Montaż komputera FIS

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

hryniew
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: wt sie 16, 2005 12:41
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: hryniew » czw lip 24, 2008 15:53

Witam, mam szybkie pytanko - czy czujnik temperatury zewnętrznej w MkIV i MkV są takie same? Pytam bo właśnie jestem na etapie wymiany zegarów, sprawdziłem że mam kompletną instalację tylko czujnika brak. Na Allegro jest dostępny do MkV za znośne pieniądze a do IVki nic nie ma. I jeszcze jedno - za wyciągnięcie PINu i zmianę przebiegu chcą ode mnie w Krakowie 250 zł - wydaje mi się że to chyba dość dużo jak za taką usługę. Za tyle to mogę kupić sobie VAG Tacho i chyba samemu przeprowadzić instalację. Co o tym myślicie?
Ostatnio zmieniony czw lip 24, 2008 15:54 przez hryniew, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Fenomen89
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 16, 2007 09:59
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Fenomen89 » czw lip 24, 2008 15:57

hryniew pisze:Witam, mam szybkie pytanko - czy czujnik temperatury zewnętrznej w MkIV i MkV są takie same? Pytam bo właśnie jestem na etapie wymiany zegarów, sprawdziłem że mam kompletną instalację tylko czujnika brak. Na Allegro jest dostępny do MkV za znośne pieniądze a do IVki nic nie ma. I jeszcze jedno - za wyciągnięcie PINu i zmianę przebiegu chcą ode mnie w Krakowie 200 zł - wydaje mi się że to chyba dość dużo jak za taką usługę. Za tyle to mogę kupić sobie VAG Tacho i chyba samemu przeprowadzić instalację. Co o tym myślicie?
ja mam czujnik do mkIV jesli chcesz :) mowa o czujniku temp zew :)


ObrazekObrazek

hryniew
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: wt sie 16, 2005 12:41
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: hryniew » czw lip 24, 2008 16:09

dokładnie o zewnętrznej. Podaj szczegóły na priv jak możesz.



Awatar użytkownika
seti
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: seti » czw lip 24, 2008 17:27

ja też nie miałem czujnika temp. zewn. i po prostu kupiłem w sklepie elektronicznym termistor NTC 1K za 1,50zł i działa, tylko musiałem podciągnąć od złącza czujnika (termistora) kabelek do zegarów, bo nie był podłączony- wtyczka do czujnika była ale kable się gdzieś po drodze kończyły i nie dochodziły do licznika.


pozdrawiam
seti

hryniew
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: wt sie 16, 2005 12:41
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: hryniew » pt lip 25, 2008 23:59

Z czujnikiem dałem sobie radę, mam natomiast inny problem - zalogowałem sie w nowych zegarach, zgrałem kluczyki z immo i gitara. Jednak nowe zegary nie mają obudowy - muszę wymienić ze starych. Stwierdziłem że to nie jest robota na dziś i chciałem wstawić stare. Okazało się że znów muszę zgrać klucze. Jakież było moje zdziwienie kiedy okazało się, że PIN z przywieszki do kluczy nie pozwala na wejscie w adaptację zegarów. Na przywieszce są dwie naklejki. Pierwsza czarna litera i 6 cyfr. z drugiej strony w dwóch wierszach - w pierwszym dwie cyfry i w drugim 5. Wprowadzam te pięć z drugiego rzędu (zaczynają się od zera) i nic. Jestem pierwszym właścicielem autka więc nikt w nim nie dłubał i nie zmienił PINu. Co jest grane??



greg

Post autor: greg » sob lip 26, 2008 01:56

hryniew pisze:w pierwszym dwie cyfry i w drugim 5
łącznie 7 - można z tego odczytać immo a jak nie to skoro masz kabel to w czym problem?



hryniew
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: wt sie 16, 2005 12:41
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: hryniew » sob lip 26, 2008 08:17

Problem w tym że mam Vag Coma a nie Tacho. Tym chyba PINu nie zczytam. A jak wybrać z tych 7 cyfr PIN? Czy dobrze myślę że to te cyfry na dole, 5 znaków zaczynających się od zera? Czy jest jakaś inna procedura określenia PINu?



