Nakręciłem filmik jak kręci turbawka ciśnienie KKK14 plus

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Nakręciłem filmik jak kręci turbawka ciśnienie KKK14 plus

Post autor: piotrekgal » sob lip 19, 2008 20:18

tak jak w temacie:
.Turbina nie kręcona ale wydaje mi sie, ze cisnienie jakie pompuje to chyba jednak wiecej niz seryjne 0,83bara ? Prosilbym jeszcze wskazac na zdjeciach ponizej gdzie znajduje sie zawor bezpieczenstwa bo po tym co widuje na zegarach to wydaje mi sie, ze ja go chyba po prostu nie mam

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony sob lip 19, 2008 20:20 przez piotrekgal, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
WRiTTeR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 312
Rejestracja: pt sty 05, 2007 23:10
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Post autor: WRiTTeR » sob lip 19, 2008 20:20

zdjemij wąż od turbawki i zrob zdjecie lepszej jakosci z troche dalszej odleglosci


eX MKIII 1.9 TDiC viewtopic.php?t=115730
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » sob lip 19, 2008 20:40

OK ale to na pozniejszych dniach bo teraz nie bede mial mozliwosci zrobienia zdjec.
Narazie powiedzcie mi czy to normalne, ze po cisnienie wywala miejscami przy max bucie do 1,4 bara nawet jak dobrze pociagane, od kupna auta nic nie krecilem motoru, moze mam cisnienie ostre ustawione a zawor bezpieczenstwa wywalony? Choc jak np jak krece do 4000 obrotow na jakims to biegu to wskazowka na zegarze ostro idzie w przod a jak potem przy 4000 skoncze krecenie i na tych obrotach zostaje to cisnienie gwaltownie spada na np 0,8 czy 0,9 bara..



Awatar użytkownika
WRiTTeR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 312
Rejestracja: pt sty 05, 2007 23:10
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Post autor: WRiTTeR » sob lip 19, 2008 20:49

na moje zapieczona membrana tak jak na gg mowilem ale niech fachowcy sie wypowiedzą....


eX MKIII 1.9 TDiC viewtopic.php?t=115730
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » ndz lip 20, 2008 11:06

mile widziana choc jedna odpowiedz teraz dobrze aby ktorys weteran sie wypowiedzial.



Awatar użytkownika
euglen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 13:49
Lokalizacja: NML
Kontakt:

Post autor: euglen » ndz lip 20, 2008 11:27

Zapewne masz silnik o oznczeniu 1V, w tym silniku nie ma zaworu bezpieczeństwa na kolektorze ssącym. Jeżeli nic nie kombinowana turbosprężarka pompuje 1,4 to nie jest normalne. Na 100% przyczyną jest zacięty zawór wastegate. Jako, że jet to turbosprężarka K14 zawór ten jest zintegrowany z turbosprężarką. Trzeba wyciągnąć turbo, odkręcić trzy śruby mocujące wastegate i go rozruszać....

Tutaj mój temat - miałem ten sam problem:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=59163

I jeszcze schemat turbosprężarki:
Obrazek

Zawór wastegate to to ustrojstwo w prawym górnym rogu.
Ostatnio zmieniony ndz lip 20, 2008 11:37 przez euglen, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » ndz lip 20, 2008 12:03

Dzięki za odpowiedź, mój motor ma oznaczenie AAZ z turbem K14, nie da się tego zaworu jakoś przeczyścić bez wyjmowania turbiny? Byl post, ze dmuchać kompresorem ( nie mam skąd go wziąć ) o 4 barach ..a chcialbym z nagaru spalin go wyczyścić, mógłbyś mnie jakoś pokierować tak aby turbo nie musiało zostać eksportowane z silnika?
Jeszcze chcialbym sie zapytac np cisne aucie na 3jce do 4000 obrotow to zanim krece to cisnienie rosnie ale jak przestaje krecic i pozostaje na 4000 obrotach co cisnienie spada do podajze okolo 0,8 bara takze chyba ten zaworek działa? A jesli nie to czy sens bylby krecenia turbiny czy juz raczej ona pompuje swoj maks? Jezdze na seryjnym boost pinie no i do setki raczej mam tyle co seria nawet przy tym cisnienie ktore uzyskuje przy wkrecaniu na obroty



Awatar użytkownika
WRiTTeR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 312
Rejestracja: pt sty 05, 2007 23:10
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Post autor: WRiTTeR » ndz lip 20, 2008 12:49

z tego co wiem to nie obejdzie sie bez wyjmowania turbawki....


eX MKIII 1.9 TDiC viewtopic.php?t=115730
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » ndz lip 20, 2008 16:09

euglen, ja mam 1V i mam na kolektorze zawór bezpieczeństwa , może ktoś tam zmieniał wcześniej ale jest .


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » pn lip 21, 2008 15:25

Tzn zegar jest nowy takze nie wiem czy bylby stukniety, mam kolege co ma vento TDI ale tam to nie wiem dokladnie jak podlaczyc ale to na schematach zobacze bo cos widzialem tutaj na forum, vento do 100km/h ma pewno tyle ile seria, Souler poradził podlać paliwem i wykorzystać to.., Wczoraj robilem trase 300km to przy 140km/h na piątce mialem cos podajze przed 1 barem bo wskazowka jak przestanie sie cisnac but w "podloge" to wraca to tej optymalnej wartosci barowej.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 62 gości