Sportowe AMORY i normalne sprezyny?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
15XI80
lazy driver
lazy driver
Posty: 322
Rejestracja: wt mar 22, 2005 14:43
Lokalizacja: opolszczyzna
Kontakt:

Sportowe AMORY i normalne sprezyny?

Post autor: 15XI80 » sob paź 29, 2005 22:48

Zmoczyl mi sie amorek z tylu :-), a w zawiazku z tym, ze reszta tez raczej jest w stanie podobnym, pomyslalem o wymiane calosci. Ale niedawno (jakies 6-8 tys temu) wymienialem sprezyny z przodu. Do tej pory mialem zawieche oryginalna, teraz chcialbym -40/-40- czy do sportowych amorow moge dac sprezyny standartowe?? Czy wtedu autko sie obnizy? Jakby np te standartowe zostawic na przod (bo tam silnik to jest ciezar), a na tyl komplet sportowych amo + springi?

Jakie zestawy polecilibyscie? Np ten jest ok? http://allegro.pl/show_item.php?item=68435634

albo ten: http://allegro.pl/show_item.php?item=69282009

http://allegro.pl/show_item.php?item=69399177



Awatar użytkownika
Kaczor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: śr paź 12, 2005 23:11
Lokalizacja: Uć ...
Kontakt:

Post autor: Kaczor » sob paź 29, 2005 23:06

tajwańszczyzna wszystko ...


Kleić , Taśmić , Trytytkować ...

Awatar użytkownika
15XI80
lazy driver
lazy driver
Posty: 322
Rejestracja: wt mar 22, 2005 14:43
Lokalizacja: opolszczyzna
Kontakt:

Post autor: 15XI80 » sob paź 29, 2005 23:09

A co jest wartego uwagi? Jaka firma, ewe. link do sklepu etc. ...



Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » ndz paź 30, 2005 09:47

Tylko że generalnie koles na te supersporty zadnej gwarancji nie daje. Czyli teoretycznie kupisz cos będzie nie tak od nowości i nie masz prawa zwrotu:| Sam się zastananawiam nad kupnem czegoś ale chyba sie skusze na to http://allegro.pl/show_item.php?item=68435634
Nie tak znane jak supersport ale też dobre.


Obrazek

Awatar użytkownika
15XI80
lazy driver
lazy driver
Posty: 322
Rejestracja: wt mar 22, 2005 14:43
Lokalizacja: opolszczyzna
Kontakt:

Post autor: 15XI80 » ndz paź 30, 2005 12:45

No wlasnie i co teraz wybrac?? I nadal nie wiem czy moge uzyc standartowych springow do sportowych amorow??



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz paź 30, 2005 13:47

mozesz , ja mam wsadzonego BILSTEINA B6 (żółtego) i na zime latam na sprezynach z serii zeby wyzej siedizal i nie tarl wszednie o koleiny

te dwa linki co dales allegro to raczej sobie odpusc, tak jak kolega mowil , tajwanszczyzna,

jak chcesz miec porzadny zawies , o lekko sportowym charakterze to zastanów sie nad wymianą amorklów na nowe seryjne , a co za tym idzie tanie, np bilstein b4 ale do tego wsadz sprezynke sportowa, np eibach (wtedy go obnizysz i utwardzisz) albo od rzemieslnika o seryjnej dlugosci ale utwardzane, jest duzo mozliwosci ale trzeba miec kase... bilstein b4 komplet 4 sztuki do mk2 to okolo 450 zł a ta firma to najwyzsza polka,
z liczacych sie firm jest tez KAYABA i SACHS ale ja wole bilsteina

jezdzilem na supersporcie przez kilka dni jak sprowadzilem sowjego golfa i powim ci ze na warszawskich drogach sie nie dalo jezdzic, za nisko siedzial, tarłęm wszednie i za twardy, poza tym byly troche juz zuzyte i nie trzymaly jak trzeba,



Awatar użytkownika
micab
Forum Master
Forum Master
Posty: 1763
Rejestracja: pt mar 18, 2005 01:10
Lokalizacja: wełtyń k/szczecina
Kontakt:

Post autor: micab » ndz paź 30, 2005 23:10

nie polecam kupować takich tanich nowych kitów.....chyba że bardzo mało jeździsz....bo mała cena to słaba trwałość ;) osobiście wolałbym kupić używkę jakiejś dobrej firmy....zawsze to połowe taniej....

nie polecam też zakładać sportowych amorków do seryjnej sprężyny.....dlatego że sportowy amor jest krótszy, przez co seryjna sprężyna pracuje w nie naturalnym położeniu.....tak jakby auto było obicążone.....lepiej kupić dobre gazowe amorki seryjnej długości....


vw, bmw, ford, mercedes, peugeot, nissan, fiat,

Awatar użytkownika
ygd
Prezes vwgolf.pl
Prezes vwgolf.pl
Posty: 1832
Rejestracja: pn sie 16, 2004 23:47
Lokalizacja: Siedlce
Auto: Audi S3
Silnik: AFN
Kontakt:

Post autor: ygd » pn paź 31, 2005 03:20

Cockney pisze:No wlasnie i co teraz wybrac?? I nadal nie wiem czy moge uzyc standartowych springow do sportowych amorow??
no raczej ciężko będzie założyć, proponowałbym od razu kupować całość....
a jeśli chcesz -40, to polecam np. amorki bilstiena b4 gazowe + springi weiteca.


