Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
djmad
- Nowicjusz

- Posty: 43
- Rejestracja: sob lip 19, 2008 18:54
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontakt:
Post
autor: djmad » sob lip 19, 2008 19:12
Witam
Jestem nowy wiec z gory prosze o wyrozumialość. A teraz do rzeczy: mam golfa IV 1.9 TDI 110KM silnik AHF. I moje pytanie czy jest na pompie czy pompowtryskach ? na karteczce wymiany oleju pisze aby stosowac olej 505.01 (czyli do pompowtryskow) a na oslonie silnika pisze 505.00 ... jak to jest z tym silnikiem ? bo tyle w necie juz przeczytalem i jedni mowią ze pompa a inni ze pompowtryski ale nigdzie nie znalazlem konkretnej wiarygodnej odpowiedzi. sprzedawca twierdzi ze pompowtryski ale co z niego za znawca jak nie wiedzial ze w schowku jest ksiazka serwisowa i aby zobaczyc spalanie trzeba przelaczyc komputer na ta opcje
Druga sprawa to wymiana oleju ... auto sprowadzone z francji. przebieg 184 kkm i na nalepce oleju tylko informacja aby stosowac olej specyfikacji 505.01. i teraz co wlac ? syntetyka sie troche boje wiec zastanawiam sie nad Motul'em polsyntetyk 5W40. co o tym myslicie ?
trezcia najgorsza sprawa zauwazylem ze skads wycieka mi olej. kapie z przedniego zderzaka po lewej stronie tak mniej wiecej pod lampa. nie duzo ale pare wiekszych kropel na trawce jest. z gory nic nigdzie nie widac aby bylo mokre a nie mam mozliwosci go podniesc do gory. jak myslicie co to moze byc ? dodam ze jak robilem przeglad jakies 1500km temu to nic nie bylo bo robiony przez znajomego wiec wszystko dokladnie mi posprawdzal.
z gory dziekuje za odpowiedz.
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz lip 20, 2008 16:19 przez
djmad, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Kris-THC
- Gadatliwa bestia

- Posty: 595
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
-
Kontakt:
Post
autor: Kris-THC » sob lip 19, 2008 19:33
djmad pisze:kapie z przedniego zderzaka po lewej stronie tak mniej wiecej pod lampa
Pewnie z intercoolera, turbina puszcza już olej, robisz dolewki czy nie ubywa go zbyt dużo?
djmad pisze:zastanawiam sie nad Motul'em polsyntetyk 5W40. co o tym myslicie ?
Polecam.
AHF jest na pompie nie pompowtryskach.
Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way

