Zastanówmy się:gdzie może dochodzić powietrze ...
Wymieniony filtr,przewody paliwowe a nawet robiono przekładki z auta do auta.
Jedno autko ma zero powietrza i z niego przełożono - jest.Więc gdzie?
Nie ma znaczenia czy to będzie stary D , TD czy nowszy TDI - pompa JEST(mowa o boschu).
Są to odmiany pompy VE.
Pompa przetłaczająca jest osadzona na wałku jaki napędzany jest paskiem rozrządu a więc wychodzi poza pompę.Wałek ten pracuje w panewkach(tulejka/tulejki) i z przodu jest uszczelniacz.Wałek się zużywa,tulejki również - powstaje luz.Pompa pracuje cały czas podciśnieniowo i przy luzie opisanym wcześniej zasysa tą szczeliną powietrze.Były filtry paliwa tylko pod przewody paliwowe bez nadmiaru - tam tego nie zobaczysz(powietrza)gdyż pchane jest wprost do zbiornika nadmiarem.
Rozbierałem dziesiątki różnego rodzaju pomp wtryskowych.VE - to jej cecha charakterystyczna.Oczywiście nic się specjalnego nie dzieje gdyż te pompy cały czas samoczynnie się odpowietrzają - tyle że spada ciśnienie przetłaczania(powietrze ma niższą lepkość i gęstość).
Nie mam rysunków tych pomp - to by najlepiej wyjaśniło temat.
Jeżeli kogoś interesują szczegóły - pytania.
[ Dodano: 29 Lip 2008 10:29 ]
Uzupełnienie:to zjawisko nie dotyczy PD i CR.
mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...