Dziwne wskazania temperatury silnika

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Kedziab
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: czw lut 22, 2007 18:53
Lokalizacja: Warszawa

Dziwne wskazania temperatury silnika

Post autor: Kedziab » wt lip 15, 2008 22:34

Mam dziwną sytuację. Wskaźnik temperatury silnika na początku działa prawidłowo, tzn. temperatura rośnie aż osiągnie 90 st., ale po przejechaniu niewielkiego dystansu wskazówka nagle (w ciągu kilku sekund) opada do najniższego wskazania na skali. Zdarza się, że na chwilę wraca do 90 st., ale po chwili znów opada na sam dół. Przestraszyłem się i wracałem do domu na full ogrzewaniu. Ma ktoś pojęcie co to może być?


Pozdrawiam,
Kedziab

Awatar użytkownika
jarorlit
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: śr kwie 05, 2006 22:52
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: jarorlit » śr lip 16, 2008 00:05

Mialem dokladnie taki sam przypadek do wymiany jest czujnik temperatury plynu chlodzacego. To czesty przypadek



Kedziab
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: czw lut 22, 2007 18:53
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kedziab » śr lip 16, 2008 06:41

jarorlit pisze:Mialem dokladnie taki sam przypadek do wymiany jest czujnik temperatury plynu chlodzacego. To czesty przypadek
Dzięki!


Pozdrawiam,
Kedziab

Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Post autor: Kulon » śr lip 16, 2008 08:06

ja kupiłem od tego użytkowanika orginał za 30 zł, napisz do niego to Ci wystawi odpowidni i wyśle, kupuja od niego także filtry i ma w dobrych cenach
http://www.allegro.pl/item390659732_ory ... da_vw.html
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr lip 16, 2008 08:06 przez Kulon, łącznie zmieniany 1 raz.


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Kedziab
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: czw lut 22, 2007 18:53
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kedziab » pn lip 21, 2008 16:12

Witam!

Musiałem zająć się innymi sprawami i auto czeka w garażu na naprawę. Mam natomiast dodatkowe pytanie. Zakładając, że faktycznie padł czujnik płynu chłodzącego, czy jego wskazania mają znaczenie dla termostatu, tzn. czy defekt czujnika może spowodować, że silnik przestanie być chłodzony i się przegrzeje, czy może termostat działa niezależnie.


Pozdrawiam,
Kedziab

Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Post autor: Kulon » pn lip 21, 2008 16:15

Kedziab pisze:Witam!

Musiałem zająć się innymi sprawami i auto czeka w garażu na naprawę. Mam natomiast dodatkowe pytanie. Zakładając, że faktycznie padł czujnik płynu chłodzącego, czy jego wskazania mają znaczenie dla termostatu, tzn. czy defekt czujnika może spowodować, że silnik przestanie być chłodzony i się przegrzeje, czy może termostat działa niezależnie.
czujnik ma wpływ na długość grzania świec; prace na tzw. ssaniu
ale silnik od tego Ci sie nie przegrzeje, termostat działa niezależnie od tego czujnika


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Kedziab
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: czw lut 22, 2007 18:53
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kedziab » pn lip 21, 2008 22:18

Mały update na temat problemu. Przy pomocy kolegi Kulon-x (jeszcze raz serdeczne dzięki) komputer został podłączony do VAGa. Jedyny błąd to 01314 49-10, czy Engine Control Module (ECM), natomiast nic bezpośrednio na temat czujnika temperatury cieczy.

Przejechałem dzisiaj specjalnie dynamicznie kilka kilometrów, rozgrzałem silnik aż wskazówka temperatury cieczy osiągnęła 90 st. Po pewnym czasie nagle (w ciągu 1-2 sek.) znowu opadła do zera (problem nie minął). Zatrzymałem się, otworzyłem klapę, wentylatory nie działały, przewód doprowadzającego ciecz do chłodnicy gorący, odprowadzający zimny (ręką nie wyczułem, żeby był chociaż ciepły). Czy mam rozumieć, że to termostat? Rozumiem, że w takim przypadku nie będzie żadnego komunikatu o błędzie na desce rozdzielczej? Tylko dlaczego ta wskazówka się tak zachowuje?


