GolfIV, prz. wycieraczki biorą 2x więcej prądu, wolno chodzą

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Jarooo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 09:37
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

GolfIV, prz. wycieraczki biorą 2x więcej prądu, wolno chodzą

Post autor: Jarooo » sob wrz 17, 2005 11:03

Witam

Problem następujący:
Od kilku dni przednie wycieraczki działają mi trochę wolniej niż na normalnej najniższej ich prędkości. Kiedy chcę zwiększyć prędkość ich działania na prędkość drugą lub nawet trzecią, one cały czas pracują tak samo wolno. Manetka przy kierownicy działa, bo sprawdzałem i przełącznik czasowy też działa. Ale ich maksymalna prędkość jest nieco mniejsza niż prędkość normatywna.
Byłem u mechanika, popatrzył, pogrzebał i stwierdził, że te osie, na których są osadzone wycieraczki często w golfach IV się zacierają z powodu przybrudzenia i dostania się wody. Należy wymontować cały ten blok przed przednią szybą aby dostać się do mechanizmu, przeczyścić papierem ściernym, przesmarować i będzie ok.
Dodał jednak, że czasami podczas tej czynności lubi się coś tam spieprzyć, nie zrozumiałem go do końca i wtedy trzeba cały ten mechanizm wymienić, a dostać go można tylko w ASO VW i kosztuje coś koło 230 zł.

W zasadzie wszystko wiem, chciałbym tylko podzielić się z wami tą opinią i zrewidować ją z waszymi poglądami na ten temat. Czy ktoś już spotkał się z tym problemem? Mechanik mi powiedział, że to już jego czwarty Golf IV w tym roku z tą samą usterką. Czy ktoś ma jakiś inny sposób naprawy? Czy mechanik ma rację? Pytam, bo w tygodniu mam się z nim umawiać na tą robotę.

Dzięki za pomoc, pozdrawiam.


Jarooo

Awatar użytkownika
TUTENHAMON
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2120
Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
Lokalizacja: Polska

Post autor: TUTENHAMON » sob wrz 17, 2005 11:17

Wygląda na to jakbyś miał gdzieś w okolicach silniczka zwarcie plus styka się z masą również przyczyną może być syf który naleciał do silnika od wycieraczek ale to raczej mało prawdopodone z nowe autko.


TUTENHAMON

Awatar użytkownika
imp
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 845
Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 23:31
Lokalizacja: mysłovwice/glivwice
Kontakt:

Post autor: imp » sob wrz 17, 2005 11:49

ja nie mam takiego problemu..akurat..ale jakbym miał zajżałbym poprostu pod poszybie ..zobaczył jak to wygląda spryskał wd40 ..ewentualnie nasmarował potem czyms gęsciejszym...czasem na oko cos mozna dostrzec.....choc wątpie raczej ze tol sprawa mechaniczna wydaje mi się ze to bardziewj kwestia elektryki jakiegos przekaznika i tyle..


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53310&postdays=0&postorder=asc&start=0]my ex mk3 GTI 20 jahre by ABF[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2269482#2269482]actual mk4 GTI Exlusive by AGU[/url]

6N 1.4 8V/MK4 1.6 8V/MK3GTI 2.016v/DERBY 1.1 8V/MK4GTI 1.8T 20V/6N 1.3 8V/A4 B6 1.9TDI/A4 B7 2.0TDI

gregx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob sie 20, 2005 13:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: gregx » ndz wrz 18, 2005 19:26

w Mk IV korodują notorycznie ośki wycieraczek (stwierdzone na kilku egzemplarzach 1999-2000).
Trzeba wymotować przekładnie z silnikiem z podszybia i przeszlifować papierem ściernym osie pracujące w tulejkach. No i oczywiście nie żałować smaru.

Uwaga aby nie zniszczyć gwintów na które przychodzą pióra wycieraczek.

Zabawy trochę jest, więc czasem lepiej kupić na szrocie lekko pracującą używkę.



Awatar użytkownika
imp
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 845
Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 23:31
Lokalizacja: mysłovwice/glivwice
Kontakt:

Post autor: imp » ndz wrz 18, 2005 20:08

a gdzie taki szrot??


