[Golf MK2/MK3] Montaż obrotomierza.

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
ksiadzt
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 861
Rejestracja: pt cze 20, 2008 23:16
Lokalizacja: pleszew
Kontakt:

Post autor: ksiadzt » pt lip 11, 2008 23:47

zobacz czy kl.1 jest podłączony musi iść kabelek z cewki nie inaczej jeśli kl1 jest tam to zobacz jaki ma kolor i czy do cewki idzie taki może coś sie poluzowało albo pin sie wysuną jeśli nadal będzie nie tak to może jak znajdę chwile jutro to zobaczę u mnie jaki to kabel pewnie będziesz miał taki sam a zegarek to najprawdopodobniej brakuje mu + albo - u mnie brakowało + dolutowałem kabelek na druku do zegarka i bajka



wahoo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: ndz lip 13, 2008 11:05
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: wahoo » ndz lip 13, 2008 11:25

Witam.
Mam problem z przekladka licznika w Mk3 1,4. Do tej pory mialem licznik z zegarkiem analogowym i predkosciomierzem do 200km/h. Zmienilem na licznik z obrotomierzem i predkosciomierzem do 220km/h. Problem jest w tym ze przeklamuje predkosciomierz. Wydaje mi sie ze predkosciomierz pokazuje predkosc jakby dla tarczki do 200km/h. Przelozenie samego predkosciomierza powinno chyba zalatwic sprawe. Nie jestem pewien czy nie przeklamuje takze licznik kilometrow. Czy jezeli sprawdze to i licznik bedzie przeklamywal da sie to jakos naprawic?
Najprosciej wydaje mi sie byloby przelozyc sam predkosciomierz do mojego starego licznika. Jednak w starym liczniku nie ma odpowiednich zworek do podlaczenia obrotomierza. Sa jedynie otwory na jego nozki. Czy jesli przylutuje nozki obrotomierza w odpowiednie miejsca bedzie on dzialal na starym liczniku?
Czy ktos robil sama przekladke obrotomierza do licznika z zegarkiem analogowym? Moze moglby mi pomoc i wyjasnic jak rozwiazac problemy z tym zwiazane?
Pozdrawiam.



Vol2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pt lip 11, 2008 11:20
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Vol2 » ndz lip 13, 2008 15:36

ksiadzt pisze:zobacz czy kl.1 jest podłączony musi iść kabelek z cewki nie inaczej jeśli kl1 jest tam to zobacz jaki ma kolor i czy do cewki idzie taki może coś sie poluzowało albo pin sie wysuną jeśli nadal będzie nie tak to może jak znajdę chwile jutro to zobaczę u mnie jaki to kabel pewnie będziesz miał taki sam a zegarek to najprawdopodobniej brakuje mu + albo - u mnie brakowało + dolutowałem kabelek na druku do zegarka i bajka
W trakcie zakładania nowego licznika zrobiłem zdjęcia wtyczek (z obu stron).
Umieszcze w poście linki do nich i poproszę o ocenę, czy brakuje kabelka, czy nie.
Niestety, znaleziony link (opisujący złącza dla licznika z dwiema wtyczkami) jest nieaktualny, więc nie mogę samodzielnie stwierdzić, czy pinologia jest pełna, czy należy jakiś dołożyć).

ksiadzt, dzięki za zaoferowaną pomoc w sprawdzenia zegarka, czekam z niecierpliwością na podpowiedź jak sprawdzić, czy też uruchomić czasomierz.

Wspomniane fotki:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz lip 13, 2008 23:36 przez Vol2, łącznie zmieniany 4 razy.


1.8 gaźnik + LPG.

Awatar użytkownika
ksiadzt
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 861
Rejestracja: pt cze 20, 2008 23:16
Lokalizacja: pleszew
Kontakt:

Post autor: ksiadzt » ndz lip 13, 2008 19:13

Obrazek Obrazek tu masz foto licznika jak zegarek zrobiłem mniej więcej w tym miejscu musisz dolutować kabelek jeśli masz go nie w aucie podłącz w to miejsce zasilacz tylko + z - nie pomyl :hmm: jeśli będzie działać to wystarczy dać mu brakujący + albo - ale raczej to + musisz obadać sobie a prędkościomierz to masz tu opis chyba nie mogę wsadzić tego na te stronę daj adres mail to ci wyśle a w cewce mam 3 kable czarne 1 zielony i (czerwono czarny to ten od obrotka) zobacz jak to jest u ciebie i daj znać mam 2 tygodnie urlopu wiec służę pomocą :okej:



wahoo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: ndz lip 13, 2008 11:05
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: wahoo » wt lip 15, 2008 20:58

Witam.
Po zamianie licznika zauwazylem ze licznik przeklamuje. Doszedlem do wniosku ze spowodowane jest to przez to ze kiedys ktos zdjal wskazowke predkosciomierza a nastepnie zalozyl w innym polozeniu. Czy moge jakos okreslic prawidlowe polozenie wskazowki?
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
ksiadzt
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 861
Rejestracja: pt cze 20, 2008 23:16
Lokalizacja: pleszew
Kontakt:

Post autor: ksiadzt » śr lip 16, 2008 16:05

zobacz może to ci sie przyda http://www.vwgolf.pl/?page_id=199 :grin:



wahoo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: ndz lip 13, 2008 11:05
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: wahoo » śr lip 16, 2008 19:41

Ten link opisuje sytuacje w Golfie 2 ja mam Golfa 3 i na moim predkosciomierzu nie ma czegos takiego.



