Branie oleju
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Branie oleju
W mojej PN-ce mialem powymieniane pierscienie, uszczelki na zaworach, uszczelka miski, pokrywy zaworow, glowicy i została zalana półsyntetykiem 15W40. Przed remontem byl minerał, po remoncie na półsyntetyku przejechałem 2500-3000 km i na bagnecie z maxa zeszło na połowe a z korka wlewu leci delikatny dymek. Z tego co wiem pół bagnetu odpowiada połowie litra oleju. Czy nadal jezdzic na półsyntetyku czy zalać mineralny?
Ostatnio zmieniony pt sie 01, 2008 18:57 przez Brzechu, łącznie zmieniany 1 raz.
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=155251]MÓJ GOLF[/url]
[img]http://img160.imageshack.us/img160/5822/clok2qu4.jpg[/img]
[img]http://img160.imageshack.us/img160/5822/clok2qu4.jpg[/img]
Re: Branie oleju
półsyntetyk to 10W40Brzechu pisze: i została zalana półsyntetykiem 15W40.
Pojeździj chwile na półsyntetyku, przynajmniej do następnej wymiany. Zaraz po remoncie silnik może troszke więcej oleju połknąć.
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=158822&start=0]Mój były golf[/url]
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
zdecyduj sie na czym jezdzic, bo narazie to maslo maslane. pewnie po remoncie jezdziles delikatnie jak babcia przykazala? to wlej minerala i przez 500kkm porzadnie dawaj mu w pite, ale nigdy na zimnym i nigdy nie gas od razu po jezdzie. potem znowu zmiana oleju na 10w40 i szerokosci.
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
Podepnę się pod temat i zapytam jeśli można. Nie wiem jaki mam olej u siebie zalany w Golfie 2 silnik RP, kupiłem go niecały rok temu i pasowałoby olej zmienić. Historii napraw również nie znam najlepiej, czy było cokolwiek robione przy silniku. Przebieg koło 240 tys, żadnych wycieków, mam instalację lpg. Co lać? Mineral czy półsyntetyk?
Wiem, że wałkowane ale czytałem już wiele informacji i polecany jest olej mineralny do trochę wysłużonych silników m.in. ze względu na nagar się w nim składający. Zresztą najbardziej chodzi mi o to, że nie wiem jakim olejem jest zalany teraz i jeśli zaraz zaleję inny to mogę trochę stworzyć nieciekawą sytuację.
ja tego nie napisalemchosen pisze:KLASSIK, ta czyli bierze olej to juz tylko minerał, albo cos cienknie nie ??
Najlepiej zapobiegać, a nie przeciwdziałac.
raczej ty twierdzisz ze na mineralnym to juz nie tzreba oszczazd motoru i ze szrot
olej dobierasz do stanu silnika
na syntetyku mozesz latac nawet jak masz 500tys pod warunkkiem ze odpowiednio uzytkujesz motor
na mineralnym tez mozesz smigac mimo tego ze silnik jest w bdb kondycji
pzdr
www.cultstyle.pl
Panowie temat oleju to bardzo długi i rozległy temat a tu praktycznie od porady dla Kolegi Brzecha przeszliśmy na wojnę na racje.
Powiem tak kto co leje do silnika jest równie ważne jak to jak często to coś wymienia. (co 8000, 10000, 15000 a może i co 30000 .............. lub wcale (też takiego "mistrza" znam ).
Powiem tak kto co leje do silnika jest równie ważne jak to jak często to coś wymienia. (co 8000, 10000, 15000 a może i co 30000 .............. lub wcale (też takiego "mistrza" znam ).
Wober
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 200 gości