Olej do Mk3 1,9tdi
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Olej do Mk3 1,9tdi
Witam serdecznie!
Mam pytanie odnośnie Golfa III 1,9tdi rocznik '94. Silnik ma oznaczenie Z1. Otóż ma on wlany olej silnikowy Motor Gold sae 10/40 (przynajmniej jest tak napisane na kartce na silniku) i nie wiem czy jest on mineralny, syntetyczny czy półsyntetyczny. Jaki olej byłby najlepszy dla tego auta i dlaczego. Jakie będą konsekwencje jeśli wleję do niego inny olej niż ten, który jest obecnie, bo słyszałem że jest dobrze lać ten sam olej? Bardzo proszę o pomoc w tej sprawie. Z góry dziękuję.
Mam pytanie odnośnie Golfa III 1,9tdi rocznik '94. Silnik ma oznaczenie Z1. Otóż ma on wlany olej silnikowy Motor Gold sae 10/40 (przynajmniej jest tak napisane na kartce na silniku) i nie wiem czy jest on mineralny, syntetyczny czy półsyntetyczny. Jaki olej byłby najlepszy dla tego auta i dlaczego. Jakie będą konsekwencje jeśli wleję do niego inny olej niż ten, który jest obecnie, bo słyszałem że jest dobrze lać ten sam olej? Bardzo proszę o pomoc w tej sprawie. Z góry dziękuję.
- marekos
- Mały gagatek
- Posty: 124
- Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 11:48
- Lokalizacja: Lubelskie
- Kontakt:
Lej 10W 40, to jest olej półsyntetyczny, na pełny syntetyk to jest już za puźno bo autko pewnie ma sporo przejechane, a mineralny może załatwić turbine bo jest za gęsty złaszcza teraz jak już zaczynają się prawdziwe chłody. Polecam Mobile Super S
[img]http://img113.imageshack.us/img113/6610/img23312uz2.jpg[/img]
cd. - Golf 3 1,9tdi
Ma przebieg 183 tyś. km - czyli sporo już ma przejechane. Olej był wymieniany w Niemczech i napisali na kartce Motor Gold (chyba to nazwa oleju?) sae 10/40. Wymieniany był przy 180 tyś. km, a zaznaczone ma, że następna wymiana przy 190 tyś.
W zasadzie mam go od niedawna, bo przesiadłem się na golfa i jeszcze za bardzo nie wiem na co zwrócić uwagę przy jego eksploatacji? Chcę by mi długo służył bo narazie spisuje się świetnie.
W zasadzie mam go od niedawna, bo przesiadłem się na golfa i jeszcze za bardzo nie wiem na co zwrócić uwagę przy jego eksploatacji? Chcę by mi długo służył bo narazie spisuje się świetnie.
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Re: cd. - Golf 3 1,9tdi
Jesli chcesz go miec "na wieki" przesledz sobie posty na forum, w opcji "Szukaj" wpisz TDI i otrzymasz wszelkie tematy na kazda goraczke tego silnika..Angelo pisze:W zasadzie mam go od niedawna, bo przesiadłem się na golfa i jeszcze za bardzo nie wiem na co zwrócić uwagę przy jego eksploatacji? Chcę by mi długo służył bo narazie spisuje się świetnie.
Pozdro
Gitner
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 520
- Rejestracja: śr sty 05, 2005 17:25
- Lokalizacja: Katowice
Ja jak kupiłem TDI w tamtym roku przed zima to tez nie wiedziałem jaki olej wlać. Moj był serwisowany w ASO VW Audi do samego końca, więc zadzwoniłem do Niemców i zapytałem jaki olej był lany , pan niemiec po numerach silnika wklepał do komputera i powiedział że oni już leją do nich po 150.000 tyś olej mineralny i taki ja leje do niego. Cała zima poprzednia nic nie dała turbinie ani i nic się nie stało. Wystarczy dbac o turbinę i można lać w sumie kazdy olej. Skoro niemcy wlali w ASO mineralny to myślę że znają się na tym co robią. Wiadomo że jak bedziesz miał przebieg 350.000 czy 400.000 tyś nie bedziesz lał syntetyku ani pół syntetyku a turbiny chyba nie wykręcisz albo przez zimę nie przestoi w garażu.
Dzięki bardzo za wiadomości na temat "oleju do tdi" na pewno przydadzą mi się w eksploatacji golfa. Wiem też, słyszałem tu i ówdzie, i teaz Mariusz napisałeś, że trzeba dbać o turbinę. Nie wiem co to do końca znaczy (nie palic gum jak to można robićw benzyniakach???, a może coś jeszcze) W tych sprawach jestem laikiem i każda informacja jest dla mnie istotna. Jeszcze raz dziękuję bardzo za cenne informacje.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Tzn np.. na zimnym silniku nie wchodzic na wysokie obroty, dac sie najpierw rozgrzac silnikowi, tzn nie wylaczac po ostrej jezdzie od razu silnika lecz pozwolic aby turbina sie zatrzymala, to tak w skrocie, szczegoly w opcji "Szukaj"Angelo pisze:trzeba dbać o turbinę. Nie wiem co to do końca znaczy
Pozdro
Gitner
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Dzięki bardzo za wszystkie wpisy. Mam jeszcze pytanko: otóż gdzie najbliszej Oświęcimia miesci się dobry warsztat VW (chodzi mi żeby mogli posprawdzać dobrze silnik czy wszystko chodzi jak należy, wymienić olej i sprawdzić turbinkę) - nie chodzi mi dokładnie o autoryzowany serwis, bo taki najbliżej jest chyba w Krakowie, Zabrzu i Katowicach. Jeśli ktos ma coś godnego polecenia to proszę dać znać. Oczywiście może to byćteż w samym Oświęcimiu.
Pozdrawiam
[ Dodano: Wto Lis 01, 2005 23:25 ]
... i jeszcze jedno czy ktoś może mi powiedzieć co to za olej "Motor gold 10/40"????
Z góry dziękuję i pozdrawiam
Pozdrawiam
[ Dodano: Wto Lis 01, 2005 23:25 ]
... i jeszcze jedno czy ktoś może mi powiedzieć co to za olej "Motor gold 10/40"????
Z góry dziękuję i pozdrawiam
Trudno powiedzieć jaki to olej,napewno pół syntetyk.I nalej olej o tej samej specyfikacji a więc 10/40 właśnie tydzień temu go nalałem,bo taki zaleca fabryka i servis koło którego mieszkam.A mam golfa GTD,a nie TDI i mam 228000 km.Taki olej ma lepsze właściwości,przy rozruchu na niskie temperatury.
Życie jest piękne!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 203 gości