Witam,
Mam pare pytań związanych z klimatyzacją manualną/wentylatorami w golfie mk4 1.9 SDI z konca 2002 roku. Zaznaczam, że przeglądnąłem mnóstwo podobnych topiców ale jednoznacznych odpowiedzi na moje pytanie nie znalazłem. A więc:
1. Wentylatory działają ponieważ woda trzyma idealnie 90 stopni, korki dlugie trasy itp. Z tego co dzisiaj zaobserowalem po ok 15km jazdy po miescie zalaczaja sie oba rownoczesnie na jakis czas po czym wylaczaja. Takze mysle ze tutaj wszystko jest ok bo jak juz pisalem nawet przy trasie 400 km woda caly czas idealnie. Jednak gdy właczam klime to zaden wentylator specjalnie sie w tym momencie nie wlacza, nawet ten mniejszy od klimy. Czy na pewno powinien ten maly wentylator zaczac pracowac nonstop po zalaczeniu klimy nawet na zimnym silniku ?
2. Jak właczam klime nie widze na obrotomierzu żadnych ruchów. Z tego co wyczytałem powininem jednak zobaczyc lekkie obciązenie silnika przez spręzarke/kompresor. I wydaje mi sie że klima nie chlodzi/nie działa. Charakterystynczego klikniecia o ktorym mowia forumowicze tez nie slysze moze to kwestia zagloszania przez klekot SDI .
3. Sprawa bezpieczników - prosze podajce konkretne numery bezpieczników, które mogą być potecnjalnie przepalone w sprawie klimy/wentylatorow. Bo w kazdym oznaczeniu bezpieczników jakie znalazłem sa inne numery . I czy jesli spalony bylby bezpiecznik od klimy to przycisk AC by się podswietlal? U mnie AC zapala sie za każdym załączeniem.
Generalnie chce zacząć jutro od sprawdzenia bezpieczników, jesli one beda ok to co dalej proponujecie? Autem tym zrobilem dopiero 1800 km, poprzedni wlaciciel twierdzil ze klima jest ok ( ;> ) i faktycznie po kupnie odnosilem wrazenia ze klima daje niezle ochlodzenie. Moze faktycznie przepalil sie ktorys bezpiecznik bo sterownik wentylatorow jest raczej ok skoro idealnie w upalne dni 90 stopni trzyma. Czy niski poziom gazu w klimie moglby powodowac nie zalaczanie klimy/wentylatorow ?
Z gory dzieki za cenne porady.
[ Dodano: 02 Sie 2008 15:25 ]
Dzisiaj sprawdziłem bezpieczniki 5 i 25 sa ok. Po wcisnieciu AC 0 reakcji wentylatorow, 0 zauwazalnego obciazenia silnika na obrotomierzcu. Przycisk AC jest podswietlony. Czy w manualnej klimie brak czynnika moze byc powodem takiego stanu rzeczy?
[MK4] Klimatyzacja, wentylatory (po raz n-ty)
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[MK4] Klimatyzacja, wentylatory (po raz n-ty)
Ostatnio zmieniony pt sie 01, 2008 22:00 przez damiannn, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: czw maja 29, 2008 21:19
- Lokalizacja: Radom
nie działająca klimatyzacja w mk4
witam mam problem moja klima tzn spręzarka chodzi od klimy głośno i słabo chłodzi nie wiec co może być przyczyną pomocy
witam.
