Przekaźniki w skrzynce
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Co do podłączenia lampek oczywiście da się to zrobić taką samoróbką oczywiście. Lecz ja przykładowo obecnie jestem na etapie zmieniania frontu z 2 na 4 lampki i sam szukam takiego kabla jaki dałem w linku (bo chciałbym mieć to zrobione ładnie i oryginalnie). I powiem Ci OptikNERV, że masakryczne ciężko owy kabel znaleźć bo albo ludzie chcą sprzedawać wszystko (grill + lampy + kable) albo takich kabli nie mają (bo była samoróbka) albo nawet spotkałem się z odmowami, że ktoś miał taki kabel ale nie sprzeda bo mu się nie chce pierdół wysyłać.
Jednym słowem, Polska...
Jednym słowem, Polska...
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
- ETKA rozróżnia 4 odmiany tych reflektorów (nie licząc, że lewa i prawa strona sa inne):gailbraith pisze:Zgadzam się lecz zależy jakie reflektory ma się zamontowane w atrapie (te wewnętrzne). Gdyż było kilka wersji i sam widziałem ich właśnie kilka. Dalekosiężne powinny się załączać razem z długimi (te lampki mają gładkie szkło) tak było w wielu Golfach. Lecz były i lampki z grubym, ciasno dzielonym szkłem (mam takie w domu, mogę fotkę zrobić jak coś) jak i ze żółtym szkłem. Wiadomo można je wszystkie podłączyć jak się chce, lecz nasi ulubieni Panowie Policjanci, którzy lubią przyczepiać się do szczegółów (jak już nie mają do czego) mogą stwierdzić, że takie dwa modele lampek jakie podałem przed chwilką nie powinny się załączać razem z długimi. Bo niby dalekosiężne już nie są a przeciwmgłowe itp.
1. reflektor zwykły do samochodów z rocznika 1987 i starszych;
2. reflektor żółty do samochodow z rocznika 1987 i starszych;
3. reflektor zwykły do samochodów z rocnzika 1987 i młodszych;
4. reflektor zwykły do samochodów z rocznika 1987 i młodszych - przeznaczone na rynek japoński;
W żadnym z nich nie ma napisane, że są to reflektory przeciwmgielne.
O ile pamiętam, to właśnie reflektory z przed 1987 miały gęstsze przetłoczenia na szkle, a po 1987 miały już grubsze. Poza tym różnią się one średnicą. Ale wygląda na to, że ich przeznaczenie jest takie same.
Ewentualnie podaj numer katalogowy tych swoich reflektorów, to sprawdzę, może coś pominąłem. Ja mam w domu reflektor, który jest do golfów po 1987r. - też sprawdzę numer i dam znać.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
-
- Użytkownik
- Posty: 333
- Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:11
- Lokalizacja: Elblag
- Kontakt:
ten silnik jest prawdopodobnie 1,8 -sprawdz jaki masz gaznik powinien byc Pierburg 2E2 na gazniku z boku masz symbol i cyferki mozesz je odczytac i porownac z tym
w silniku 1,6 z mech skrz.bieg. 027 129 015 G
w silniku 1,6 z autom skrz.bieg 027 129 016 G
w silniku 1,8 z mech skrz. bieg 027 129 015 R
w silniku 1,8 z automatem 027 129 015 Q
jak to jest 1,8 to na rozdzielaczu zaplonu powinienes miec taki nr 026 905 205 J
sprawdz i bedziesz wiedzial z jakiego to silnik -pozdrawiam
w silniku 1,6 z mech skrz.bieg. 027 129 015 G
w silniku 1,6 z autom skrz.bieg 027 129 016 G
w silniku 1,8 z mech skrz. bieg 027 129 015 R
w silniku 1,8 z automatem 027 129 015 Q
jak to jest 1,8 to na rozdzielaczu zaplonu powinienes miec taki nr 026 905 205 J
sprawdz i bedziesz wiedzial z jakiego to silnik -pozdrawiam
Ostatnio zmieniony sob lip 19, 2008 13:08 przez albert1973, łącznie zmieniany 1 raz.