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53310&postdays=0&postorder=asc&start=0]my ex mk3 GTI 20 jahre by ABF[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2269482#2269482]actual mk4 GTI Exlusive by AGU[/url]

6N 1.4 8V/MK4 1.6 8V/MK3GTI 2.016v/DERBY 1.1 8V/MK4GTI 1.8T 20V/6N 1.3 8V/A4 B6 1.9TDI/A4 B7 2.0TDI

figurel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob paź 02, 2004 08:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: figurel » ndz wrz 18, 2005 21:54

Przerabiałem ten temat. Jak koledzy pisali zapieczone (zabrudzone) ośki wycieraczek. Robota prosta: demontaż mechanizmu - parę śrubek - oczyszczenie papierkiem ściernym, nasmarowanie smarem do łożysk i po kłopocie. Pracy na max 2 godz. Wystarczą podstawowe umiejętności. U mnie juz ponad rok bez kłopotów chodzi. Na szrotach jeszcze do Golfa IV części nie ma za wiele.



kiwu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: czw lut 24, 2005 11:13
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: kiwu » ndz wrz 18, 2005 22:55

Rzeczywiście jest to zapieczenie osi od ramion wycieraczek, które pracują w tulejce.
Najgorzej jest ze zdjęciem ramion wycieraczek z tej osi, polecam ściągacz. Trzeba tylko odkręcić nakrętke M8, która mocuje ramiona do tej osi. Następnie podszybie, trzy śruby M6 mocujące cały mechanizm wycieraczek, wypiąć wtyczkę od zasilania silnika. I już mamy odkęcony mechanizm.
Ośki są zabezpieczone zawleczkami, które należy wyjąć. I tak jak poprzednicy nie żałować smaru.



gregx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob sie 20, 2005 13:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: gregx » czw wrz 22, 2005 08:44

imp pisze:a gdzie taki szrot??
W okolicy Katowic nie brakuje używek do MkIV.
Szrotów i sklepów jest pod dostatkiem.

Nie mów, że nie byłeś nigdy w dolince za Realem w KBK... :kac:



Awatar użytkownika
martines
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw sie 19, 2004 17:00
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Post autor: martines » czw wrz 22, 2005 10:05

Te wycieraczki to jakaś prawdziwa plaga mk4, u mnie piszczą i czuję że będe musiał zastosować zabieg z WD-40 :D:D



Awatar użytkownika
imp
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 845
Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 23:31
Lokalizacja: mysłovwice/glivwice
Kontakt:

Post autor: imp » czw wrz 22, 2005 12:32

gregx pisze:
imp pisze:a gdzie taki szrot??
W okolicy Katowic nie brakuje używek do MkIV.
Szrotów i sklepów jest pod dostatkiem.

Nie mów, że nie byłeś nigdy w dolince za Realem w KBK... :kac:



byłem...i nigdy nic nie dostałem byłem tez w będziniu...i takiego goscia...na giełdzie w gliwicach....i jasienica wapienica bielsko biala......myslałem, ze jest wiecej ludzi typu kbk.............


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53310&postdays=0&postorder=asc&start=0]my ex mk3 GTI 20 jahre by ABF[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2269482#2269482]actual mk4 GTI Exlusive by AGU[/url]

6N 1.4 8V/MK4 1.6 8V/MK3GTI 2.016v/DERBY 1.1 8V/MK4GTI 1.8T 20V/6N 1.3 8V/A4 B6 1.9TDI/A4 B7 2.0TDI

bender

Post autor: bender » pn wrz 26, 2005 08:26

Stalo mi sie tak niedawno.Wycieraczki najpierw wolno chodzily w konc stanely na amen.Nie bylo prosto wyjac ten cholerny mechanizm plastikowe podszybie troche peklo przy probie wyjecia mechanizmu wycieraczek.Zostalo nasmarowane i jest ok.



_arti_

Post autor: _arti_ » wt lis 01, 2005 18:50

o znajomego ciotki tez tak sie stalo ze zatrzymaly sie wycieraczki nalezy zrobic to wyzej jest napisane a swoja droga to chyba za rzadko uzywacie tych wycieraczek umnie wszystko ok po 55 tys



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 313 gości