Licznik nie dziala po sprawdzaniu diody
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: pt lut 29, 2008 13:11
- Lokalizacja: Tarczyn
- Kontakt:
Licznik nie dziala po sprawdzaniu diody
Witam
Mam problem z licznikiem.
Dokładnie po odkręceniu licznika sprawdzałem diody i ich napiecia i gdy wmontowałem na nowo licznik to przestał działac mi obrotomierz i diody od oleju i temperatury chłodnicy tylko się żarza podczas hamaowania.
Czy mozna to jakos naprawic? Byłem u elektryka ale gdy sprawdził mi wszystko to powiedział ze cos w liczniku sie przepaliło i najlepiej kupic nowy cały.
Czy moze miał ktos taki problem?
Prosze o pomoc doswiadczonych kolegów.
Dodam ze licznik ten jest na jedna kostke.
Mam problem z licznikiem.
Dokładnie po odkręceniu licznika sprawdzałem diody i ich napiecia i gdy wmontowałem na nowo licznik to przestał działac mi obrotomierz i diody od oleju i temperatury chłodnicy tylko się żarza podczas hamaowania.
Czy mozna to jakos naprawic? Byłem u elektryka ale gdy sprawdził mi wszystko to powiedział ze cos w liczniku sie przepaliło i najlepiej kupic nowy cały.
Czy moze miał ktos taki problem?
Prosze o pomoc doswiadczonych kolegów.
Dodam ze licznik ten jest na jedna kostke.
Ostatnio zmieniony pt lip 18, 2008 20:21 przez tata_bananka, łącznie zmieniany 1 raz.
Rafi
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: pt lut 29, 2008 13:11
- Lokalizacja: Tarczyn
- Kontakt:
Właśnie o to chodzi że byłem jakiś miesiąc temu z tym u elektryka i myslał podobnie. Posprawdzał wszystkie napięcia, ze z cewki idzie sygnał normalnie .
czy jest mozliwość że mogłem uszkodzic sobie obrotomierz, nie wchodząc we wnętrze licznika?
Ma moze ktoś jakieś schematy do takiego licznika.
Wysyłam fote.
http://rapidshare.com/files/130688938/l ... I.doc.html
czy jest mozliwość że mogłem uszkodzic sobie obrotomierz, nie wchodząc we wnętrze licznika?
Ma moze ktoś jakieś schematy do takiego licznika.
Wysyłam fote.
http://rapidshare.com/files/130688938/l ... I.doc.html
Ostatnio zmieniony pt lip 18, 2008 20:11 przez tata_bananka, łącznie zmieniany 1 raz.
Rafi
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: pt lut 29, 2008 13:11
- Lokalizacja: Tarczyn
- Kontakt:
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: pt lut 29, 2008 13:11
- Lokalizacja: Tarczyn
- Kontakt:
ok dzieki za wszystkie rady. Wezme sie za to dopiero w poniedziałek, to bede wiedział czego mam szukać i co sprawdzać.
Jak by miał ktos jeszcze jakies rady to proszę pisac, będe wdzieczny.
A co do tego stabilizatora to czy moze to być przyczyna nie działania obrotomierza? Czy tylko żarzenia tych diód? bo na diodach jest jakies małe napiecie, właśnie ile powinno byc?
Czyli najpierw posprawdzam styki dokładnie ( choc myslę ze elektryk to sprawdzał), a potem stabilizator. gdzie mam go szukać mniej więcej?
W liczniku nie działa tylko obrotomierz i te 2 diody sie zarzą( od oleju i od temperatury) i wskażnik temp jest cały czas na poziomie 1 kreski. Reszta działa poprawnie.
Mam licznik vw golf 2 1.8 benzyna z obrotomierzem. Na liczniku jest indeks 950.
Jak by miał ktos jeszcze jakies rady to proszę pisac, będe wdzieczny.
A co do tego stabilizatora to czy moze to być przyczyna nie działania obrotomierza? Czy tylko żarzenia tych diód? bo na diodach jest jakies małe napiecie, właśnie ile powinno byc?
Czyli najpierw posprawdzam styki dokładnie ( choc myslę ze elektryk to sprawdzał), a potem stabilizator. gdzie mam go szukać mniej więcej?
W liczniku nie działa tylko obrotomierz i te 2 diody sie zarzą( od oleju i od temperatury) i wskażnik temp jest cały czas na poziomie 1 kreski. Reszta działa poprawnie.
Mam licznik vw golf 2 1.8 benzyna z obrotomierzem. Na liczniku jest indeks 950.
Ostatnio zmieniony pt lip 18, 2008 23:14 przez tata_bananka, łącznie zmieniany 2 razy.
Rafi
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: pt lut 29, 2008 13:11
- Lokalizacja: Tarczyn
- Kontakt:
Ale one się żarza tak praktycznie nie widocznie, mozna to zauwazyć gdy np hamuje i sie zatrzymuje. Czyli moze tez nie działać równiez z tego powodu obrotomierz?
czyli wiem od czegi jest juz ten stabilizator, choc zawsze kojarzył mi sie stabilizator z jakimiś diodami prostowniczymi.
Jak mam znaleźć tą masę? gdzieś w liczniku moze być odłączony jakis przewód, czy jak?:)
Mam miernik, ale nie znam się zbyt na elektronice, choć mniej więcej znam elementy i wiem jak wyglądaja. Prosze o jakies wieksze wskazówki.
czyli wiem od czegi jest juz ten stabilizator, choc zawsze kojarzył mi sie stabilizator z jakimiś diodami prostowniczymi.
Jak mam znaleźć tą masę? gdzieś w liczniku moze być odłączony jakis przewód, czy jak?:)
Mam miernik, ale nie znam się zbyt na elektronice, choć mniej więcej znam elementy i wiem jak wyglądaja. Prosze o jakies wieksze wskazówki.
Ostatnio zmieniony sob lip 19, 2008 11:52 przez tata_bananka, łącznie zmieniany 1 raz.
Rafi
jak niejestes elektronikiem to tylko wizualnie szukaj przyczyny.ez licznik i obejzyj wszystkie styki poczysc jakims preparatem sprawdz czy sie niepazaginalo cos przy wtyczce.czy mas mase dobra nad kolanami.odkrec polke co masz nad kolanami i z lewej masz 10 mas przykreconych do budy.licznik tez bieze mase z tamtat.ciezko znalezc te miejsce ale tam jest.zaraz przy uszczelce drzwi u gory.musisz te wygluszenie odgiac i bedzie widac
http://www.vwgolf.pl/?page_id=122 tu masz piny opisane od licznika na 1 wtyczke. posprawdzaj sobie napiecia experymentelnie podokladaj mase itd, moze to cos pomoze:
ten szary kabelek na dole to nowa masa, bo stara ścieżka sie przepaliła i musialem ja zastąpic...
napiecia na diodzie gdy swieci normalnie powinno wynosic ok 3 V
ten szary kabelek na dole to nowa masa, bo stara ścieżka sie przepaliła i musialem ja zastąpic...
napiecia na diodzie gdy swieci normalnie powinno wynosic ok 3 V
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: pt lut 29, 2008 13:11
- Lokalizacja: Tarczyn
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 255 gości