podczas wlaczonej klimy wlaczaja sie dwa wentylatory nawet przy zimnym silniku poniewaz chlodnica ktora chlodzi gas znajdujacy sie w ukladzie robi sie goracy i wzrasta cisnienie w ukladzie i gdyby sie nie wlaczyly to pod wplywem cisnienia otworzylby sie zawor bezpieczenstwa ktory znajduje sie na kompresorze klimatyzacji i caly gas z ukladu by wylecial.Wiele razy sie zpotkalem z uszkodzonym sprzeglem elektromagnetycznym na kompresorze.Mozesz sprawdzic na chodzacym silniku i wlaczonej klimie czy srodek kola pasowego sprezarki obraca sie wraz z kolem pasowym jesli nie to mozesz na chwile podlaczyc 12 volt pod kostke z ktorej przewody ida do kompresora i zobaczyc wtedy czy bedzie sie obracal jasli tak to cos moze byc ze sterowaniem ze sterownika lub przekaznika a jesli nie ruszy to sprzeglo lub cewka do wymiany.Ale oczywiscie przyczyn moze byc wiele ale od tego trzeba zaczac.a co do czynnika chlodzacego to jesli jest za male cisnienie w ukladzie to klima i wentylatory nie rusza a zeby to sprawdzic to musisz gdzies do warsztatu podjechac i to sprawdzic
podczas wlaczonej klimy wlaczaja sie dwa wentylatory nawet przy zimnym silniku poniewaz chlodnica ktora chlodzi gas znajdujacy sie w ukladzie robi sie goracy i wzrasta cisnienie w ukladzie i gdyby sie nie wlaczyly to pod wplywem cisnienia otworzylby sie zawor bezpieczenstwa ktory znajduje sie na kompresorze klimatyzacji i caly gas z ukladu by wylecial.Wiele razy sie zpotkalem z uszkodzonym sprzeglem elektromagnetycznym na kompresorze.Mozesz sprawdzic na chodzacym silniku i wlaczonej klimie czy srodek kola pasowego sprezarki obraca sie wraz z kolem pasowym jesli nie to mozesz na chwile podlaczyc 12 volt pod kostke z ktorej przewody ida do kompresora i zobaczyc wtedy czy bedzie sie obracal jasli tak to cos moze byc ze sterowaniem ze sterownika lub przekaznika a jesli nie ruszy to sprzeglo lub cewka do wymiany.Ale oczywiscie przyczyn moze byc wiele ale od tego trzeba zaczac.a co do czynnika chlodzacego to jesli jest za male cisnienie w ukladzie to klima i wentylatory nie rusza a zeby to sprawdzic to musisz gdzies do warsztatu podjechac i to sprawdzic
camels
damiannn, Ad1. przy załączonej klimie oba wentylatory muszą się kręcić oraz usłyszysz w chwili włączenia klimy lekkie puknięcie i zaobserwujesz że wewnętrzne koło kompresora klimy zacznie się kręcić
Jeśli wentylatory działają tj jak silnik jest gorący to bezpiecznik od wentylatorów jest ok (1 od lewej na akumulatorze) - możesz jeszcze sprawdzić bezpiecznik 16 w kabinie (zasilanie dla sterownika wentylatorów znajdującego się pod akumulatorem)
Jeśli stwierdzisz że wentylatory nadal się nie załączają oraz kompresor się nie kręci to znaczy że nie działa klima czyli do warsztatu gdzie nabijają klimę - mają odessać środek chłodniczy i powiedzieć ile było a potem nabić wartością 750gram + 135 ml oleju.
Bezpieczniki które podałeś obsługują nagrzewnicę klimy czyli elementy w kabinie a więc - bezpiecznik 25 to bezpiecznik od wentylatora nadmuchu w środku a bezpiecznik 5 to bezpiecznik podający napięcie po uruchomieniu się silnika (obsługuje również np podgrzewane fotele)
Jacek12345, jeśli sprężarka chodzi głośno to najprędzej się kończy
Jeśli wentylatory działają tj jak silnik jest gorący to bezpiecznik od wentylatorów jest ok (1 od lewej na akumulatorze) - możesz jeszcze sprawdzić bezpiecznik 16 w kabinie (zasilanie dla sterownika wentylatorów znajdującego się pod akumulatorem)
Jeśli stwierdzisz że wentylatory nadal się nie załączają oraz kompresor się nie kręci to znaczy że nie działa klima czyli do warsztatu gdzie nabijają klimę - mają odessać środek chłodniczy i powiedzieć ile było a potem nabić wartością 750gram + 135 ml oleju.
