Zamontowano turbine i wydmuchalo uszczelke pod glowica

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
norman
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: sob gru 23, 2006 18:22
Lokalizacja: szczecinek
Kontakt:

Zamontowano turbine i wydmuchalo uszczelke pod glowica

Post autor: norman » ndz sie 03, 2008 21:01

witam znajomy zamontowal silnik 1,6 d i dolozyl turbine ale po przejechaniu 70 km wysadzilo uszczelke pod glowica . wiem ze kanaly olejoew w bloku 1.6d a 1.6 td sie roznia no i glowica wiec pytanie czy przez to ze jest dolozona turbina wysadza uszczelke???
Ostatnio zmieniony pn sie 04, 2008 07:58 przez norman, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » ndz sie 03, 2008 21:09

Moze, uszczelka wowczas jest po prostu wydmuchiwana przez cisnienie z suszarki. Trzeba wprowadzic sporo zmian ( często nieopłacalnych ) aby turbina mogła pracować bez stresu wraz z silnikiem.



ajni
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: śr mar 29, 2006 02:47
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Leon 1M 1.4 16V
Silnik: AXP

Post autor: ajni » pn sie 04, 2008 22:37

I wszystko prawidłowo. D to jest zwykły silnik wysokoprężny klekot. Żeby go uturbić nie wystarczy dołożyć suszarkę i latać to nie takie proste. Silnik musi być odprężony (zmniejszony stopień sprężania), olej do turbiny podpięty, w tym silniku chyba też są natryski oleju na dół denka tłoka. Czasem tłoki są wytrzymalsze bo jest wyższa temp spalania, trzeba ustawić dawkę paliwa. itp. I pewnie dużo więcej o czym nie pamiętam teraz. To nie tak chop siup jakby się wydawało.


Myślcie ludzie to nie boli!!!

Chcesz się podpiąć pod VAGa? Daj znać!

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » wt sie 05, 2008 02:13

suszarka wydmuchałą uszczelke. 3a założyć nową najlepiej metalową
3a zobaczyć w ogóle jakie ćisnienie daje ta turbina i co to za turbina ??
ajni pisze:w tym silniku chyba też są natryski oleju na dół denka tłoka.
nie ma :P 1.6D nie posiada tego i jest to dość spory kłopot dlatego przy ostrym butowaniu będzie (za) gorąco :P



ajni
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: śr mar 29, 2006 02:47
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Leon 1M 1.4 16V
Silnik: AXP

Post autor: ajni » wt sie 05, 2008 20:13

To_mas pisze:ajni napisał/a:
w tym silniku chyba też są natryski oleju na dół denka tłoka.
nie ma :P 1.6D nie posiada tego i jest to dość spory kłopot dlatego przy ostrym butowaniu będzie (za) gorąco :P
Chodziło mi że w TD są natryski chyba. Tak coś mi się obiło ale nie we wszystkich bo było 2 wersje td? Zwykły D nie ma tego na 100%.


Myślcie ludzie to nie boli!!!

Chcesz się podpiąć pod VAGa? Daj znać!

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » śr sie 06, 2008 09:45

ajni pisze:Tak coś mi się obiło ale nie we wszystkich bo było 2 wersje td?
3 wersje i we wszystkich są :) tylko w zwykłym D nie ma

sorki nie zrozumiałem od razu



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » śr sie 06, 2008 12:16

ajni pisze:Silnik musi być odprężony (zmniejszony stopień sprężania)
Stopień sprężania D i TD jest identyczny, to nie benzyna i nie będzie spalania stukowego.



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » czw sie 07, 2008 07:59

Nie jestem pewien, ale podejrzewam że uszczelka w TD i D jest ta sama i momenty dokręcania śrub pewnie też. W sumie są to te same silniki różniące się osprzętem i równie dobrze uszczelkę może wypluć w TD.
Zresztą jak gościu długo bujał się wolnossącym dieslem, a teraz nagle dostał bonusa to podejrzewam, że pedał "gazu" pracował tylko w systemie "0-1" :green_fuck: i silnik przez te ostatnie 70km został nagle "wyrwany ze snu zimowego" :grin:



arwam

Post autor: arwam » ndz sie 10, 2008 21:52

uszczelki są takie same ale z małym wyjątkiem
Mamy dwa rodzaje silników stary i nowy typ różnią sie dodatkowym kanałem olejowym między pierwszym i drugim cylindrem.
Silniki wyprodukowane po 87r mają identyczne bloki i głowice



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » śr sie 13, 2008 00:11

Prawidłowo, że wydmuchało... mi wydmuchało po około 3 miesiącach od założenia turbosprężarki, zrobiłem około 2000km, normalna rzecz w uturbionym silniku.

Zmienisz uszczelkę i będzie autko latać... I napiszę ci jeszcze, że nawet metalowej od AAZta nie musisz zakładać wystarczy standardowa uszczelka ale dobrej firmy (goetze, Victor Reinze)...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 128 gości