Awatar użytkownika
kaczor4011
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2264
Rejestracja: sob maja 27, 2006 15:59
Lokalizacja: Londyn

Post autor: kaczor4011 » czw lip 17, 2008 00:22

wahoo pisze:Czy moge jakos okreslic prawidlowe polozenie wskazowki?
jak zmienialem u siebie tarcze(w mk2 mam licznik mk3) to zanim sciagnelem wskazowki to zaznaczylem sobie maxymalne wychylenie wskazówki( wskazowka wychylala sie max na ok godzine 6) i pozniej zakladalem tak samo. musialbys sprawdzic w innym liczniku(koniecznie tej samej firmy i o tej samej skali-np 0-200, 20-200) max wychylenie i tak samo ustawic wskazowke u siebie
Ostatnio zmieniony czw lip 17, 2008 07:21 przez kaczor4011, łącznie zmieniany 1 raz.


golf mk3 1.8 -> 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=458986
polo 6n2 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2918729#2918729
golf mk2 1.6 TD -> 1.9D US style http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=866160#866160

weryfany
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: sob cze 14, 2008 19:31
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: weryfany » czw lip 17, 2008 03:37

Ja miałem licznik do 200 z zegarkiem obecnie mam 220 z obrotkiem i cyfrowym zegarkiem.
W Dieslach pod alternator się podpinasz natomiast w benzynie pod cewkę.

[ Dodano: 21 Lip 2008 16:42 ]
wahoo pisze:Najprosciej wydaje mi sie byloby przelozyc sam predkosciomierz do mojego starego licznika. Jednak w starym liczniku nie ma odpowiednich zworek do podlaczenia obrotomierza. Sa jedynie otwory na jego nozki. Czy jesli przylutuje nozki obrotomierza w odpowiednie miejsca bedzie on dzialal na starym liczniku?
Czy ktos robil sama przekladke obrotomierza do licznika z zegarkiem analogowym? Moze moglby mi pomoc i wyjasnic jak rozwiazac problemy z tym zwiazane?
Ta folia z tyłu w licznikach z zegarkiem i obrotomierzem analogowym różni się minimalnie.
Mają odcięte ścieżki np. do zegarka +12V jest odcięty bo wówczas mamy obrotek przecie i 12V nie jest nam potrzebne patrz foto.
Obrazek

A tu np. podłaczony zegarek natomiast obrotek ma odciętą folię albo nie wykorzystaną więc jest szansa na jego działanie.
Obrazek

Jest jeszcze chyba 2 rodzaje foli w tych licznikach o ile nie więcej


98% ludzi nienormalnych czyta posty z ręką na myszce.
Nie zdejmuj reki, już jest za późno...

LITWIN
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn lip 21, 2008 18:26
Lokalizacja: Pelplin

Post autor: LITWIN » pn lip 21, 2008 18:52

czyli jeśli mamo prędkościomierz który kończy się na 200km/h to wersja 220 km/h będzie prawidłowo skazywać??



yahoo_p
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: czw kwie 26, 2007 11:17
Lokalizacja: Łódź / Inowłódz
Kontakt:

Post autor: yahoo_p » wt lip 22, 2008 01:44

mam licznik do 220 silnik 1.8 8v, czy licznik od vr6 do 260 bedzie dobrze wskazywac???



Awatar użytkownika
k0nr4d
_
_
Posty: 6258
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 15:28
Lokalizacja: Łódź
Auto: GSXR/A8
Silnik: R4V8
Kontakt:

Post autor: k0nr4d » wt lip 22, 2008 11:58

U Brewy w ABSie licznik z vra od Kaczora pokazywał poprawnie, bez konieczności zmiany impulsatora.


"Nie każdy żart rodzi bekę, nie każda przyczepa ma plandekę."
Obrazek

weryfany
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: sob cze 14, 2008 19:31
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: weryfany » wt lip 22, 2008 12:46

Jeśli przełożenie (np. 950, 935...) jest takie samo to oczywiście będzie prawidłowo pokazywać mimo większej skali.


98% ludzi nienormalnych czyta posty z ręką na myszce.
Nie zdejmuj reki, już jest za późno...

Awatar użytkownika
szypowski1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: ndz sty 27, 2008 00:07
Lokalizacja: brzeg
Kontakt:

Post autor: szypowski1 » pn lip 28, 2008 23:05

witam dzis naszłą mnie ochota...by po prawie 6 miechach podłaczyc obrotomierz.....w tym celu rozebrałem alternator....by znalesc wyjscie W...ktore jest z tyłu na dekielku...ale nie ma go w srodku....
gdzie ono mzoe byc w moim altku?? Obrazek Obrazek

pozdrawiam



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 13 gości