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Witam
Jeśli jest to silnik 1,8 to zapewne o oznaczeniu GU.
Natomiast jesli 1,6 to : PN , EZ , RF. Zresztą silniki 1,6 różnią sie tylko nieznacznie więc odgadywanie czy to EZ czy PN nie ma najmniejszego sensu. Dla mnie to wygląda na PN z gaźnikiem pierburg 2e2. Ale tak jak powiedziałem dowiedz sie tylko jaką ma pojemność. Np sprawdzając numer na aparacie zapłonowym >>>
GU - 026 905 205J vs 026 905 206F vs 026 905 206J
EZ - 026 905 206 vs 026 905 206AD
PN & RF - 050 905 205C
Ewentualnie zczytaj numer z rozrusznika i podaj. On powie wszystko on pojemności.
Jeśli jest to silnik 1,8 to zapewne o oznaczeniu GU.
Natomiast jesli 1,6 to : PN , EZ , RF. Zresztą silniki 1,6 różnią sie tylko nieznacznie więc odgadywanie czy to EZ czy PN nie ma najmniejszego sensu. Dla mnie to wygląda na PN z gaźnikiem pierburg 2e2. Ale tak jak powiedziałem dowiedz sie tylko jaką ma pojemność. Np sprawdzając numer na aparacie zapłonowym >>>
GU - 026 905 205J vs 026 905 206F vs 026 905 206J
EZ - 026 905 206 vs 026 905 206AD
PN & RF - 050 905 205C
Ewentualnie zczytaj numer z rozrusznika i podaj. On powie wszystko on pojemności.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Prawdopodobnie masz rację. Choć tak jak pisałem ta lampa na dalekosiężną nie wygląda ale najprawdopodobniej jest właśnie starego typu przez co wygląda tak dziwnie. Zresztą rozstaw uchwytów do atrapy miała inny niż do normalnego grilla na 4 lampy z 90 roku.Lipek81 pisze:- ETKA rozróżnia 4 odmiany tych reflektorów (nie licząc, że lewa i prawa strona sa inne):gailbraith pisze:Zgadzam się lecz zależy jakie reflektory ma się zamontowane w atrapie (te wewnętrzne). Gdyż było kilka wersji i sam widziałem ich właśnie kilka. Dalekosiężne powinny się załączać razem z długimi (te lampki mają gładkie szkło) tak było w wielu Golfach. Lecz były i lampki z grubym, ciasno dzielonym szkłem (mam takie w domu, mogę fotkę zrobić jak coś) jak i ze żółtym szkłem. Wiadomo można je wszystkie podłączyć jak się chce, lecz nasi ulubieni Panowie Policjanci, którzy lubią przyczepiać się do szczegółów (jak już nie mają do czego) mogą stwierdzić, że takie dwa modele lampek jakie podałem przed chwilką nie powinny się załączać razem z długimi. Bo niby dalekosiężne już nie są a przeciwmgłowe itp.
1. reflektor zwykły do samochodów z rocznika 1987 i starszych;
2. reflektor żółty do samochodow z rocznika 1987 i starszych;
3. reflektor zwykły do samochodów z rocnzika 1987 i młodszych;
4. reflektor zwykły do samochodów z rocznika 1987 i młodszych - przeznaczone na rynek japoński;
W żadnym z nich nie ma napisane, że są to reflektory przeciwmgielne.
O ile pamiętam, to właśnie reflektory z przed 1987 miały gęstsze przetłoczenia na szkle, a po 1987 miały już grubsze. Poza tym różnią się one średnicą. Ale wygląda na to, że ich przeznaczenie jest takie same.
