Szybko migające kierunkowskazy (diodowe)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mmaniek8
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: pn mar 06, 2006 18:20
Lokalizacja: Lubelskie-Łęczna

Szybko migające kierunkowskazy (diodowe)

Post autor: mmaniek8 » czw kwie 26, 2007 00:11

Witam!!!

Jak w temacie zakupiłem kierunki diodowe i wszystkie zaczeły szybko migać, walczył już ktoś z was z tym?? Jakieś oporniki dawać czy cuś??

Pozdrawiam!!!



Awatar użytkownika
vwrych
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: czw mar 09, 2006 20:47
Lokalizacja: człuchów
Kontakt:

Post autor: vwrych » czw kwie 26, 2007 03:15

dokladnie kolego kierunek diodowy ma mniejszy opór ;]



Andrzej1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 10:57
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Andrzej1 » czw kwie 26, 2007 08:09

Witam.
Kierunkowskazy diodowe pobierają dużo mniejszy prąd.Dlatego przy pracy
z normalnym przerywaczem mrugają jak przy spalonej jednej żarówce.
Jeśli obciążysz dodatkowymi oporami to nie masz żadnej oszczędności
prądu .Masz dwa wyjścia : zmienić przerywacz, albo zmierzyć prąd
policzyć opornik i go kupić albo nawinąć.
Andrzej.



Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » czw kwie 26, 2007 08:53

z normalnym przerywaczem mrugają jak przy spalonej jednej żarówce.
to właśnie jest dziwne
wczoraj zrobiłem taką próbę i wyjąłem żarówkę od kierunku z tylnej lampy a kierunkowskaz dalej migał powoli
:-k


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

Awatar użytkownika
mmaniek8
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: pn mar 06, 2006 18:20
Lokalizacja: Lubelskie-Łęczna

Post autor: mmaniek8 » czw kwie 26, 2007 12:15

Andrzej1 pisze:Masz dwa wyjścia : zmienić przerywacz,
Andrzej.

Zmienić no tak tylko na jaki??

opór mierzyłem na żarówce zwykłej 0,9 ohm a na diodowej nic mi niewskazało :(



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw kwie 26, 2007 16:24

Bo dioda świecąca nie przewodzi niskiego prądu z omomierza. Musisz każdy kabel kierunków połączyć z masą opornikiem takim jak mają dwie żarówki połączone równolegle (jakieś pół oma) opornik będzie się grzał i w ogóle bez sensu takie rozwiązanie. Lepiej diodowe żarówki do postojówek użyj.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

aros87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: pn lis 05, 2007 15:31
Lokalizacja: jaskowice

Post autor: aros87 » śr lip 30, 2008 15:30

Witam!

W moim mk3 mam ten sam problem..... wie juz ktos moze jak sobie z tym w latwy sposob poradzic?



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » śr lip 30, 2008 21:43

To jest tak ogromna różnica w oporze (w %!) że na dobrą sprawę podłączyć by trzeba 40 watową żarówkę w obwód i dopiero będzie działać. Z resztą można na próbę dołączyć taką od mijania ale nie halogenową tylko starego typu i na pewno wtedy dobrze pójdzie.



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » czw lip 31, 2008 00:19

najlepiej opornik wstawic i tyle.. zuzycie produ i tak bedzie na tym samym poziomie jakbys mial zwykla zarowke. Sa tez specjalne przerywacze.. ale one tez maja odpowiednie oporniki w ukladzie i tez pobieraja takie same ilosci pradu



Awatar użytkownika
kleki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: sob mar 29, 2008 04:14
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kleki » czw lip 31, 2008 01:10

A nie braliście pod uwagę przeróbki przerywacza? Prąd mierzony jest na szeregowym rezystorze o niewielkiej wartości(może być cienka blaszka, drucik, rezystor metalizowany). Stąd brany jest spadek napięcia - przy mniejszym prądzie zbyt mały i sterowniczek mruga szybciej. Trzeba spowodować większy spadek napięcia - najprościej większym rezystorkiem - wartość dobieramy doświadczalnie. Tak bym to widział.

Potrzebne materiały - garść różnych rezystorów, lutownica, wkrętak, może miernik - no i oczywiście elektronik. ;-)

Jest jeszcze jedna opcja - skołować uszkodzony przerywacz (potrzebna podstawa) i zainstalować zamiast oryginalnych flaków zestaw do samodzielnego montażu (Jabel, Nord elektronik itp.) - poradzi sobie chyba każdy. Wada - brak bierzącej kontroli sprawności wszystkich żarówek.

pzdr



Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » czw lip 31, 2008 08:23

Wszystko dokładnie opisane:

Modywikacja Przerywacza - Kierunki LED


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 165 gości