mam pytanie do tych ktorzy mieli walniety napinacz paska alternatora w 1,9 TDi 1Z, jakie sa odglosy w kabinie podczas jazdy?
bo wiem ze mam walniety ten napinacz i zrobilo mi sie jakos glosniej w kabinie w trakcie jazdy, i chcialbym wiedziec czy to to....
walniety napinacz.....
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Kontakt:
mowa o napinaczu paska wielorowkowego (alternatora)
Jeśli tak - to ja ostatnio musiałem go wymienić, w kabinie pojawiał się rezoanans, który był odczuwalny tak naprawde tylko przy wyłączonym radiu i np. podczas stania w korku.
Ja dodatkowo odczułem powiększanie rezonansu przy włączaniu świateł drogowych.
To było początkow stadium jego padaki - im szybciej się to wymieni tym mniej kasy później poleci (jak się długo jeździ z walniętym napinaczem to idą tulejki w odlewie wraz z prętem samonapinacza
) - a to już boli
.
Ja wymieniłem napinacz (160zł), kółko prowadzące paska mikro(70zł), pasek(45zł), dwa simeringi (40 zł), robota + przesmarowanie pręta (30zł). Torche dużo jak na napinacz, ale teraz cisza jak makiem siał i wiem że mi nie wyrobi pręta i odlewu .
:)
Jak chcesz się upewnić czy to napinacz to na zapalnonym silniku otwórz maske i po prawej stronie alternatora masz owy NAPINACZ - z niego wydostaje się imbusowa śruba (w osi pręta) - jak złapiesz ręką za tę śrubę + napinacz to zobaczysz jaki jest rezoans (przytrzymaj sztywno w miarę możliwości - już powinno być ciut ciszej
) - JAK MASZ WALNIĘTY NAPINACZ TO NIE CZEKAJ - TYLKO WYMIENIAJ !! NIM POLECI RESZTA !!
To jest tak jak z niewyważonymi kołami (po czasie lecą łożyska)
Pozdro.....
Ja dodatkowo odczułem powiększanie rezonansu przy włączaniu świateł drogowych.
To było początkow stadium jego padaki - im szybciej się to wymieni tym mniej kasy później poleci (jak się długo jeździ z walniętym napinaczem to idą tulejki w odlewie wraz z prętem samonapinacza


Ja wymieniłem napinacz (160zł), kółko prowadzące paska mikro(70zł), pasek(45zł), dwa simeringi (40 zł), robota + przesmarowanie pręta (30zł). Torche dużo jak na napinacz, ale teraz cisza jak makiem siał i wiem że mi nie wyrobi pręta i odlewu .

Jak chcesz się upewnić czy to napinacz to na zapalnonym silniku otwórz maske i po prawej stronie alternatora masz owy NAPINACZ - z niego wydostaje się imbusowa śruba (w osi pręta) - jak złapiesz ręką za tę śrubę + napinacz to zobaczysz jaki jest rezoans (przytrzymaj sztywno w miarę możliwości - już powinno być ciut ciszej

To jest tak jak z niewyważonymi kołami (po czasie lecą łożyska)

Pozdro.....
Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 127 gości