G60 + olej syntetyk?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

G60 + olej syntetyk?

Post autor: olozwirski » pt lis 04, 2005 01:23

Dzis zakupilem w serwisie zalecany olej do mojego G. Shell helix ultra 5W-40. To moja pierwsza wymiana oleju w tym samochodzie, do tej pory jezdzil na polsyntetyku. Czy w takim razie nic mu nie bedzie? Mam na mysli jakies rozszczelnienie silnika, wycieki etc, bo slyszalem ze syntetyk moze niezle przeplukac silnik i moze sie z niego lac. Jak na razie golf nie znaczy terenu, przebieg licznikowy :grin: 160000. Ma ktos takie doswiadczenia, albo wie cos na ten temat?



Awatar użytkownika
GTomek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: wt cze 14, 2005 21:54
Lokalizacja: Stolica
Kontakt:

Post autor: GTomek » pt lis 04, 2005 02:06

z tego co mi wiadomo przy tych przebiegach nie powinno sie już stosować oleju syntetycznego lecz już lepiej półsyntetyk a dlaczego patrząc na to z perspektywy technicznej olej syntetyczny dobry jest na pierwsze 100tys/km gdyż silnik wtedy jest docierany itp. przy tym przebiegu olej syntetyczny może ci wypłukać wszystkie osady zaległe w silniku które przez ten okres sie zbierały i może dojść właśnie do rozszczelnienia oleje sysntetyczne mają to do siebie że nie tyle co smarują ale i zarazem myją natomiast teraz przed zimą proponował bym raczej półsyntetyka lub minerał ja osobiście trzymam sie zaleceń mojego znajomego i używam już od kilku lat półsyntetyka i dotąd nie miałem żadnych przypadłości z tego powodu


[url=http://www.userbars.com/][img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/vw.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
okoG60
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 593
Rejestracja: wt sty 04, 2005 13:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: okoG60 » pt lis 04, 2005 03:10

ja np jeżdze na mobil1 5w-50 mam przejechane 170tys i cały czas był lany syntetyk i dopuki nie ma wycieków to taki będe lał, a jak się pojawią wycieki to wymiana uszczelek. to nie jest powiedziane że po 100tys trzeba przejsc na półsyntetyk. z połsyntetyka na synteyk może być róznie albo zacznie ci przeciekać albo nie to zależy ile był jezdzony na półsyntetyku. a do G60 tylko i wyłącznie syntetyk sprężarka musi miec dobre smarowanie a jak wiadomo półsyntetyk i mineralny są gęsciejsze od syntetyku, a co za tym idzie pogarsza sie smarowanie sprężarki. moim zdaniem niepowinieneś mieć kłopotu z przejsciem na syntetyk jeżeli niebył długo jezdzony na półsyntetyku.całe szczescie ze nie zalałeś go 0w-40 bo to już jest za rzadki olej.w każdym razie dobre smarowanie w G to podstawa :bigok:

[ Dodano: Pią Lis 04, 2005 02:23 ]
aha i w G60 nie przekraczać 3000obr/min dopóki temp oleju nie osiągnie 60stopni bo poniżej tej temp jest bardzo słabe smarowanie sprężarki i wymieniać olej co 8000-10000tyś km i najlepiej przy każdej wymianie oleju odkręcić przewod doprowadzający olej do sprężarki o go przeczyścić np: przedmuchać


zapraszam do obejżenia mojego nowego nabytku, Nowe fotki:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2140557#2140557

tutaj moje byłe cacuszko:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=127275

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 133 gości