Ewentualnie podaj numer katalogowy tych swoich reflektorów, to sprawdzę, może coś pominąłem. Ja mam w domu reflektor, który jest do golfów po 1987r. - też sprawdzę numer i dam znać.
Ta lampa co mam z grubym, ciasnym dzielonym szkłem to oryginalna Hella a numery na niej są takie:
301-124-097
8364R19
I tu się mylisz Ty, bo przekaźnik 18 nie jest tylko do dmuchawy ale i do sporej ilości elektroniki w aucie.axel1989 pisze:i tu sie mylisz. wczoraj odkryłem w swoim golferze, ze jak wyciagnie sie przekaznik nr 18 z pozycji 4 to dmuchawa wogole nie rusza.Lipek81 pisze:Przekaźnika od dmuchawy nie ma - nie istnieje coś takiego.
Ostatnio zmieniony śr lip 23, 2008 22:58 przez gailbraith, łącznie zmieniany 3 razy.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
- to tak, jakbyś napisał, że akumulator jest do zasilania dmuchawy - i niczego więcej, bo jak go wyciągniesz, to dmuchawa nie działa . Przekaźnik nr 18 zasila większość obwodów w aucie. Jest on sterowany ze styku stacyjki i służy do odciążenia styków stacyjki. Urządzeniami, które nie są zasilane z tego przekaźnika są - elektryka silnika, rozrusznik, światła, radio, zapalnicza i inne urządzenia, które działąją po wyłączeniu zapłonu. Wszystkie pozostałę urządzenia są zasilone z tego przekaźnika - czyli np. dmuchawa, ale też wycieraczki, ogrzewanie tylnej szyby itp.axel1989 pisze:Lipek81 napisał/a:
Przekaźnika od dmuchawy nie ma - nie istnieje coś takiego.
i tu sie mylisz. wczoraj odkryłem w swoim golferze, ze jak wyciagnie sie przekaznik nr 18 z pozycji 4 to dmuchawa wogole nie rusza.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Witam!
Co do lamp to wszystko mówią oznaczenia umieszczone na szybach reflektorów, obok homologacji E ileś tam np. E1:
H - halogenowe żarówki,
R - drogowe, także tzw. dalekosiężne,
C - mijania,
B - przednie przeciwmgielne,
i z tych oznaczeń kombinacje: np. HCR to halogenowe żarówki, światła mijania i drogowe.
Wycieraczki: niech kolega wyrzuci ten kawałek kabla nad przekaźnikiem 99 i albo nic albo 72. To, że ruszają wycieraczki razem ze spryskiwaczem jest we wszystkich wozach VW/AUDI /Seat/Skoda normalne i jest też jedna rada: należy wyjąć przekaźnik 99 i wygiąć tak by nie stykał się z niczym lub całkowicie wyłamać styk ,,T" - wycieraczki nie będą ruszać przy spryskiwaczu tylko na wyraźny rozkaz załogi manetką do góry lub na dół. Pozdrawiam.
Co do lamp to wszystko mówią oznaczenia umieszczone na szybach reflektorów, obok homologacji E ileś tam np. E1:
H - halogenowe żarówki,
R - drogowe, także tzw. dalekosiężne,
C - mijania,
B - przednie przeciwmgielne,
i z tych oznaczeń kombinacje: np. HCR to halogenowe żarówki, światła mijania i drogowe.
Wycieraczki: niech kolega wyrzuci ten kawałek kabla nad przekaźnikiem 99 i albo nic albo 72. To, że ruszają wycieraczki razem ze spryskiwaczem jest we wszystkich wozach VW/AUDI /Seat/Skoda normalne i jest też jedna rada: należy wyjąć przekaźnik 99 i wygiąć tak by nie stykał się z niczym lub całkowicie wyłamać styk ,,T" - wycieraczki nie będą ruszać przy spryskiwaczu tylko na wyraźny rozkaz załogi manetką do góry lub na dół. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony pt lip 25, 2008 02:15 przez Zico63b, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 320 gości