Bezpieczniki które podałeś obsługują nagrzewnicę klimy czyli elementy w kabinie a więc - bezpiecznik 25 to bezpiecznik od wentylatora nadmuchu w środku a bezpiecznik 5 to bezpiecznik podający napięcie po uruchomieniu się silnika (obsługuje również np podgrzewane fotele)
Jacek12345, jeśli sprężarka chodzi głośno to najprędzej się kończy
http://motors-leicester.co.uk
K.P.J. Motors
Unit 8-9 Jarvis Street
LE3 5BN
Leicester
e-mail: kpj.motors@wp.pl
Mobile: 07515651171
K.P.J. Motors
Unit 8-9 Jarvis Street
LE3 5BN
Leicester
e-mail: kpj.motors@wp.pl
Mobile: 07515651171
no i bylem w serwisie klimy, a tam:D :
40g gazu , ciśnienie 1 bar, przerdzewialy dziurawy skraplacz , taka dziura ze 750 g ucieknie w tydzien, wszystko dobrze zadzialalo nie zalaczalo wiatrakow i kompresora - dzieki temu sie nie zatarl. Skraplacz raczej do wymiany bo ze spawaniem to roznie bywa. Koles proponuje mi skraplacz fimr Behr (czy cos takiego) za 380 zl + pewnie ze 70 zl za montaz. Moze polecic jakas konkretna marke skraplaczy i ew cene? Zastanawiam sie czy samemu tego nie zamontowac, z tego co widze w instrukcji serwisowej to nie jest jakies bardzo skomplikowane. Mam tylko pytanie czy bez problemu moge wykrecic stary skraplacz bez spuszczania w serwisie tych 40g srodka chlodniczego, w sensie czy nic mi nagle nie buchnie z rurki tylko po prostu sie ulotni. Z tego co widze w rysunkach chlodnicy i nie musze tykac bo jest za skraplaczem, wiec nie trzeba bedzie spuszczac plynu chlodniczego? Rozumiem ze w tym pasie przednim ktory bede musial sciagnac sa czujniki poduszek? Jesli odlacze kleme z aku i po robocie podlacze to komp nie bedzie swirowal? Jesli macie jeszcze jakies inne rady co do wymiany skraplacza to z gory dzieki za info:)
40g gazu , ciśnienie 1 bar, przerdzewialy dziurawy skraplacz , taka dziura ze 750 g ucieknie w tydzien, wszystko dobrze zadzialalo nie zalaczalo wiatrakow i kompresora - dzieki temu sie nie zatarl. Skraplacz raczej do wymiany bo ze spawaniem to roznie bywa. Koles proponuje mi skraplacz fimr Behr (czy cos takiego) za 380 zl + pewnie ze 70 zl za montaz. Moze polecic jakas konkretna marke skraplaczy i ew cene? Zastanawiam sie czy samemu tego nie zamontowac, z tego co widze w instrukcji serwisowej to nie jest jakies bardzo skomplikowane. Mam tylko pytanie czy bez problemu moge wykrecic stary skraplacz bez spuszczania w serwisie tych 40g srodka chlodniczego, w sensie czy nic mi nagle nie buchnie z rurki tylko po prostu sie ulotni. Z tego co widze w rysunkach chlodnicy i nie musze tykac bo jest za skraplaczem, wiec nie trzeba bedzie spuszczac plynu chlodniczego? Rozumiem ze w tym pasie przednim ktory bede musial sciagnac sa czujniki poduszek? Jesli odlacze kleme z aku i po robocie podlacze to komp nie bedzie swirowal? Jesli macie jeszcze jakies inne rady co do wymiany skraplacza to z gory dzieki za info:)
jak byłeś w serwisie klimy to odciągnęli ci środek chłodniczy (skoro wiesz ze było 40g) wystarczyło nie nabijać. Co do skraplacza czy jak na allegro nazywają chłodnicy klimy - po odciągnięciu środka lub (ekologia) na ziemię resztki oleju z gazem co się ulotni po zdjęciu zderzaka a następnie wzmocnienia zderzaka możesz po odkręceniu węży od osuszacza i od chłodnicy klimy - wykręcasz 4 wkręty mocujące chłodnicę klimy do chłodnicy wody. Potem odkręcasz osuszacz od tej chłodnicy i przykręcasz do nowej (wskazane założyć nowe oringi). Składasz to do kupy. Aha - dbaj o czystość elementów i nie zostawiaj długo rozkręconych.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 379 gości