Zasilanie na brązowo czerwonym kablu znika po odpaleniu.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Zasilanie na brązowo czerwonym kablu znika po odpaleniu.
Mam pytanie. Chciałem sobie podłączyć radio w taki sposób aby włączało się samo i wyłączało się po wyjęciu kluczyka. Z tego co wyczytałem za plusa po stacyjce odpowiedzialny jest brązowo-czerwony kabel w kostce iso. Niestety u mnie zasilanie na tym kablu zanika po odpaleniu samochodu. Czyli gdy włożę kluczyk, plus jest, po przekręceniu na zapłon dalej jest plus ale po odpaleniu silnika znika i pojawia się dopiero po zgaszeniu aż do wyjęcia kluczyka. No i niestety radio podczas jazdy nie gra. Czemu to zasilanie znika czy pomyliłem kable?
Ewentualnie myślałem aby podłączyć do kabla brązowo czerwonego dodatkowo kabel od lampki w schowku bo tam pojawia się też plus po odpaleniu i wtedy by wszystko działało ale czy nic się nie spali jeśli połączę te dwa kable?
macie jakieś pomysły co z tym zrobić?
Ewentualnie myślałem aby podłączyć do kabla brązowo czerwonego dodatkowo kabel od lampki w schowku bo tam pojawia się też plus po odpaleniu i wtedy by wszystko działało ale czy nic się nie spali jeśli połączę te dwa kable?
macie jakieś pomysły co z tym zrobić?
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].
No na to wygląda dlatego założyłem temat bo może ktoś wie gdzie tkwi problem. Jeśli jest włożony kluczyk to + jest po wyciągnięciu znika czyli tak jak ma być tylko że po odpaleniu też znika.
Nie wiem gdzie szukać usterki- w skrzynce bezpieczników? Poprzedni właściciel zrobił ostrzeżenie o zaświeconych światłach które działa nawet z kluczykiem w stacyjce i przy włączonym silniku jeśli się drzwi otworzy. może wtedy coś pokręcił?
Ponawiam pytanie czy do tego kabla gdzie jest + gdy kluczyk jest w stacyjce mogę podłączyć plus który pojawia się po zapłonie np. ten od lampki od podświetlenia schowka (jest dobrze dostępny i blisko)? Nic się nie spali?
Nie wiem gdzie szukać usterki- w skrzynce bezpieczników? Poprzedni właściciel zrobił ostrzeżenie o zaświeconych światłach które działa nawet z kluczykiem w stacyjce i przy włączonym silniku jeśli się drzwi otworzy. może wtedy coś pokręcił?
Ponawiam pytanie czy do tego kabla gdzie jest + gdy kluczyk jest w stacyjce mogę podłączyć plus który pojawia się po zapłonie np. ten od lampki od podświetlenia schowka (jest dobrze dostępny i blisko)? Nic się nie spali?
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].
to juz jak nie chcesz sie chrznic ze znalezieniem ustrerki to zawsze mozesz zrobic tak :
1. znajdz jakikolwiek przewód w skrzynce bezpiecznikow na ktorym po wklozeniu kluczyka
i odpaleniu jest 12V a po zgaszeniu jest 0 - napewno musi taki przewód być
2. do niego podlacz przekaznik a dopiero styki przekaznika niech podają z jakiegoś innego przewodu "grubszego" na którym jest stale +12V napięcie do radia i masz z głowy a przy okazji masz solidny plus do radia
1. znajdz jakikolwiek przewód w skrzynce bezpiecznikow na ktorym po wklozeniu kluczyka
i odpaleniu jest 12V a po zgaszeniu jest 0 - napewno musi taki przewód być
2. do niego podlacz przekaznik a dopiero styki przekaznika niech podają z jakiegoś innego przewodu "grubszego" na którym jest stale +12V napięcie do radia i masz z głowy a przy okazji masz solidny plus do radia
Chyba tak, właśnie sprawdzałem i na to wygląda. Plus zamiast pojawiać się na pozycji przy której silnik jest włączony pojawia się podczas zapalania czyli gdy przekręcimy kluczyk w na rozruch. Czyli muszą być gdzieś kable pomylone. Czy ma ktoś schemat, zdjęcia, rysunki jak to powinno być prawidłowo podpięte? Czy dostane się jakoś do kostki bez rozkręcania połowy deski?
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Do kostki stacyjki - nie. Do wtyku kostki - bardzo łatwo, po rozkręceniu dwóch połówek obudowy kierownicy (uwaga! dwa zatrzaski!). Radio ma być sterowane ze styku S -kolor brązowo-czerwony, cienki we wtyczce, a takie objawy wyglądają na podpięcie do styku P - kolor szary, też cieniutki.
Jeśli styk S nie podaje nap. to albo podpiąć sterowanie do kabli z zapłonu (czarne w instalacji) albo od czerwono-białego w kostce radia doprowadzić do MIEJSCA nr 7 w kostce a brązowo-czerwony wyjąć, zaizolować i pozostawić nieużywany.
Na zdjęciu widać układ fabryczny, tylko dla radyjek fabrycznych. Dla innych niż fabryczne należy zamienić ze sobą zaznaczone strzałkami.
Jeśli styk S nie podaje nap. to albo podpiąć sterowanie do kabli z zapłonu (czarne w instalacji) albo od czerwono-białego w kostce radia doprowadzić do MIEJSCA nr 7 w kostce a brązowo-czerwony wyjąć, zaizolować i pozostawić nieużywany.
Na zdjęciu widać układ fabryczny, tylko dla radyjek fabrycznych. Dla innych niż fabryczne należy zamienić ze sobą zaznaczone strzałkami.
Ostatnio zmieniony pn lip 28, 2008 16:10 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.
Brązowo czerwony podpięty jest do wtyku S czyli jednak dobrze. Czyli wygląda na to że kostka jest zepsuta i nie daje napięcia. Przeczyszczę wtyki i zobaczę czy to coś pomoże. Na razie nie będę wymieniał kostki bo działa dobrze wszystko oprócz tego radia.
radio i tak mam cały czas podpięte na dwa stałe plusy ale chciałem żeby działało "z kluczyka".
radio i tak mam cały czas podpięte na dwa stałe plusy ale chciałem żeby działało "z kluczyka".
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].
Kolego a tak w ogól to jakie radyjko montujesz?
Zajrzyj tu http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/, a tam wybierasz Radia/ISO OEM
Oryginalna instalacja powinna wyglądać podobnie do Gammy z Audi (dokładnie styki 3,5,7,6,8 w kostce A)
Zajrzyj tu http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/, a tam wybierasz Radia/ISO OEM
Oryginalna instalacja powinna wyglądać podobnie do Gammy z Audi (dokładnie styki 3,5,7,6,8 w kostce A)
Ostatnio zmieniony pn lip 28, 2008 16:53 przez Jarowo, łącznie zmieniany 1 raz.
JaroW
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 214 gości