mkII 1.3 MH gdzie jest filtr paliwa ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Bozz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: ndz sty 23, 2005 23:02
Lokalizacja: Pomorze

mkII 1.3 MH gdzie jest filtr paliwa ?

Post autor: Bozz » pn paź 31, 2005 10:28

Witam

ostatnio miewam problemy z zasilaniem silnika w paliwo ( czesto gasnie na wolnych obrotach i sie dlawi ) wiec chce wymienic filtr paliwa ale nie widze go nigdzie, gdzie go znalezc ? Moj silnik to 1.3 na gazniku pierburg 2E.
Wiem, ze jest cos podobnego do filtra paliwa przy zbiorniku paliwa obo wlewu ale to jest małe - jak spojrzalem na filtr paliwa w sklepie to ten jest duzo wiekszy wiec to napewno nie jest ten filtr, pomocy gdzie ten wlasciwy filtr powinien byc zamontowany ??

Pozdrawiam i liczę na fachową pomoc :)
Bozz



Awatar użytkownika
miomio1
Cool Europe GL
Cool Europe GL
Posty: 790
Rejestracja: czw gru 30, 2004 23:33
Lokalizacja: Mragowo
Kontakt:

Post autor: miomio1 » pn paź 31, 2005 10:33

powinien być przy zbiorniku paliwa w mk2 na szerokości auta , a w mk3 wzdłuż długości samochodu , dochodzi do niego jeden wężyk a z drugiej strony wężyk odchodzi do przodu auta



Bozz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: ndz sty 23, 2005 23:02
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Bozz » pn paź 31, 2005 11:07

tylko, ze niedawno zbiornik wyciagnalem i przy nim nic takiego nie bylo, chyba, ze pod podłogą w okolicy zbiornika ??

Bozz



Awatar użytkownika
LFM
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: sob paź 29, 2005 18:53
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: LFM » pn paź 31, 2005 12:34

Mam dokładnie takiego samego golfa jak ty z tym samym silnikiem itp. a do tego mam ten sam problem.Auto gaśnie mi na prawie każdych światłach;) Znajomy mi powiedział ze te golfy mają filtr tylko przy wlewie paliwa i drógi przy silniku;/ wymieniłem tylko ten mały przy silniku lecz to nie pomogło.



Bozz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: ndz sty 23, 2005 23:02
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Bozz » pn paź 31, 2005 12:43

bo sama wymiana filtra nie pomoze jesli masz gaźnik zapchany ! wyczyscic, przedmuchac gaznik, sprawdzic pompke paliwa i wyplukac zbiornik z paliwem i dopiero wtedy zalozyc nowy filtr - wtedy ma to sens :)



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » pn paź 31, 2005 12:52

mam też mh i szczerze mówiąc wiem tylko o jednym filtrze paliwa - na silniku (mały plastikowy) Założyłem od poldka gaźnikowego (5,50 zł sędziszów, z filtronowskiego wyłażą jakieś kłaki i zapychają dysze) i jest ok. W zbiorniku to tylko chyba siatka na smoku ssącym paliwo ze zbiornika).
A gaśnięcie na każdych światłach to raczej kwestia tego, że może być coś przypchane (brudne dysze lub kanały) w układzie biegu jałowego, lub jest źle ustawiony.
Przyczyn może być wiele, ale jeżeli na wolnych obrotach w filtrze jest paliwo, i jeździ na wyższych obrotach, filtra paliwa i pompy póki co bym się nie tykał.
Świeczki i kable ok? Nie ciągnie gdzieś bokiem powietrza? (zwłaszcza pod gaźnikiem, gumowo-metalowa podstawka, czasami, a nawet często, w nastoletnich autach bywa sparciała. Trudno to stwierdzić bez rozebrania, ale: na chłodnym niepracującym silniku depnij parę razy gaz do końca i zobacz czy paliwo nie wypłynęło spod gaźnika na kolektor. Jeśli tak, szykuj się na wydatki. Koszt 90-130 zł, bo jest kilka rodzajów, ale raczej ta najdroższa).
Poza tym powietrze może ciągnąć tymi cienkimi wężykami od gaźnika do aparatu zapłonowego i do siłownika podciśnieniowego na wlocie powietrza do filtra. Przeważnie wystarczy wymienić sparciałe gumki łączące (wąż ciśnieniowy śr. wewn. 3 mm). I dodatkowo może też ciągnąć powietrze przez siłownik podciśnieniowy regulacji wyprzedzenia zapłonu, jeżeli np. padła membrana. Sposób sprawdzenia tego ustrojstwa - patrz moje posty sprzed 2-3 miesięcy.
Bez sprawdzenia tych kilku elementów nie dojdziesz co jest grane z gaźnikiem. U mnie dopiero po zrobieniu tego wszystkiego zaczął reagować na jakiekolwiek kręcenie śrubami regulacyjnymi. Ale jak się tego nie zrobi, nie ma siły, można się narozkręcać w cały świat i tylko pogorzyć sprawę (sprawdziłem). A jeżeli sprawdzeniu w/w gaźnik będzie reagował na regulację biegu jałowego, to raczej nie powinien być zapchany. Chyba, że chcesz zasilić portfele kilku pseudo speców, którzy po wymianie wielu elementów i skasowaniu "od klucza" i tak rozłożą ręce. U mnie już jest ok, krok po kroku da się dojść dość dokładnie.



