Czujnik Halla, cewka czy kostka?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Czujnik Halla, cewka czy kostka?
Witam. Mam problem tego typu, że nie mogę uruchomić silnika: rozrusznik kręci ale nie ma iskry. Jak mogę sprawdzić, czy to czujnik Halla, cewka czy kostka za stacyjką (takie są moje przypuszczenia)? Dodam, że wcześniej były objawy następujące: gasł w czasie jazdy i odpalał dopiero po dłuższej przerwie. Teraz już nie chce zapalić. Proszę o radę.
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
Czujnik łatwo sprawdzić miernikiem, parę razy opisywałem już na forum jak.
Wkleję jeszcze raz :
"Odkręcacz i wyciągasz sobie aparat (2 śrubki). Pod "+" podłaczasz +12 v , pod "-" oczywiście - . między "0" a "+" jakiś miernik ustawiony na zakres 15 -30 v napięcia stałego. Powoli obracsz osią oparatu i powinno ci się pojawiać napięcie ok. 12 v (może być ciut niższe niż zasilanie) i znikać.
Nie musisz kręcić cały czas bo przy odpowiednim położeniu "osi" napięcie "zostaje" lub "znika" i zmieni się dopiero jak ruszysz i wyjdziesz poza zakres (chwytania Halla). Możesz oczywiście zrobić to też "na samochodzie (ale aparat też wygodnie jest odkręcić - nie trzeba wtedy kręcić całym wałem (naprawdę problematyczne !) no i wyjąć kabel z cewki WN i podpiąć do masy."
Wkleję jeszcze raz :
"Odkręcacz i wyciągasz sobie aparat (2 śrubki). Pod "+" podłaczasz +12 v , pod "-" oczywiście - . między "0" a "+" jakiś miernik ustawiony na zakres 15 -30 v napięcia stałego. Powoli obracsz osią oparatu i powinno ci się pojawiać napięcie ok. 12 v (może być ciut niższe niż zasilanie) i znikać.
Nie musisz kręcić cały czas bo przy odpowiednim położeniu "osi" napięcie "zostaje" lub "znika" i zmieni się dopiero jak ruszysz i wyjdziesz poza zakres (chwytania Halla). Możesz oczywiście zrobić to też "na samochodzie (ale aparat też wygodnie jest odkręcić - nie trzeba wtedy kręcić całym wałem (naprawdę problematyczne !) no i wyjąć kabel z cewki WN i podpiąć do masy."
Ostatnio zmieniony pn lip 21, 2008 17:02 przez zodiak, łącznie zmieniany 1 raz.
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Wyjmujesz przewód W.N z kopułki i zbliżasz jego koniec do masy, potem kręcisz rozrusznikiem i patrzysz czy przeskakuje iskra. Ale wątpię żeby przeskakiwała (no chyba że już "nie masz palca" rozdzielacza).KubaG. pisze:A czy mogę sprawdzić, czy cewka daje prąd do rozdzielacza? Jak?
Co do cewki W.N to napięcie ze stacyjki powinno się pojawiać na pinie "15".
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Wyjąłem, zbliżyłem do masy, kręciłem rozrusznikiem i nic. Żadnej iskierki. Czy to podstawa, żeby wykluczyć Halla i uznać cewkę za padniętą (czy dobra będzie zawsze dawać iskrę w ten sposób)?zodiak pisze: Wyjmujesz przewód W.N z kopułki i zbliżasz jego koniec do masy, potem kręcisz rozrusznikiem i patrzysz czy przeskakuje iskra. Ale wątpię żeby przeskakiwała (no chyba że już "nie masz palca" rozdzielacza).
Ten test wyeliminował tylko palec rozdzielacza, uwalona może być cewka, czujnik Halla lub kostka stacyjki. Sprawdź miernikiem czujnik Halla bo to częsta przyczyna braku iskry.
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Cewkę sprawdz zwierając do masy srodkowy pin wtyczki od aparatu. Podłącz wszystko tak jak dziejo napisał (zdejmij wtyczke z aparatu, na skrajne piny wtyczki podaj + i masę) Do srodkowego przewodu podłącz przewód (dłuższy) Zbliż przewód WN do masy (przewód odepnij z kopułki, ten co na środkowy pin wchodzi i tą wypiętą końcówkę zbliż do masy). Przewód ze srodkowego pina wtyczki czujnika halla zewrzyj z masą. W momencie zwarcia powinna przeskoczyć iskra między przewodem z cewki a masą. Jeśli nie przeskoczy to znaczy, że układ cewki jest niesprawy (mam tutaj na myśli cały układ, czyli cewka z modułem + wyzwalanie jej ze sterownika). Jeśli przeskoczy to czujnik halla najprawdopodobiej padnięty.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 355 gości