Panowie, mój tata stał sie szczesliwym (narazie, pozyjemy zobaczymy co w nim siedzi) posiadaczem golfa 4 generacji z silnikiem 1.9 TDi 110KM o oznaczeniu AHF. Samochód został sprowadzony z niemiec bez ksiazki serwisowej, ma przejechane 250.000(sprawdzone w ASO) Kłopot w tym ze niewiemy na jakim oleju jezdził do tej pory, dodatkowo jestem laikiem co do TDików i nawet nie wiem gdzie jest filtr oleju w tej "besti".
Powiedzcie mi jakim olejem go zalac i gdzie jest filtr oleju. Ile oleju wchodzi do tego silnika?
A i jeszcze jedno, przygladajac sie akumulatorowi zauwazyłem ze on ma nie dwa a cztery miejsca na klemy, poprostu dwie klemy + i - sa z jednej strony załozone, a z drugiej sa dwa puste, po co one sa i czy mozna w jakis sposób sprawdzic stan akumulatora.
Jaki olej i gdzie jest filtr oleju?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jaki olej i gdzie jest filtr oleju?
Ostatnio zmieniony pt lip 18, 2008 20:45 przez cylinder, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 273
- Rejestracja: sob gru 01, 2007 10:16
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Kontakt:
Odnośnie klem ,to masz tzw akumulator uniwersalny do montażu w różnych samochodach.Np większość zachodnich ma tzw prawy plus ,natomiast niektóre mają lewy plus.Co do filtra ,to masz już zapewne wymienny wkład,a nie metalową puszkę jak kiedyś.Ale gdzie on jest i w sprawie pozostałych kwestii wypowiedzą się koledzy którzy znają te silniki.
- lolo_golf
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2756
- Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Filtra nie masz, jest wkładka. Ściągnij sobie plastik z góry silnika( 3 śruby ), i zobaczysz przy silniku od strony chłodnicy taką plastikową czarną puszke zakręcana na górze. Srednicy jakieś 10cm. Odkręcasz to z góry i wyjmiesz razem z wkładką ( filtrem ).
Co do oleju to mam ten sam przebieg i wlałbym na twoim miejscu Mobila 10W40. Bo 5W40 to juz troche ryzyko a 15W40 raczej napewno nie byl zalany także to bedzie najlepsza opcja.
Co do oleju to mam ten sam przebieg i wlałbym na twoim miejscu Mobila 10W40. Bo 5W40 to juz troche ryzyko a 15W40 raczej napewno nie byl zalany także to bedzie najlepsza opcja.
tez m mam AHF. I tez mam dylemat czy zalac syntetyk czy polsyntetyk.
Moje pytanie brzmi. Czy stanie sie cos zlego jesli wleje syntetyk a powinien byc polsyntetyk??
Lub Zaleje polsyntetyk a powinien byc syntetyk???
Prosze o pomoc
Edit:
nie wiem jaki mial lany wczesniej
Moje pytanie brzmi. Czy stanie sie cos zlego jesli wleje syntetyk a powinien byc polsyntetyk??
Lub Zaleje polsyntetyk a powinien byc syntetyk???
Prosze o pomoc
Edit:
nie wiem jaki mial lany wczesniej
Ostatnio zmieniony śr cze 17, 2009 19:03 przez Alvargo, łącznie zmieniany 1 raz.
- FILIP_1988
- Ma gadane
- Posty: 242
- Rejestracja: pt gru 28, 2007 23:35
- Lokalizacja: Warszawa
Jesli nie wiesz jaki olej lany byl wczesniej,a przebieg masz duzy(powyzej 200tys) to lej polsyntetyk i nic sie nie będzie dzialo. Ja na Twoim miejscu syntetykiem bym nie ryzykowal.Alvargo pisze:tez m mam AHF. I tez mam dylemat czy zalac syntetyk czy polsyntetyk.
Moje pytanie brzmi. Czy stanie sie cos zlego jesli wleje syntetyk a powinien byc polsyntetyk??
Lub Zaleje polsyntetyk a powinien byc syntetyk???
Prosze o pomoc
Edit:
nie wiem jaki mial lany wczesniej
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 326 gości