Problemy z trakcją w MK.I
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
wezyk po drodze
wezykiem po drodze jezdza wszystkie mk1 z mocnymi silnikami , a przyczyna jest w mechanizmie roznicowym....przetestowane na mk1 abf , i mk1 gti 1.8 po lekkim modzie:P
Re: wezyk po drodze
staszek1 pisze:wezykiem po drodze jezdza wszystkie mk1 z mocnymi silnikami , a przyczyna jest w mechanizmie roznicowym....przetestowane na mk1 abf , i mk1 gti 1.8 po lekkim modzie:P
tego pierwszego sam testowałem i powiem ze NIE DA SIE GO UTRZYMAC PROSTO na pełnej piiiii.....
pozdro
DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85
605-443-665
GG: 2615761
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85
605-443-665
GG: 2615761
[ Dodano: Nie Paź 30, 2005 17:52 ]
http://www.motofocus.pl/technika/technika_1150.php
Jutro będę tam dzwonił i się dowiadywał, jak już będę coś wiedział to napiszę.
Pozdro!
[ Dodano: Nie Paź 30, 2005 18:09 ]
pozdro
[ Dodano: Nie Paź 30, 2005 18:17 ]
Pozdrawiam
Pojawiło się "światełko w tunelu..." szukając w necie informacji na temat ustawienia kąta wyprzedzenia natknąłem się na taki artykuł...melon pisze:GTO ale mi chodzi o zmiane całego zawieszenia czyli:
piasty z łozyskiem do tego dochodzą inne drazki kierownicze i do tego mcpersony z mk2 ... to ze samego mcpersone sie zmieni i przerobi to wiem ale tu chodzi o cało zawrotnice...
http://www.motofocus.pl/technika/technika_1150.php
Jutro będę tam dzwonił i się dowiadywał, jak już będę coś wiedział to napiszę.
Pozdro!
[ Dodano: Nie Paź 30, 2005 18:09 ]
Podejrzewam że przyczyna nie leżała w mocnym silniku...no ale może się mylę...GTO pisze:staszek1 pisze:wezykiem po drodze jezdza wszystkie mk1 z mocnymi silnikami , a przyczyna jest w mechanizmie roznicowym....przetestowane na mk1 abf , i mk1 gti 1.8 po lekkim modzie:P
tego pierwszego sam testowałem i powiem ze NIE DA SIE GO UTRZYMAC PROSTO na pełnej piiiii.....
pozdro
pozdro
[ Dodano: Nie Paź 30, 2005 18:17 ]
Nie rozumiem co ma z tym wspólnego skrzynia biegów...? Staszku mógłbys rozwinąć temat? dlaczego akurat skrzynia jest przyczyną złego prowadzenia się? U mnie siedzi skrzynia z Paska VR6...staszek1 pisze:wezykiem po drodze jezdza wszystkie mk1 z mocnymi silnikami , a przyczyna jest w mechanizmie roznicowym....przetestowane na mk1 abf , i mk1 gti 1.8 po lekkim modzie:P
Pozdrawiam
Troche nad tym siedziałem i doszedłem do pewnego wniosku...
Wkładajac zwrotnice od mk2 do mk1 i obojetnie jakiego mcpersona byle by mocowania pasowały (mcperson nie stanowi problemu) to wtedy zmieniamy kat wyprzedzenia na swozniu i dlatego auto myszkuje.Zwrotnica od mk2 ma jest bardziej wysunieta na zewnatrz przez co kąt miedzy wachaczem przy swozniu a kolumna zawieszenia jest mniejszy .
Podam taki przykład na rysunkach
Rys.1 to orginalne zawieszenia od mk1 gdzie auto prowadzi sie normalnie,a Rys.2 to juz zawieszenia ze zwrotnica od mk2.
Obrazek jest tylko przsykładem ja nie wiem jakie sa tam kąty w rzeczywistosci ,trzba zmierzyc jakie kąt jest orginalnie i jaki jest z zwrotnica od mk2 no i trzeba by to jakos przekosci zeby sie zgadzały ,a jak to zrobic to nie mam pojecia
spróbuj załozyc zwrotnice od mk1 gti tam tez sa duze hamulce a z mcpersoenm od gwitu trzeba by pokombinowac ..moze mocowanie da sie oderwac i przyspawac z mk1 ...
