Turbo i intercooler "osmarkany" olejem.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
cylinder
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 904
Rejestracja: czw gru 28, 2006 13:11

Turbo i intercooler "osmarkany" olejem.

Post autor: cylinder » pn lip 21, 2008 19:08

Panowie, w rodzinie pojawił sie nowy nabytek golfik 1.9 TDi 110 AHF 250000km przebiegu. Dzisiaj ojciec pojechał wymienic olej, pan w warsztacie po sciagnieciu dolnej osłony silnika zauwazył ze intercooler jest delikatnie ochlapany olejem, turbo tez jest delikatnie ochlapane. powiedzcie mi co moze byc przyczyna jakie moga byc tego konsekwencje, dodam ze autu pracuje ładnie, pali za pierwszym razem, ma kopyto i nie kopci.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn lip 21, 2008 19:18

osad oleju zawsze będzie .... martwić się należy jak już z IC cieknie mocno olej :P



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pn lip 21, 2008 20:44

osad oleju zawsze będzie .... martwić się należy jak już z IC cieknie mocno olej
zalezy ile czasu sie olej zbierał , można sprawdzic myjąc rury i icka zmywaczem i za powiedzmy miesiąc sprawdzić ile jest w rurach i w icku oleju.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
cylinder
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 904
Rejestracja: czw gru 28, 2006 13:11

Post autor: cylinder » pn lip 21, 2008 21:19

Kazałem ojcu patrzec czy bedzie brał olej, zobaczymu, w tym tygodniu jedzie wymienic rozrzad do mojego mechanika, zobaczymy co mu powie. Miejmy nadzieje ze to nic powaznego.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn lip 21, 2008 22:30

cylinder auto ojca zaciąga olej z odmy, proponuję dokładnie wyczyścić filtr wstępny powietrza umieszczony w początkowym odcinku rury ssącej powietrza - ten odcinek z filtrem w postaci metalowej siateczki znajduje się po prawej stronie aukumulatora, trzeba odkręcić akumulator, przesunąć go 10 cm w strone silnika a następnie odkręcić śrubokrętem krzyżowym dwa wkręty mocujące odcinek rury z filtrem, lubi się tam zbierać sporo syfu co powoduje to, że mimo wymiany zasadniczego filtra powietrza na nowy - silnik i tak ma kłopoty z zassaniem powietrza do turbiny i dlatego turbo ciągnie opary wraz z kropelkami oleju z odmy, filtr powietrza zasadniczy też oczywiście trzeba wymienić jeśli jest już zasyfiony.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 104 gości