Pozdrawiam,
Kedziab

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn lip 21, 2008 22:30

Kedziab pisze:01314
to w ABS :> ten błąd raczej nic nie mówi
Kedziab pisze:Przejechałem dzisiaj specjalnie dynamicznie kilka kilometrów, rozgrzałem silnik aż wskazówka temperatury cieczy osiągnęła 90 st. Po pewnym czasie nagle (w ciągu 1-2 sek.) znowu opadła do zera (problem nie minął). Zatrzymałem się, otworzyłem klapę, wentylatory nie działały, przewód doprowadzającego ciecz do chłodnicy gorący, odprowadzający zimny (ręką nie wyczułem, żeby był chociaż ciepły). Czy mam rozumieć, że to termostat? Rozumiem, że w takim przypadku nie będzie żadnego komunikatu o błędzie na desce rozdzielczej? Tylko dlaczego ta wskazówka się tak zachowuje?
a jaka temp. była wtedy na vagu ?? problem może być z samymi zegarami



Kedziab
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: czw lut 22, 2007 18:53
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kedziab » pn lip 21, 2008 22:45

damcio151 pisze:a jaka temp. była wtedy na vagu ?? problem może być z samymi zegarami
Niestety nie był w tym czasie podłączony do VAGu.


Pozdrawiam,
Kedziab

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn lip 21, 2008 22:49

Kedziab pisze:Niestety nie był w tym czasie podłączony do VAGu.
więc nie można stwierdzić , czy osiągnął temp. potrzebną do otwarcia się termostatu
Ostatnio zmieniony pn lip 21, 2008 22:51 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Post autor: Kulon » wt lip 22, 2008 08:17

damcio151, jedyne co mnie troche zdziwiło to jest to że po podpięciu do vaga vag wskazuje prawidłowe obroty czyli 903 a na zegarach bardziej wskazówka zbliżona jest do 993 obr/min, temperatura na zegarach była zbliżona do temp. na liczniku i z prędkością było było podobnie


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt lip 22, 2008 11:02

kulon-x, to może podmieńcie na chwilę liczniki :chytry: coś mi się wydaje , że licznik wariuje
Ostatnio zmieniony wt lip 22, 2008 11:02 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Post autor: Kulon » wt lip 22, 2008 20:52

a więc tak zaraz po tym jak wsiadłem do samochodu podłączyłem vaga na vagu pokazywało:
Obrazek
a na liczniku

Obrazek
za chwile po przejechaniu około 2 kilometrów nawet nie zdążyliśmy zauważyć jak było:
Obrazek Obrazek
przy okazji zrobiłem logi dla kolegi
Obrazek
później podjechaliśmy na parking i staneliśmy na jałowym biegu i było tak
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
zrobiłem jeszcze fote kodu licznika z grupy 17

Obrazek

jak staneliśmy koło auta i po odpięciu vaga po chwili włączył się wentylator gdzieś tak na minute może i to na tyle z dzisiejszej przygody
Ostatnio zmieniony wt lip 22, 2008 20:54 przez Kulon, łącznie zmieniany 1 raz.


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt lip 22, 2008 21:00

kulon-x pisze:przy okazji zrobiłem logi dla kolegi
jak już robiłeś dynamiczne to mogłeś zamiast 007 dać 008 :)
ale licznika nie podmieniliście :chytry chyba , że macie immo :panna:
wychodzi na to , że czujnik jest ok , skoro wcześniej było tak samo , zostają albo zegary , albo kabelki
Ostatnio zmieniony wt lip 22, 2008 21:38 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 113 gości