Wkładajac zwrotnice od mk2 do mk1 i obojetnie jakiego mcpersona byle by mocowania pasowały (mcperson nie stanowi problemu) to wtedy zmieniamy kat wyprzedzenia na swozniu i dlatego auto myszkuje.Zwrotnica od mk2 ma jest bardziej wysunieta na zewnatrz przez co kąt miedzy wachaczem przy swozniu a kolumna zawieszenia jest mniejszy .
Podam taki przykład na rysunkach
Rys.1 to orginalne zawieszenia od mk1 gdzie auto prowadzi sie normalnie,a Rys.2 to juz zawieszenia ze zwrotnica od mk2.
Obrazek jest tylko przsykładem ja nie wiem jakie sa tam kąty w rzeczywistosci ,trzba zmierzyc jakie kąt jest orginalnie i jaki jest z zwrotnica od mk2 no i trzeba by to jakos przekosci zeby sie zgadzały ,a jak to zrobic to nie mam pojecia
spróbuj załozyc zwrotnice od mk1 gti tam tez sa duze hamulce a z mcpersoenm od gwitu trzeba by pokombinowac ..moze mocowanie da sie oderwac i przyspawac z mk1 ...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
melon pisze:Troche nad tym siedziałem i doszedłem do pewnego wniosku...
Wkładajac zwrotnice od mk2 do mk1 i obojetnie jakiego mcpersona byle by mocowania pasowały (mcperson nie stanowi problemu) to wtedy zmieniamy kat wyprzedzenia na swozniu i dlatego auto myszkuje.Zwrotnica od mk2 ma jest bardziej wysunieta na zewnatrz przez co kąt miedzy wachaczem przy swozniu a kolumna zawieszenia jest mniejszy .
Podam taki przykład na rysunkach
Rys.1 to orginalne zawieszenia od mk1 gdzie auto prowadzi sie normalnie,a Rys.2 to juz zawieszenia ze zwrotnica od mk2.
Obrazek jest tylko przsykładem ja nie wiem jakie sa tam kąty w rzeczywistosci ,trzba zmierzyc jakie kąt jest orginalnie i jaki jest z zwrotnica od mk2 no i trzeba by to jakos przekosci zeby sie zgadzały ,a jak to zrobic to nie mam pojecia
spróbuj załozyc zwrotnice od mk1 gti tam tez sa duze hamulce a z mcpersoenm od gwitu trzeba by pokombinowac ..moze mocowanie da sie oderwac i przyspawac z mk1 ...
ja mam wlasnie mk1 gti i amory pasują z mk2 tylko trzeba lekko je zmodyfikować ( szerokosc mocowania calej piasty do MCPer. jest w mk2 szersza przez co jest ok 6mm luzzu i trzeba to jakos wypełnić ) , blaszki srodkowe ktore sa przyspawane do kolumny mozna oderwac i wstawić w kolumne mk2 i tak mam zrobione, otwory mocowania kolumny MCPers.. są troche o innym rozstawie ale to zwalczylem wiertarką (troszke podszlifowane) i wszystko jest cacy.
DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85
605-443-665
GG: 2615761
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85
605-443-665
GG: 2615761
Czyli można teoretycznie rozwiązać problem bez tego przegubu kulowego o przesunietej osi? (chodzi o tego z linka) Czy jak mam juz założony gwint i zwrotnicę z Mk.II to można to jakoś samemu zmodyfikować?melon pisze:Troche nad tym siedziałem i doszedłem do pewnego wniosku...
Wkładajac zwrotnice od mk2 do mk1 i obojetnie jakiego mcpersona byle by mocowania pasowały (mcperson nie stanowi problemu) to wtedy zmieniamy kat wyprzedzenia na swozniu i dlatego auto myszkuje.Zwrotnica od mk2 ma jest bardziej wysunieta na zewnatrz przez co kąt miedzy wachaczem przy swozniu a kolumna zawieszenia jest mniejszy .
Podam taki przykład na rysunkach
Rys.1 to orginalne zawieszenia od mk1 gdzie auto prowadzi sie normalnie,a Rys.2 to juz zawieszenia ze zwrotnica od mk2.
Obrazek jest tylko przsykładem ja nie wiem jakie sa tam kąty w rzeczywistosci ,trzba zmierzyc jakie kąt jest orginalnie i jaki jest z zwrotnica od mk2 no i trzeba by to jakos przekosci zeby sie zgadzały ,a jak to zrobic to nie mam pojecia
spróbuj załozyc zwrotnice od mk1 gti tam tez sa duze hamulce a z mcpersoenm od gwitu trzeba by pokombinowac ..moze mocowanie da sie oderwac i przyspawac z mk1 ...