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » sob lip 26, 2008 08:29

vagiem pinu nie zczytasz


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

greg

Post autor: greg » sob lip 26, 2008 11:52

hryniew, no to śmignij do mnie i ci wyciągnę ten pin :bigok:

[ Dodano: Sob Lip 26, 2008 11:54 am ]
albo inaczej
mój brat mieszka pod Krakowem - jutro ma do mnie na chwile zajrzeć - jeśli by faktycznie jechał to wystarczy podać mu dzisiaj wieczorem a jutro po południu zegary z pinem wrócą do ciebie



hryniew
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: wt sie 16, 2005 12:41
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: hryniew » ndz lip 27, 2008 13:16

hmm dopiero dziś przeczytałem ten post. W sumie PIN do tych starych zegarów już mi nie potrzebny bo założyłem nowe. Niestety przy montażu uszkodziłem jedną ze ścieżek idących z płytki licznika do wyświetlacza FIS. Na tej taśmie do wyświetlacza skrajna ścieżka jest przerwana. Wyświetlacz cały świeci na czerwono i tylko lekko widać inny odcień wyświetlanych danych. Jak ją załatać? Ma ktoś jakiś pomysł?



greg

Post autor: greg » ndz lip 27, 2008 21:44

hryniew pisze:Wyświetlacz cały świeci na czerwono i tylko lekko widać inny odcień wyświetlanych danych. Jak ją załatać? Ma ktoś jakiś pomysł?
farba do naprawy ścieżek ogzrewaniej szyby tylnej - a proppo pinu strych zegarów - możliwe że we wtorek późnym wieczorem będę na chwilę w krakowie - jakby co to pisz na pw numer tel - to ci wywlekę ten pin



Awatar użytkownika
tmhc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: pn sty 07, 2008 20:12
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: tmhc » ndz lip 27, 2008 22:26

a powiedzcie mim czy np KTS-em zmienie PIN?



hryniew
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: wt sie 16, 2005 12:41
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: hryniew » ndz sie 03, 2008 21:18

Słuchajcie jeszcze raz chciałbym się upewnić - czy do samochodu w którym był immo 2 mogę wsadzić zegary z immo 3 i wkodować kluczyki które były zakodowane do starych liczników? Czy jeśli założę immo 3 to muszę kupić nowe pastylki i zakodować?



marnog
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: wt sie 05, 2008 20:43
Lokalizacja: Wadowice

Post autor: marnog » wt sie 05, 2008 21:11

Witam, jestem nowy na tym forum i proszę o wyrozumiałość.
No więc mam parę pytań, ale od początku. Niedawno stałem się posiadaczem Golfa IV 1.9TDI 101KM z 2002 roku model 2003. Został przywieziony z Francji ale niestety został rozkradziony tzn. brak w nim siedzeń oraz boczków. Samochód ma manetki z tempomatem i mfa do poruszania się po menu komputera, ale widzę że gościu który mi go sprzedawał wsadził licznik bez mfa/fisa z rocznika 98, teraz pytania:
1. czy mogę wsadzić do golfa licznik z 1/2 fis, jak tak to jaki i co z dograniem kluczyka?
2. teraz w golfie na tym starym liczniku nie działa mi prędkościomierz, nie liczy kilometrów, gdy kręcę regulacją podświetlenia zegarów to zegary nie reagują a climatronik reaguje,tempomat tez nie działa, czy to może być spowodowane starym licznikiem i czy go wymienię to wszystko wróci do normy?
3. a jak się to wszystko ma z komputerem od pracy silnika?
4. i czy da się sprawdzić jakoś oryginalny przebieg samochodu?czy przebieg jest jeszcze gdzieś zapisywany np w module komfortu?
Proszę o odpowiedz na moje pytania, z góry dziekuje i pozdrawiam:)
Ostatnio zmieniony wt sie 05, 2008 21:20 przez marnog, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 147 gości