwoch uszczelek plus przekladka nawet najciensza spowoduje spadek stopnia sprezania wiecej niz oczekiwane 9;1 a wiec tylko tloki


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
pablo16v
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 19:21
Lokalizacja: ZIELONA GÓRA
Kontakt:

Post autor: pablo16v » pt sie 08, 2008 18:35

no oki przekonaliscie mnie ale czy tloki z g 60 beda tez odpowiednie??????? bo slyszalem ze niby trzeba je zebrac ze 0,02 mm czy to prawda ??????? czy kuc silnik?????????



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pt sie 08, 2008 19:53

drugi ostrzezenie ustne.. 3 nie bedzie szukajka!!!


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
pablo16v
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 19:21
Lokalizacja: ZIELONA GÓRA
Kontakt:

Post autor: pablo16v » pt sie 08, 2008 21:53

evolution ty chyba nie sluzysz pomoca stego co widze lubisz ludzim d........ do pieca skoro nie jestes sklonny mi pomoc to nie skoro grzecznie pytam jakie tloki a ty mi takie posty piszesz heh bzdura 3 maj ta wiedze dla siebie nie musisz mi odpowiadac na pytania i pomoc w zalozeniu turbo po prostu mam nie jasnosci i pytam po to chyba jest ten temat na tym forum mysle ze znajde tu kogos kto mi pomoze dobrac odpowiednie graty pod turbo moze zalozyles nie 1 turbo i umiesz wystroic to wszystko oki a ja nie mam prawie pojecia bo robie to poraz 1 ale chcialbym robic to sam z pomaca ludzi co podpowiedza mi jakie graty dobrac odpowiednio



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » pt sie 08, 2008 22:00

ale zdajesz sobie sprawe, że wiedza kosztuje :chytry: jednym słowem $$$ albo myśl :bigok: ja wybrałem to drugie :bajer:



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości