ssanie, duze obroty
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
ssanie, duze obroty
witam,
na wstepie dodam ze czytalem cos na forum ale zadenj odpowiedzi nie znalazlem, badz taka ktora mi nie wiele mowi (moje male doswiadczenie), wiec moj problem polega na tym iz samochod caly czas pracuje na ssaniu, albo tak mi sie wydaje bo wczesniej pracowal na duzo nizszych nawet bym powiedzial ze na zamalych bo troche nim trzeslo. Nie potrafie okrteslyc jakie teraz moga byc obroty ale mi na 99% za duze. silnik jaki mam to 1.8 kat. z gory dzieki za pomoc
na wstepie dodam ze czytalem cos na forum ale zadenj odpowiedzi nie znalazlem, badz taka ktora mi nie wiele mowi (moje male doswiadczenie), wiec moj problem polega na tym iz samochod caly czas pracuje na ssaniu, albo tak mi sie wydaje bo wczesniej pracowal na duzo nizszych nawet bym powiedzial ze na zamalych bo troche nim trzeslo. Nie potrafie okrteslyc jakie teraz moga byc obroty ale mi na 99% za duze. silnik jaki mam to 1.8 kat. z gory dzieki za pomoc
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
mozliwe ze masz RP. A co do tych obrotow to prawdopodobnie moze byc silniczek krokowy. nie jestem pewny czy to tak sie sprawdza ale sprobuj na wlaczonym silniku odlacz krokowca jezeli bedzie jakas reakcja to znaczy ze on dziala jezeli nie to niestety. ja na zlomie zaplacilem za krokowca 70 zl nowy to koszt powyzej 200.
[url=http://img142.imageshack.us/my.php?image=new1wj9vr2.gif][img]http://img142.imageshack.us/img142/4662/new1wj9vr2.gif[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img142/new1wj9vr2.gif/1/][img]http://img142.imageshack.us/img142/new1wj9vr2.gif/1/w400.png[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img142/new1wj9vr2.gif/1/][img]http://img142.imageshack.us/img142/new1wj9vr2.gif/1/w400.png[/img][/url]
Ssanie nie zwiększa znowu tak strasznie obrotów. W silniku RP przykładowo po odpaleniu na ssaniu auto ma koło 1100 obrotów, po zwiększeniu temperatury i wyłączaniu się ssania już tak jak pisze w książce- od 750 do 950.
W golfach od ssania był niebieski czujnik temperatury, jeśli ma złe odczyty to auto może wariować z obrotami. Lecz zazwyczaj głównymi przyczynami falowań obrotów są niedrożności w uszczelkach pod gaźnikiem czy wtryskiwaczem, właśnie wspomniany krokowiec, wariowanie komputera benzynowego po jeździe na gazie czy elektryka.
Najpierw koniecznie psutek musisz podać jaki masz silnik, następnie co w nim już robiłeś, czy masz lpg bo tak to możemy gdybać w nieskończoność
W golfach od ssania był niebieski czujnik temperatury, jeśli ma złe odczyty to auto może wariować z obrotami. Lecz zazwyczaj głównymi przyczynami falowań obrotów są niedrożności w uszczelkach pod gaźnikiem czy wtryskiwaczem, właśnie wspomniany krokowiec, wariowanie komputera benzynowego po jeździe na gazie czy elektryka.
Najpierw koniecznie psutek musisz podać jaki masz silnik, następnie co w nim już robiłeś, czy masz lpg bo tak to możemy gdybać w nieskończoność
i jeszcze zauwazylem ze jak go odpale to jest na niskich obrotach, jak kawalek przejade to dopiero wzrastaja ale to pewnie przez to ze silnik sie rozgrzewa.
to kilka fotek mam nadzieje ze wyjasnia tajemnice mojego silnika
moze jeszcze filmik na youtube cos wniesie jakosc filmu nie najlepsza bo nagrywane telefonem
i tak przy okazji, zastanawia mnie jeszcze od czego moze byc ten kabelek koloru cos w okolicach berzowego chyba. widac go tez na innych zdjeciach ale chyba na 1, 3 i 6 najlepiej.
I nie wiem czy to nie bedzie cos z elektrykom, moj tata spawal go chyba bez odlaczenia klem - i teraz tak sie dzieje ze np. nieraz nie dziala centralny, oswietlenie w bagazniku i kabinie, problem z tym ssaniem(prawdopodonie ze ssaniem bo mala sie na tym znam ) - jest tez chyba od tego momentu
to kilka fotek mam nadzieje ze wyjasnia tajemnice mojego silnika
moze jeszcze filmik na youtube cos wniesie jakosc filmu nie najlepsza bo nagrywane telefonem
i tak przy okazji, zastanawia mnie jeszcze od czego moze byc ten kabelek koloru cos w okolicach berzowego chyba. widac go tez na innych zdjeciach ale chyba na 1, 3 i 6 najlepiej.