Bozz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: ndz sty 23, 2005 23:02
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Bozz » pn paź 31, 2005 13:10

Czyś - nie wiem czy do mnie skierowales te sugestie ale jesli do mnie to informuje, ze gume pod gaznikiem wymienilem na nowa, nowe swiece, sprawne przewody WN, zaplon sprawny i ustawiony.
W sobote przeczyscilem i przedmuchalem gaznik - przez pare kilometrow bylo ok ale dzis znow gasnie na biegu jalowym.
Wiec teraz stawiam na zapchana brudem pompke paliwa lub/oraz niedrozny filtr paliwa ( o ile taki istnieje oprocz tego przy wlewie przy zbiorniku )

Tak wiec dziekuje za wszelkie porady i tylko prosze o informacje czy jest jakis drugi filtr paliwa ? a jesli tak to gdzie go szukac ? pod autem czy w komorze silnika ?

Bozz



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » pn paź 31, 2005 13:47

Może sprawdź elektrozawór biegu jałowego. ewent. wykręć go i zobacz, czy chodzi przy przekręcaniu stacyjki i czy nic nie siedzi w gnieździe lub dyszach? Może kabelek?

[ Dodano: Pon Paź 31, 2005 1:03 pm ]
A w MH gaźnikowym POWINIEN być filtr na silniku (dokładnie - na przewodzie zasilającym, przed pompą paliwa, grubszy od pozostałych węży paliwowych, on wychodzi z lewej strony komory silnika przy kielichu, przechodzi pod tylną częścią obudowy filtra powietrza i dalej do pompy paliwa, wchodzi na grubszy z 2 króćców pompy, filtr jest tuż przed pompą, przynamniej u mnie). No musi być i tyle (wysokociśnieniowy filtr z tyłu pod podłogą przy zbiorniku mają auta z wtryskiem, ale to jest dużo większa aluminiowa puszka, pod tylnym prawym siedzeniem).

Jak go nie ma, to dziwne. Mała półprzezroczysta plastikowa puszka średnica ok. 4 cm, długość ok. 6 cm, z dwoma króćcami. Przed pompą paliwa. Jak go tam nie ma, to spróbowałbym go założyć (10 minut roboty, 5 zł filtr, 2 złote dwie opaski zaciskowe). I wtedy porządnie przepłukać pompę paliwem (nierozbieralna, jeśli masz oryginał pierburga), wyczyścić gaźnik i spróbować. Sądząc po opisie jest tak, jakbyś w ogóle nie miał filtra i dlatego gaźnik się zasyfia. Ja u siebie nie znaleazłem żadnego drugiego przy zbiorniku (chyba że w passacie, tam tak, bo to jest jednopunkt).

[ Dodano: Pon Paź 31, 2005 1:05 pm ]
miomio1 pisze:powinien być przy zbiorniku paliwa w mk2 na szerokości auta , a w mk3 wzdłuż długości samochodu , dochodzi do niego jeden wężyk a z drugiej strony wężyk odchodzi do przodu auta
Ale to chyba tylko we wtryskowcach, gaźnikowe tylko przy silniku



Bozz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: ndz sty 23, 2005 23:02
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Bozz » wt lis 01, 2005 11:30

Witam

Czyś - dziekuje za pomoc w opisie gdzie ten filtr powinienem znalezc - poszukalem i znalazlem zadnego tylko ten badziewiasty najprostyszy maly plastikowy filterek jaki mozna na kazdej stacji benzynowej kupic, ten filterek wyrzucilem i na jego miejsce wstawilem FILTRON 830, ponownie przedmuchalem gaznik, wymontowalem i przeplukalem denaturatem i wydmuchalem pompke paliwa no i teraz umieram z ciekawosci czy to przyniesie jakis efekt :)

trzymajcie kciuki :)
Pozdrawiam
Bozz



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » wt lis 01, 2005 22:02

Właśnie takie "badziewiaste" filterki są w gaźnikowcach, i mimo tandetnego wyglądu działają tak, jak trzeba. I nic lepszego nie ma co zakładać. No to ja też 3mam kciuki za powodzenie operacji. W razie czego opisz co się dzieje i będziemy myśleć dalej.



Awatar użytkownika
Andrzej32
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: sob paź 02, 2004 12:08
Lokalizacja: Mannschaft-Krosno
Kontakt:

Post autor: Andrzej32 » śr lis 02, 2005 09:54

Ktos wyzej juz tam mowil.Sprawdz gume pod gazinikem czy nie jest peknieta i nie zasysa lewego powietrza



Bozz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: ndz sty 23, 2005 23:02
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Bozz » śr lis 02, 2005 11:05

Witam ponownie

i z ostrozną radością chce powiedzieć, ze po przejechaniu ponad 100 km z czestymi postojami, wylaczaniem i ponownym uruchamianiem silnika nie robi mi juz numerow w postaci gasniecia na biegu jalowym.
Jednak pewnosc co do mojej diagnozy ( brudne paliwo - zabrudzone media doprowadzajace paliwo do cylindrow czyli zbiornik paliwa, filtr paliwa, pompka i gaznik ) będę miał jak przejade bez szwanku tysiac km, bo póki co jeżdżę w stanie przedzawałowym hihi :) co chwile zerkając na kontrolki czy nie zaswiecą się dwie czerwone france :)

Narazie
Bozz



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 620 gości