Po jakim czasie powinien otworzyć się termostat w 1.6TD ??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

Post autor: dominik7 » śr lip 30, 2008 12:28

Lukas 182 dobrze wiesz że jeżeli termostat się nie otworzy to dolny wąż będzie zimny a nie chłodny.Przy temperaturze roboczej dolny wąż jest ciepły po prostu.Dużo gorętszy jest ten na górze.Co do chłodnicy to może byc mniej lub więcej zapchana.Jak już się grzeje w trasie to wogóle jest zabita.


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » śr lip 30, 2008 13:09

dominik7, u mnie jak się otworzy termostat to ani dolnego ani górnego nie złapię, są w porównywalnej temperaturze, przed otwarciem dolny jest ciepły ale nie gorący...

Chłodnicę mam OK, bo w trasie przy bucie nic a nic się nie grzeje, w korku jak już termostat się otworzy i załączy wentylator też temperatura OK, wkurz mnie to, że trzeba tak długo asekuracyjnie jechać zanim otworzy się termostat, bo ja za szybko zacznę cisnąc autko to wywala płyn, termostat zachowuje się tak jakby otwierał w dużo wyższej temperaturze niż zakładane 87 st C ... :(

Czekam co mi tam benito napisze :)



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » śr lip 30, 2008 15:16

Nie znam dokładnie specyfikacji. Zagadaj do Jaszczura. Wiem, że można kupić takie termostaty, które otwierają się wcześniej (chyba na 82 stopnie), sam chyba też taki sobie sprawie. Jakbyś coś wiedział to daj znać, bo u mnie wahler też przeciąga moment otwarcia.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » śr lip 30, 2008 16:26

A może zainwestować w termostat firmy Topran, tez niemiecka firma no i na Intercarsie prawie dwukrotnie droższy od Wahlera ?? Ale ciekawe czy cena idzie w parze z jakością...



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » śr lip 30, 2008 17:29

Co kupiłem od toprana to było kiepskie, moim zdaniem nie warto.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » śr lip 30, 2008 17:41

Czyli Topran odpada, no cóż, zaczekam co tam jaszczur mi odpisze ;)

Kurcze skusiłbym się na ten otwierający przy 82 st C ale szukam po google i nic na razie nie znalazłem :(
Ostatnio zmieniony sob sie 09, 2008 23:08 przez Lukas-182, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » śr lip 30, 2008 18:22

Pamiętaj że zimą to znaczy większe zużycie paliwa.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » śr lip 30, 2008 19:19

Jak nie przekroczy 6 litrów na 100 to looz, grunt aby się nie przegrzewał :)

Buszowałem po Allegro i znalazłem coś takiego:
http://moto.allegro.pl/item405513529_te ... ji_vw.html

Może oryginalny by lepiej pociągnął ??



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6611
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » czw lip 31, 2008 20:16

Lukas-182 pisze:firmy Topran
teraz tak to sie zwie wcześniej było hanspries czyli syf odnośnie termostatu 4264.84D wahler temp ot 84 stopnie taki udało mi się znaleść ew syfiasty topran Hp 101 094 temp otw 75 stopni (nr oryginału 056121113D75)



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » czw lip 31, 2008 21:43

jaszczur pisze:odnośnie termostatu 4264.84D wahler temp ot 84 stopnie
Czyli ten jest na 84 st C ??
jaszczur pisze:topran Hp 101 094 temp otw 75 stopni (nr oryginału 056121113D75)
Ten to za szybko jak dla mnie otwiera, z lekka niedogrzany silniczek by był , zwłaszcza zimą :)

Co do mojego problemu to dzisiaj ustawiałem kąt wtrysku to termostat normalnie pracował, wentylator co chwila się załączał, ale za to zauważyłem, że mam nieszczelny zbiorniczek wyrównawczy, wali spod czujnika stanu płynu w zbiorniczku, sączy się nie miłosiernie może dla tego termostat za późno się otwiera, bo w układzie nie ma dość wysokiego ciśnienia i płyn szybciej wrze, ale chyba nie tędy droga...



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » pt sie 01, 2008 08:40

To masz rozwiązanie, zamów sobie tego wahlera i uszczelnij zbiorniczek.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

Post autor: dominik7 » pt sie 01, 2008 09:01

Lukas-182 pisze:
jaszczur pisze:odnośnie termostatu 4264.84D wahler temp ot 84 stopnie
Czyli ten jest na 84 st C ??
jaszczur pisze:topran Hp 101 094 temp otw 75 stopni (nr oryginału 056121113D75)
Ten to za szybko jak dla mnie otwiera, z lekka niedogrzany silniczek by był , zwłaszcza zimą :)

Co do mojego problemu to dzisiaj ustawiałem kąt wtrysku to termostat normalnie pracował, wentylator co chwila się załączał, ale za to zauważyłem, że mam nieszczelny zbiorniczek wyrównawczy, wali spod czujnika stanu płynu w zbiorniczku, sączy się nie miłosiernie może dla tego termostat za późno się otwiera, bo w układzie nie ma dość wysokiego ciśnienia i płyn szybciej wrze, ale chyba nie tędy droga...

Skoro jest nieszczelny to może się zapowietrzać i przez to grzać.


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » pt sie 01, 2008 09:11

dominik7 pisze:Skoro jest nieszczelny to może się zapowietrzać i przez to grzać.
Taka malutka nieszczelność może powodować takie cyrki ??

A co do uszczelnienia, to czym to najlepiej zrobić, bo dzisiaj oglądałem ten czujnik, i tam nad plastikowym gwintem jest gumowy oring i wygląda on dobrze, nie sparciały, może się skurczył :), no nie wiem ale za pewne to przez niego ten wyciek. Mam gdzieś stary pęknięty zbiorniczek, jak znajdę go to przełożę czujnik ze starego :grin:, może w końcu wszystko wróci do normy...



m.s
DIESEL POWER
DIESEL POWER
Posty: 887
Rejestracja: sob paź 20, 2007 01:15
Lokalizacja: GST
Kontakt:

Post autor: m.s » pt sie 01, 2008 11:51

Lukas-182 pisze:Taka malutka nieszczelność może powodować takie cyrki ??
sam korek w zbiorniczku moze powodowac takie problemy a co dopiero nieszczelność zbiorniczka



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 103 gości