Pozdro
Pozdro
nie kumasz grrrr
to jest zwrotnica !!
zwrotnica czyli ten element na którym jest jarzmo z klockami ,tam sie tez tarcze porzykreca i w to wchodzi przegub i przykreca sie tam drazek kierowniczy i nakładasz to na swozen dolny wachacza a u góry pocujesz 2 srubami do mcpersona tego musisz sie pozbyc bo to wsztsko chrzani...musiasz załozyc taką zwrotnice od mk1 GTI bo ona tez ma duze hamulce i bedziesz musiał przerobic mocowanie mcpersona bo sie rozstaw srub nie zgadza i szerokosc.... nic w zwrotnicy nie przerabiaj tylko od gwintu mocowanie musisz przerobic
a to jest mcperson wraz ze amorkiem
na koncu ma takie mocowanie na 2 sruby rozstaw w swoim gwincie bedziesz musiał przerobic i szerokosc ten wneki jest inna nie pamietam czy szersza czy wezsza...
to jest zwrotnica !!
zwrotnica czyli ten element na którym jest jarzmo z klockami ,tam sie tez tarcze porzykreca i w to wchodzi przegub i przykreca sie tam drazek kierowniczy i nakładasz to na swozen dolny wachacza a u góry pocujesz 2 srubami do mcpersona tego musisz sie pozbyc bo to wsztsko chrzani...musiasz załozyc taką zwrotnice od mk1 GTI bo ona tez ma duze hamulce i bedziesz musiał przerobic mocowanie mcpersona bo sie rozstaw srub nie zgadza i szerokosc.... nic w zwrotnicy nie przerabiaj tylko od gwintu mocowanie musisz przerobic
a to jest mcperson wraz ze amorkiem
na koncu ma takie mocowanie na 2 sruby rozstaw w swoim gwincie bedziesz musiał przerobic i szerokosc ten wneki jest inna nie pamietam czy szersza czy wezsza...
- Borys
- V.I.P.
- Posty: 3319
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
- Lokalizacja: KOLONIA
- Auto: VR6T
- Kontakt:
[ Dodano: Nie Paź 30, 2005 18:17 ]
Pozdrawiam[/quote]
cos zmyslasz kolego z VR6 zadna skrzynie nie pasuje do 8v ani do 16V i na odwrót, zupełnie inna obudowa i inne punkty mocowania.
no i pewnie masz ją zrobiona na linkę
Nie rozumiem co ma z tym wspólnego skrzynia biegów...? Staszku mógłbys rozwinąć temat? dlaczego akurat skrzynia jest przyczyną złego prowadzenia się? U mnie siedzi skrzynia z Paska VR6...staszek1 pisze:wezykiem po drodze jezdza wszystkie mk1 z mocnymi silnikami , a przyczyna jest w mechanizmie roznicowym....przetestowane na mk1 abf , i mk1 gti 1.8 po lekkim modzie:P
Pozdrawiam[/quote]
cos zmyslasz kolego z VR6 zadna skrzynie nie pasuje do 8v ani do 16V i na odwrót, zupełnie inna obudowa i inne punkty mocowania.
no i pewnie masz ją zrobiona na linkę
www.vrservice.pl
Nie mam zamiaru nic przerabiać....i nie chcę też stracić możliwości zamontowania zacisków z VR6 z tarczami 280mm, które już mam zresztą zamontowane...Pomierzymy rozstawy przedniej osi i porównamy z rozstawem na tylnej, bo zachodzi podejrzenie że poprzez zmianę zwrotnic te rozstawy są różne...Całkiem możliwe że poprzez założenie podkładek na tylnej osi zniweluje się te różnice. Następnie założymy stabilizatory z GTI ponieważ moja jedynka ich nie miała...seryjnie było to 1.5. Jeżeli to nie pomoże to będziemy się męczyć dalej aż do skutku. Widziałem jedynki 300 konne robiące 11 sec. na ćwiartkę, i nie wierzę że źle się prowadzą...musi być jakiś sposób. Jakie są największe tarcze dostępne w Mk.I GTI 239mm? to stanowczo za mało jak na auto robione pod większe moce..melon pisze:nie kumasz grrrr
to jest zwrotnica !!