I nie wiem czy to nie bedzie cos z elektrykom, moj tata spawal go chyba bez odlaczenia klem - i teraz tak sie dzieje ze np. nieraz nie dziala centralny, oswietlenie w bagazniku i kabinie, problem z tym ssaniem(prawdopodonie ze ssaniem bo mala sie na tym znam ) - jest tez chyba od tego momentu
Ostatnio zmieniony czw lip 31, 2008 11:43 przez psutek, łącznie zmieniany 1 raz.
A jak Ci się kształtują te obroty? Po zapaleniu piszesz, że ok a po rozgrzaniu już spore są? Na jakim poziomie się zatrzymują? Jak zapalisz ponownie auto na ciepłym silniku to od razu wskakują na ten wysoki poziom? I na tym poziomie obroty się cały czas później utrzymują?
W takiej sytuacji wyglądałoby to na silniczek krokowy. Możesz jeszcze poruszać trochę wtryskiwaczem aby sprawdzić czy nie będą wzrastać obroty- czy nie ma dziury w uszczelce pod nim. Ale to raczej to tylko tak profilaktycznie bo to raczej nie jest przyczyna.
Pobierz sobie te materiały przy okazji i poczytaj- http://www.sendspace.pl/file/EDj6oKyK/
Dowiesz się z nich wiele informacji dotyczących najważniejszych części tego silnika.
[ Dodano: 31 Lip 2008 13:34 ]
O i właśnie- a jak z obrotami na gazie?
W takiej sytuacji wyglądałoby to na silniczek krokowy. Możesz jeszcze poruszać trochę wtryskiwaczem aby sprawdzić czy nie będą wzrastać obroty- czy nie ma dziury w uszczelce pod nim. Ale to raczej to tylko tak profilaktycznie bo to raczej nie jest przyczyna.
Pobierz sobie te materiały przy okazji i poczytaj- http://www.sendspace.pl/file/EDj6oKyK/
Dowiesz się z nich wiele informacji dotyczących najważniejszych części tego silnika.
[ Dodano: 31 Lip 2008 13:34 ]
O i właśnie- a jak z obrotami na gazie?
Ostatnio zmieniony czw lip 31, 2008 13:33 przez gailbraith, łącznie zmieniany 1 raz.
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Jest to silnik 1,8 RP Monowtrysk. Zapewne przyczyna twojego problemu lezy w samym wtrysku. Ja podejrzewam jakiś czujnik temperatury, Ale ten wtrysk to nie taka błachostka. Pewno gdybym go miał to pomógłbym tobie. Ale niestety. Ktos napewno wie co w tym układzie sie psuje i odpowiada za regulacje obrotów na zimnym silniku. Jednak zacznij od wymiany nieszczelnych przewodów podcisnieniowych.
Jedyne co moge konkretniej podopowiedziec to sprawdz niebieski czujnik temperaturowy. To ten na krućću do góry , bliżej głowicy. Podejrzewam ze to on bedzie winny.
Jedyne co moge konkretniej podopowiedziec to sprawdz niebieski czujnik temperaturowy. To ten na krućću do góry , bliżej głowicy. Podejrzewam ze to on bedzie winny.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
ja mam podobny problem z tym ze w MK3 1.6 ABU zagazowany.
po odpaleniu silnika jest ok, lekko daje gazu na jakies 1500 obrotow i silnik trzyma te obroty, po krotkiej jezdzie i dojezdzaniu do skrzyzowania i po zatrzymaniu sie silnik wskakuje nawet na 2500 obr. po osiagnieciu odpowiedniej temperatury kest ok, a nawet sie krztusi.....
P.S.
pod kierownica po lewej jest skrzynka z bezpiecznikami i przekaznikami, wiceie ktory odpowiada za pompe paliwa bo ja niegdzie nie moge to tego dojsc .
z gory dzieki za odpowiedz
po odpaleniu silnika jest ok, lekko daje gazu na jakies 1500 obrotow i silnik trzyma te obroty, po krotkiej jezdzie i dojezdzaniu do skrzyzowania i po zatrzymaniu sie silnik wskakuje nawet na 2500 obr. po osiagnieciu odpowiedniej temperatury kest ok, a nawet sie krztusi.....
P.S.
pod kierownica po lewej jest skrzynka z bezpiecznikami i przekaznikami, wiceie ktory odpowiada za pompe paliwa bo ja niegdzie nie moge to tego dojsc .
z gory dzieki za odpowiedz
Żyj tak, aby na starość wstyd było opowiadać, ale miło wspominać :)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 118 gości