Ciśnienie doładowania

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
MrKristopH
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 19:17
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Ciśnienie doładowania

Post autor: MrKristopH » ndz sie 03, 2008 23:38

Jak się ma ciśnienie doładowania odczytywane VAGiem w grupie 011 do ciśnienia doładowania mierzonego manometrem :chytry: .
Wszyscy piszą, że maja ciśnienie doładowania 0,9bar; 1,35bar itp. :kac: ; max jaki wyczytałem to chyba 1,6bar (mierzone manometrem).
U mnie VAG pokazuje 2050mbar, czyli 2,05bar :hmm: .
W tych okolicznościach zacząłem się poważnie zastanawiać czy poprzedni właściciel nie wgrał virusa, bo autko bardzo ładnie się zbiera jak na 101KM :bigok: .
W tym miesiącu wybieram się na hamownie :bajer: i na pewno pochwale się wynikami :grin: . Pozdro 4 All. :okej:



przemooo8905
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: czw maja 29, 2008 21:35
Lokalizacja: Malanow
Kontakt:

Re: Ciśnienie doładowania

Post autor: przemooo8905 » pn sie 04, 2008 23:06

MrKristopH pisze:Jak się ma ciśnienie doładowania odczytywane VAGiem w grupie 011 do ciśnienia doładowania mierzonego manometrem :chytry: .
Wszyscy piszą, że maja ciśnienie doładowania 0,9bar; 1,35bar itp. :kac: ; max jaki wyczytałem to chyba 1,6bar (mierzone manometrem).
U mnie VAG pokazuje 2050mbar, czyli 2,05bar :hmm: .
W tych okolicznościach zacząłem się poważnie zastanawiać czy poprzedni właściciel nie wgrał virusa, bo autko bardzo ładnie się zbiera jak na 101KM :bigok: .
W tym miesiącu wybieram się na hamownie :bajer: i na pewno pochwale się wynikami :grin: . Pozdro 4 All. :okej:
niemozliwe zeby turbo dawalo 2.0bar bo by sie rozleciala w tempie natychmiastowym. sprawdz czujnik cisnienia w ukladzie dolotowym, moze zabrudzony jest albo uszkodzony...



Awatar użytkownika
camels
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: sob mar 10, 2007 11:38
Lokalizacja: Ireland

Post autor: camels » pn sie 04, 2008 23:32

witam
o ile sie nie myle to max cisnienie w ukladzie dolotowym podczas testu dynamicznego na 3cim biegu i obrotach 1500 na minute i wcisnietym pedale przyspieszenia do konca jest 2200 mbar a powyzej tego cisnienia silnik wchodzi w tryb awaryjny i traci moc.jutro sprawdze na 100 procent i dam znac.
pozdrawiam


camels

Awatar użytkownika
MrKristopH
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 19:17
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: MrKristopH » wt sie 05, 2008 16:52

Przy 1500rpm spaliny maja za małą energie kinetyczna zeby turbo wygenerowalo 2200mbar. Rozumiem ze to odczyt VAGiem. Jak walczylem z notlaufem to mialem nawet 2500mbar przeladowania (odczyt VAGiem). Silnik przejdzie w tryb awaryjny, jezeli wartosci mierzone przekrocza wartosci zaprogramowane w mapie i beda sie utrzymywac przez okolo 6s. Dajmy na to 2gi bieg i gaz w podloge, trubro ma zapieczone kierownice to laduje na maxa ale nikt nie pisze ze na dwojce zlapal notlauf, bo nikt nie pojedzie na dwojce z gazem w podlodze dluzej niz 6sekund.

Pytanie jest takie: w przypadku gdy VAG pokaze, ze cisnienie doladowania wynosi 2200mbar to realne cisnienie mierzone manometrem (taki wskaznik cisnienia doladowania) tez bedzie 2200mbar, czyli 2,2bar?



Awatar użytkownika
camels
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: sob mar 10, 2007 11:38
Lokalizacja: Ireland

Post autor: camels » wt sie 05, 2008 20:54

daj mi adres email to ci wysle ksero z ksiazki serwisowj na temat cisnienia doladowania


camels

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » wt sie 05, 2008 21:37

vag podaje bezwgledne cisnienie. odlicz od tego 1000mbar, co zreszta masz w jednej z kolumn. jest to cisnienie atmosferyczne. manometr podaje wartosc wzgledna skorygowana juz o cisnienie atmosferyczne.

odczyt 2050mbar oznacza cisnienie ok. 1 bara i tyle powinien pokazac manometr.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
MrKristopH
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 19:17
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: MrKristopH » wt sie 05, 2008 21:40

camels pisze:daj mi adres email to ci wysle ksero z ksiazki serwisowj na temat cisnienia doladowania
MrKristopH@wp.pl
souler pisze:vag podaje bezwgledne cisnienie. odlicz od tego 1000mbar, co zreszta masz w jednej z kolumn. jest to cisnienie atmosferyczne. manometr podaje wartosc wzgledna skorygowana juz o cisnienie atmosferyczne.

odczyt 2050mbar oznacza cisnienie ok. 1 bara i tyle powinien pokazac manometr.
Dzieki wielkie kolego. O tym nie pomyslalem choc to bardzo logiczne. Nie dawalo mi to spokoju bo 2bary w dolocie to calkiem sporo.

Bazujac na odczytach z VAGa moj ECU dopuszcza 2040mbar doladowania a u wiekszosci forumowiczow nie siega nawet 1900mbar. Wiem, że każdy może mieć inny silnik ale czy na tej podstawie moge podejrzewac ze poprzedni wlasciciel zapuscil virusa?
Ostatnio zmieniony wt sie 05, 2008 22:07 przez MrKristopH, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 452 gości