Obrazek
zwrotnica czyli ten element na którym jest jarzmo z klockami ,tam sie tez tarcze porzykreca i w to wchodzi przegub i przykreca sie tam drazek kierowniczy i nakładasz to na swozen dolny wachacza a u góry pocujesz 2 srubami do mcpersona tego musisz sie pozbyc bo to wsztsko chrzani...musiasz załozyc taką zwrotnice od mk1 GTI bo ona tez ma duze hamulce i bedziesz musiał przerobic mocowanie mcpersona bo sie rozstaw srub nie zgadza i szerokosc.... nic w zwrotnicy nie przerabiaj tylko od gwintu mocowanie musisz przerobic
a to jest mcperson wraz ze amorkiem
Obrazek
na koncu ma takie mocowanie na 2 sruby rozstaw w swoim gwincie bedziesz musiał przerobic i szerokosc ten wneki jest inna nie pamietam czy szersza czy wezsza...
[ Dodano: Pon Paź 31, 2005 15:59 ]
cos zmyslasz kolego z VR6 zadna skrzynie nie pasuje do 8v ani do 16V i na odwrót, zupełnie inna obudowa i inne punkty mocowania.Borys pisze:[ Dodano: Nie Paź 30, 2005 18:17 ]Nie rozumiem co ma z tym wspólnego skrzynia biegów...? Staszku mógłbys rozwinąć temat? dlaczego akurat skrzynia jest przyczyną złego prowadzenia się? U mnie siedzi skrzynia z Paska VR6...staszek1 pisze:wezykiem po drodze jezdza wszystkie mk1 z mocnymi silnikami , a przyczyna jest w mechanizmie roznicowym....przetestowane na mk1 abf , i mk1 gti 1.8 po lekkim modzie:P
Pozdrawiam
no i pewnie masz ją zrobiona na linkę [/quote]
no żebyś wiedział że na linkę, niedowiarkom mogę załączyć fotkę...
Pozdro
skoro Borys mowi ze sie nie da to sie nie da
poka poka co tam masz - wrzuc foty
poka poka co tam masz - wrzuc foty
[url=http://www.fodey.com/generators/animated/ninjatext.asp][img]http://r3.fodey.com/16ca283f31d0e4e2bb49d6596ec5f09b4.1.gif[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=129724]JETTA[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=31624&postdays=0&postorder=asc&start=0]Golf 2[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=129724]JETTA[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=31624&postdays=0&postorder=asc&start=0]Golf 2[/url]
Ciekawe ze wina lezy w mechanizmie różnicowym.... to co bedzie jak zalozymy
tzw. szpere ?????? a moze jeszcze przyczyna zlego prowadzenia jest powietrzu w kolach,bo nie zmienilismy go na zimowe
A tak powaznie to skrzynia biegow jest na duzym dyfrze i na linkach,i wszystko pasuje
wkrotce pojawi sie opis auta w projektach i beda fotki
tzw. szpere ?????? a moze jeszcze przyczyna zlego prowadzenia jest powietrzu w kolach,bo nie zmienilismy go na zimowe
A tak powaznie to skrzynia biegow jest na duzym dyfrze i na linkach,i wszystko pasuje
wkrotce pojawi sie opis auta w projektach i beda fotki
- Apsik
- Powered by G60
- Posty: 1279
- Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
- Lokalizacja: just behind you
- Kontakt:
Akurat tak się składa że mam w domu i skrzynie VR6 i z v8 wiec postanowiłem to sprawdzić jak to jest z punktami mocowania... i Borys ma racje - są inne, czyli czekamy na fotki tego mod'uBorys pisze:cos zmyslasz kolego z VR6 zadna skrzynie nie pasuje do 8v ani do 16V i na odwrót, zupełnie inna obudowa i inne punkty mocowania.darioD pisze:Nie rozumiem co ma z tym wspólnego skrzynia biegów...? Staszku mógłbys rozwinąć temat? dlaczego akurat skrzynia jest przyczyną złego prowadzenia się? U mnie siedzi skrzynia z Paska VR6...staszek1 pisze:wezykiem po drodze jezdza wszystkie mk1 z mocnymi silnikami , a przyczyna jest w mechanizmie roznicowym....przetestowane na mk1 abf , i mk1 gti 1.8 po lekkim modzie:P
Pozdrawiam
no i pewnie masz ją zrobiona na linkę
It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości