Branie oleju

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Brzechu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 249
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 22:49
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Branie oleju

Post autor: Brzechu » pt sie 01, 2008 18:57

W mojej PN-ce mialem powymieniane pierscienie, uszczelki na zaworach, uszczelka miski, pokrywy zaworow, glowicy i została zalana półsyntetykiem 15W40. Przed remontem byl minerał, po remoncie na półsyntetyku przejechałem 2500-3000 km i na bagnecie z maxa zeszło na połowe a z korka wlewu leci delikatny dymek. Z tego co wiem pół bagnetu odpowiada połowie litra oleju. Czy nadal jezdzic na półsyntetyku czy zalać mineralny?
Ostatnio zmieniony pt sie 01, 2008 18:57 przez Brzechu, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=155251]MÓJ GOLF[/url]
[img]http://img160.imageshack.us/img160/5822/clok2qu4.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Gangst3R
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 480
Rejestracja: ndz sie 27, 2006 00:03
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Re: Branie oleju

Post autor: Gangst3R » pt sie 01, 2008 19:27

Brzechu pisze: i została zalana półsyntetykiem 15W40.
półsyntetyk to 10W40
Pojeździj chwile na półsyntetyku, przynajmniej do następnej wymiany. Zaraz po remoncie silnik może troszke więcej oleju połknąć.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=158822&start=0]Mój były golf[/url]

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pt sie 01, 2008 19:31

zdecyduj sie na czym jezdzic, bo narazie to maslo maslane. pewnie po remoncie jezdziles delikatnie jak babcia przykazala? to wlej minerala i przez 500kkm porzadnie dawaj mu w pite, ale nigdy na zimnym i nigdy nie gas od razu po jezdzie. potem znowu zmiana oleju na 10w40 i szerokosci.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
Brzechu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 249
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 22:49
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: Brzechu » pt sie 01, 2008 19:44

Nie po to robilem remont auta by je pozniej katowac.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=155251]MÓJ GOLF[/url]
[img]http://img160.imageshack.us/img160/5822/clok2qu4.jpg[/img]

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pt sie 01, 2008 19:57

Brzechu pisze:Nie po to robilem remont auta by je pozniej katowac.

to bedziesz dolewal do konca swiata ten olej, bo gowniane docieranie silnika tym skutkuje.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

maltren

Post autor: maltren » pt sie 01, 2008 21:49

Podepnę się pod temat i zapytam jeśli można. Nie wiem jaki mam olej u siebie zalany w Golfie 2 silnik RP, kupiłem go niecały rok temu i pasowałoby olej zmienić. Historii napraw również nie znam najlepiej, czy było cokolwiek robione przy silniku. Przebieg koło 240 tys, żadnych wycieków, mam instalację lpg. Co lać? Mineral czy półsyntetyk?



Awatar użytkownika
KLASSIK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: czw mar 30, 2006 13:55
Lokalizacja: Józefów

Post autor: KLASSIK » pt sie 01, 2008 22:02

souler pisze:
Brzechu pisze:Nie po to robilem remont auta by je pozniej katowac.

to bedziesz dolewal do konca swiata ten olej, bo gowniane docieranie silnika tym skutkuje.
sratatatata

jakie wg ciebie to gowniane docieranie jest?


www.cultstyle.pl

Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » pt sie 01, 2008 22:03

maltren, wiele razy wałkowane, półsyntetyk jezeli dbasz o motor. Minerał jeżęli masz go w d*** i wierzysz mechanikom od Żuków itp.


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
KLASSIK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: czw mar 30, 2006 13:55
Lokalizacja: Józefów

Post autor: KLASSIK » pt sie 01, 2008 22:07

chosen pisze:maltren, wiele razy wałkowane, półsyntetyk jezeli dbasz o motor. Minerał jeżęli masz go w d*** i wierzysz mechanikom od Żuków itp.
olej dobiera sie do stanu silnika,a nie czy sie dba czy nie


www.cultstyle.pl

maltren

Post autor: maltren » pt sie 01, 2008 23:11

Wiem, że wałkowane ale czytałem już wiele informacji i polecany jest olej mineralny do trochę wysłużonych silników m.in. ze względu na nagar się w nim składający. Zresztą najbardziej chodzi mi o to, że nie wiem jakim olejem jest zalany teraz i jeśli zaraz zaleję inny to mogę trochę stworzyć nieciekawą sytuację.



Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: krzycho85 » sob sie 02, 2008 00:23

nie wiem jakim olejem jest zalany teraz i jeśli zaraz zaleję inny to mogę trochę stworzyć nieciekawą sytuację
Zalej dobrym półsyntetykiem, np valvoline, mobil



Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » sob sie 02, 2008 00:42

KLASSIK, ta czyli bierze olej to juz tylko minerał, albo cos cienknie nie ??

Najlepiej zapobiegać, a nie przeciwdziałac.


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
KLASSIK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: czw mar 30, 2006 13:55
Lokalizacja: Józefów

Post autor: KLASSIK » sob sie 02, 2008 11:19

chosen pisze:KLASSIK, ta czyli bierze olej to juz tylko minerał, albo cos cienknie nie ??

Najlepiej zapobiegać, a nie przeciwdziałac.
ja tego nie napisalem

raczej ty twierdzisz ze na mineralnym to juz nie tzreba oszczazd motoru i ze szrot

olej dobierasz do stanu silnika

na syntetyku mozesz latac nawet jak masz 500tys pod warunkkiem ze odpowiednio uzytkujesz motor

na mineralnym tez mozesz smigac mimo tego ze silnik jest w bdb kondycji

pzdr


www.cultstyle.pl

Awatar użytkownika
Wober
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: wt gru 26, 2006 19:38
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Wober » sob sie 02, 2008 15:54

Panowie temat oleju to bardzo długi i rozległy temat a tu praktycznie od porady dla Kolegi Brzecha przeszliśmy na wojnę na racje.
Powiem tak kto co leje do silnika jest równie ważne jak to jak często to coś wymienia. (co 8000, 10000, 15000 a może i co 30000 .............. lub wcale (też takiego "mistrza" znam :bajer: ).


Wober

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 216 gości