VW Klub Polska #106
Golf MK4 `99 1.6
Audi S3 8L '01

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pn paź 31, 2005 12:46

micab pisze: ... przez co seryjna sprężyna pracuje w nie naturalnym położeniu.....tak jakby auto było obicążone.....lepiej kupić dobre gazowe amorki seryjnej długości....
masz racje, ale cos za cos, jak chcesz miec twardo na zime ale bez obnizania to da sie tak zrobic, zawias tez ladnie pracuje
jesli jednak jezdzi sie po ulicy a nie startuje w sporcie to glownie chodzi o trwalosc a seryjne springi padna duzo szybciej przy sportowym amorku tazke moim zdaniem wykonalne ale niepraktyczne, pozdro

przychylam sie do YGD, w KJSach duzo osób lata na takim zestawie " bilstein b4+sportowe springi, np weitec" i goscie znaja sie na rzeczy i maja pojecie , niektorzy nawet wygrywaja, do jazdy po ulicy super pracuje taki zestawik, mialem okazje jezdzic w seju

na razie jak nie masz kasy to kup amorki bilsteina i wsadz stare springi ,a potem jak sie wzbogacisz dokupisz springi np weiteca



Awatar użytkownika
micab
Forum Master
Forum Master
Posty: 1763
Rejestracja: pt mar 18, 2005 01:10
Lokalizacja: wełtyń k/szczecina
Kontakt:

Post autor: micab » pn paź 31, 2005 23:43

a ja uważam że najlepsze rozwiązanie to kompletny sportowy kit.....czyli amorki krótkie i sprężyny sportowe.....nawet dobry amortyzator gazowy seryjnej długości nie będzie tak dobrze pracował ze sportową sprężyną jak amortyzator sportowy.....


vw, bmw, ford, mercedes, peugeot, nissan, fiat,

Awatar użytkownika
Mrozio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: pn lis 29, 2004 19:49
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Mrozio » wt lis 01, 2005 12:31

Witam
Mialem u siebie B4 + (-40mm) H&R .Twardosc bilsteinow pogorszyla sie po 15tys a po 25tys jeden wylal.Jada po rownej drodze byla ok ale przy nierownosciach...lipa.Auto podskakiwalo jak pileczka-najgorzej bylo na zakretach. Nie polecam takiej konbinacji chyba ze sprezyny obnizalaby o mniejsza wrtosc np 20mm.
Pozdrawiam


TKD WTF

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt lis 01, 2005 13:27

Mysle ze to twoje subiektywne odczycie tylko i wylacznie bo wiadomo ze jak masz twardy sporotwy zaiwas to auto b dobrze trzyma sie drogi ale komfort spada, chyba kazdy o tym wie gdy sie decyduje chociazby na sportowe sprezyny... owszem, trzeba tez lepiej nad autem panowac bo sie staje bardziej nerwowe ale predkosci w zakretach uzyskujesz wieksze, no chyba ze cos na prawde jest zle dobrane to wtedy moze nawet bokiem stawiac na hamowaniu albo w szybkich lukach, pozdro

PS jak Ci sie bilstein posypal, to moze warto bylo skorzystac z gwarancji jesli jeszcze byla lub w ogole byla....jesli na bilsteinie zrobiles 25Tkm to na innych bys zrobil jeszcze mniej, albo zwykly pech, SACHS niby tez powazna marka, udziela sie w sportcie itd,a kolega rozpruł dwa po 10 tys, jezdzi tylko po ulicach,

[ Dodano: Wto Lis 01, 2005 12:30 ]
micab pisze:a ja uważam że najlepsze rozwiązanie to kompletny sportowy kit.....czyli amorki krótkie i sprężyny sportowe.....nawet dobry amortyzator gazowy seryjnej długości nie będzie tak dobrze pracował ze sportową sprężyną jak amortyzator sportowy.....
zgadzam sie w 100% ale wiadmo, kasa........



Awatar użytkownika
Mrozio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: pn lis 29, 2004 19:49
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Mrozio » wt lis 01, 2005 22:32

Sas_gti odnosnie prowadzenia auta opisalem moj przypadek. Auto po prostu przy wiekszych nierownosciach gorzej sie prowadzi niz na seryjnych sprezynach.Fakt mniej sie przechyla,ale podbicia auta sa bardzo nie przyjemne szczegolnie na zakretach.Zgodze sie z Toba ze zawieszenie moze byc zle dobrane.Jest pewien prog nierownosci po przekroczeniu ktorego sprezyna sportowa+seria amor nie zdaje egzaminu i jest to zwiazane z praca amorka.
Mam honde civic z kitem i te same nierownosci pokonuje w zupelnie inny sposob.Jest twardo ale kontrola auta jest non stop.Nie ma efektu wybicia auta mocno w gore (w golfie czulem jakby kola nie mialy styku z jezdnia).
Na bazie wlasnych doswiadczen jestem w 100 procentach zgodny z wypowiedzia Micab.
Uwazam ze kombinacja b4+h&r (-40mm) w golfie to niewypal.

ps.Oczywiscie ze skorzystalem z gwarancji.Dostalem nowe amorki.Zastanawiajacy jest jednak fakt ze Monroe daje 3 lata gwarancji a "wielki" Bilstein na b4 ... 24 miesiace (!)

[ Dodano: Wto Lis 01, 2005 9:34 pm ]
sorki za bledy :crazy:


TKD WTF

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 350 gości