VAGina family

Today, tomorrow, VAGina

-
djmad
- Nowicjusz

- Posty: 43
- Rejestracja: sob lip 19, 2008 18:54
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontakt:
Post
autor: djmad » sob lip 19, 2008 19:49
nie dolewam bo nie wiem co tam jest wlane. najpierw musze wymienic olej ale nie wiem jaki.... no i w dodatku skoro nie mam pompowtryskow to czy moge lac normalny olej do diesla czy ma byc ta norma co na oslonie 505.00 czy moze ta co na kartce 505.01 dla pompowtryskow ? obecnie oleju mam w polowie miedzy min a max.
ps. co teraz z ta turbina ? do wymiany , regeneracji czy moze jeszcze pojezdzi ?
Ostatnio zmieniony sob lip 19, 2008 19:49 przez
djmad, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Sztomel
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 5667
- Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
- Lokalizacja: Rybnik
Post
autor: Sztomel » sob lip 19, 2008 19:51
djmad
tak jak Kris-THC napisał AHF jest na pompie rotacyjnej VP zasilającej wszystkie wtryskiwacze,
olej o oznaczeniu 5W40 to nie półsyntetyk a syntetyk - Motul - jak najbardziej, olej polecany zwłaszcza przez włascicieli aut po tuningu,
jeśli kapie Ci z przedniego zderzaka to nie po lewej a po prawej stronie (strony auta opisuje się z punktu siedzenia kierowcy, czyli siedząc w aucie intercooler jest po Twojej i prawej stronie auta - taka zasada, inaczej opisujemy silnik i jego podzespoły - jego strony określamy patrząc na silnik jak stoimy przed otwartą pokrywą komory silnika)
Kris-THC ma również rację co do tego, że olej kapie z połączeń węży przy intercoolerze lub z samego intercoolera jeśli jest uszkodzony lub pęknięty - czyli rozszczelniony ale nie zgodzę się z tym puszczaniem oleju przez turbinę,
owszem turbina przepuszcza olej ale ten zassany z odmy - proponuję Ci zdjąć górną plastikową osłonę silnika jeśli ją masz i wyjąć wężyk gumowy idący z plastikowego dysku (umieszczonego na górze pokrywy zaworów) z króćca plastikowej karbowanej rury, którą powietrze z filtra powietrza idzie do turbiny - dam sobie język upierd...lić,
że są tam znaczne ilości oleju i tak samo będzie olej w tej karbowanej rurze powietrznej, nie daj się jakimś mechanikom namówić na wymianę lub regenerację turbosprężarki (niby z powodów puszczania przez nią oleju).
To tyle na początek.

-
Kris-THC
- Gadatliwa bestia

- Posty: 595
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
-
Kontakt:
Post
autor: Kris-THC » sob lip 19, 2008 19:52
Może być np. ten
http://www.skapiec.pl/site/cat/2110/comp/243369
Motul Specific, który spełnia normy 505.00, 505.01 i 502.00
[ Dodano: Sob Lip 19, 2008 19:56 ]
Sztomel pisze:owszem turbina przepuszcza olej ale ten zassany z odmy
Czyli jak siedzą uszczelnienia w turbinie to olej będzie wypalany tak? Nie ma opcji że puszcza olej do dolotu???
Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way

VAGina family

Today, tomorrow, VAGina

-
Kris-THC
- Gadatliwa bestia

- Posty: 595
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
-
Kontakt:
Post
autor: Kris-THC » sob lip 19, 2008 20:05
5W40 nie oznacza wcale że olej jest syntetyczny, poczytaj o tym bo nie chce mi się poruszać tematu wałkowanego setki razy.
Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way

VAGina family

Today, tomorrow, VAGina

-
Sztomel
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 5667
- Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
- Lokalizacja: Rybnik
Post
autor: Sztomel » sob lip 19, 2008 20:31
Kris-THC pisze:Czyli jak siedzą uszczelnienia w turbinie to olej będzie wypalany tak? Nie ma opcji że puszcza olej do dolotu???
no i to jest właśnie typowa diagnoza kogoś kto od razu przy wyciekach z przewodów powietrza doładowanego stawia na padnięte uszczelnienia turbiny - standart !
będzie wypalany jak poszło uszczelnienie od strony gorącej turbiny a będzie puszczany w dolot jeśli od strony zimnej ale 90% wycieków z węży za turbiną to olej zaciągany z odmy ! Jeśli wykluczymy odmę to wtedy dopiero powinno brać się za turbinę.
-
Kris-THC
- Gadatliwa bestia

- Posty: 595
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
-
Kontakt:
Post
autor: Kris-THC » sob lip 19, 2008 20:39
Sztomel pisze:no i to jest właśnie typowa diagnoza kogoś kto od razu przy wyciekach z przewodów powietrza doładowanego stawia na padnięte uszczelnienia turbiny - standart !
Spoko nie spinaj się tak od razu to tylko moja sugestia. Może być równie dobrze odma. Oby stan oliwy na bagnecie koleś pilnował i tyle. Te 90% to z własnego doświadczenia strzelasz czy postów tego forum??
Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way

VAGina family

Today, tomorrow, VAGina

-
Sztomel
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 5667
- Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
- Lokalizacja: Rybnik
Post
autor: Sztomel » sob lip 19, 2008 21:38
Kris-THC pisze:Te 90% to z własnego doświadczenia strzelasz czy postów tego forum??
z własnego (sam jestem teraz na etapie tych wycieków), z postów wielu forum jak również doświadczonych tunerów m.in. Masters'a.
Nie spinam się ale stawiając tak sprawę mąci się nowicjuszom naszego forum w głowach tak, że od razu zaprzątają sobie głowy myślami i tej turbinie - "jak ona mogła tak szybko paść" itp. i dodatkowo dają się bez problemu naciągnąć pseudomechanikom, którzy stawiają od razu na turbinę bez uprzedniego sprawdzenia całego układu dolotu powietrza do silnika.
[ Dodano: 19 Lip 2008 21:43 ]
Kris-THC tu jest prawie identyczny przykład wycieków u kolegów i u mnie (na wklejonych fotkach w moim golfie)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=178423&start=0
-
Kris-THC
- Gadatliwa bestia

- Posty: 595
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
-
Kontakt:
Post
autor: Kris-THC » ndz lip 20, 2008 01:20
Sztomel pisze:zaprzątają sobie głowy myślami i tej turbinie - "jak ona mogła tak szybko paść"
184kkm po takim przebiegu wszystko ma prawo się zesrać a przede wszystkim turbina, jakby nie patrzeć to tylko część osprzętu silnika a jej praca jest ciężka.
Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way

VAGina family

Today, tomorrow, VAGina

-
elemenateur
- Sprzedawca

- Posty: 460
- Rejestracja: pn lis 19, 2007 14:29
- Lokalizacja: SZCZECIN / GŁOGÓW
-
Kontakt:
Post
autor: elemenateur » ndz lip 20, 2008 13:50
Ten olej to leżak i jest dla pompowtryskiwaczy a Ty masz pompę VP
Szukaj X-cess 5W40 8100... żeby daleko Cię nie kierować podeślę Cię tu
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=154643&start=0
NAJNIŻSZE CENY NA OLEJE MOTUL NA FORUM
FERODO, LIQUI MOLY, MILLERS, LEMFORDER
Zadowolenie klientów bezcenne ->viewtopic.php?f=32&t=154643
DO DYSPOZYCJI DOTYCHCZASOWYCH I NOWYCH KLIENTÓW JESTEŚMY POD NICKIEM ELEMENATEUR
TELEFON: 730338154, 663962604, 794675296, 796553835
GG: 51221933, 347504, 17787178
EMAIL: SKLEP@PRO-CHOICE.PL
-
djmad
- Nowicjusz

- Posty: 43
- Rejestracja: sob lip 19, 2008 18:54
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontakt:
Post
autor: djmad » pn sie 04, 2008 12:27
wlasnie wrocilem z wczasow i czas zmienic olej. Tylko prosze o pomoc co ostatecznie wlać.
-przebieg: 185 tyś (tyle na liczniku i chyba raczej prawdziwe)
-silnik AHF 110km
-na silniku jest naklejka z serwisu francuskiego z informacja iz wlany jest olej o specyfikacji 505.01 (czyli dla pompowtryskow a ja mam jak twierdzicie pompe VP)
-na oslonie silnika jest natomiast specyfikacja 505.00
-nie wiem co bylo wlane wczesniej
-chcem wybrac motula tylko jaki?
-jak na 100% stwierdzic czy sa pompowtryski czy VP ? bo sprzedawca twierdzil ze pompowtryski ( z tym ze z niego taki znawca ze nie wiedzial nawet ze ksiazka serwisowa jest w schowku) ....
prosze o pomoc bo nie chcem zaszkodzic silnikowi
-
Kulon
- Forum Master

- Posty: 1994
- Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
-
Kontakt:
Post
autor: Kulon » pn sie 04, 2008 14:42
djmad pisze:silnik AHF. I moje pytanie czy jest na pompie czy pompowtryskach ?
pompa
Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości