TDI a zewnetrzna chlodnica oleju - opinie i rady

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Kevin_mkII
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 770
Rejestracja: sob lis 20, 2004 02:09
Lokalizacja: Worthersee
Kontakt:

TDI a zewnetrzna chlodnica oleju - opinie i rady

Post autor: Kevin_mkII » śr lip 16, 2008 17:08

witam...

pytanie czy warto... silnik 1.9tdi AFN 110ps obecnie 139/297 i przygotwuje sie do kolejnego podniesienia mocy stad pytanie takie.
w seryjnym tdi wiadomo... nie trzeba... a juz grzebanym ten olej sie troche grzeje... chcialbym sie wpiac w obieg oleju z chlodniczką, mysle o takiej o to przedstawionej na foto ponizej...chcialbym nową jednak... co o tym sadzicie...??
Obrazek

mile widziane wszystkie spostrzezenia za ktore dziekuje i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr lip 16, 2008 23:46 przez Kevin_mkII, łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdrawiam
Kevin

http://www.facebook.com/ksystem1 - K-system Car Detailing

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr lip 16, 2008 18:47

Kevin_mkII, jak planujesz mody na 180KM to koniecznie założ taką chłodniczke bo przy jeździe na autostradzie w okolicach 160km/h i butowaniu na 5 biegu szybko olej złapie 110 st C
aby to jednak było profi trzeba jakiś termostat zeby obieg chłodniczki nie chodził cały czas, bo zimą w 20km nie rozgrzejesz oleju :)



Awatar użytkownika
Kevin_mkII
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 770
Rejestracja: sob lis 20, 2004 02:09
Lokalizacja: Worthersee
Kontakt:

Post autor: Kevin_mkII » śr lip 16, 2008 18:53

cowboy pisze:bo zimą w 20km nie rozgrzejesz oleju
a kto powiedzial ze zima auto bedzie jezdzic :) ale dzieki za rade :)
tez tak dochodze do wniosku ze nawet jesli to przeciez na zime mozna wyciagnac chlodnice i puscic ja normalnie prawda?

jeszcxze jedno pytanie...
przy jej instalacji.... zalewac ja trzeba olejem czy sama sie nim wypelni??
Ostatnio zmieniony śr lip 16, 2008 18:56 przez Kevin_mkII, łącznie zmieniany 2 razy.


Pozdrawiam
Kevin

http://www.facebook.com/ksystem1 - K-system Car Detailing

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr lip 16, 2008 19:00

Kevin_mkII pisze: tez tak dochodze do wniosku ze nawet jesli to przeciez na zime mozna wyciagnac chlodnice i puscic ja normalnie prawda?
można zrobić tez ręczny zawór odcinający obieg przez chłodnice, tanio i skutecznie - gdzies widziałem na streetracing.pl
choć termostat najlepszy bo szybciej sie auto rozgrzeje do nominalnej temp... a gesty olej tez nie jest zbyt dobry dla turbinki
Kevin_mkII pisze:zalewac ja trzeba olejem czy sama sie nim wypelni??
wypełni się tak jak filtr oleju, tez wkładasz suchy podczas wymiany i po kilku sekundach juz kontrolka cisnienia przestaje mrugać



Awatar użytkownika
Kevin_mkII
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 770
Rejestracja: sob lis 20, 2004 02:09
Lokalizacja: Worthersee
Kontakt:

Post autor: Kevin_mkII » śr lip 16, 2008 19:05

dzieki
teraz ktora?
ta ktora podalem wyzej wystarczy czy taka
Obrazek
jak z węzami teraz??jakie najlepsze??
Ostatnio zmieniony śr lip 16, 2008 19:05 przez Kevin_mkII, łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdrawiam
Kevin

http://www.facebook.com/ksystem1 - K-system Car Detailing

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr lip 16, 2008 19:10

Kevin_mkII pisze: ta ktora podalem wyzej wystarczy czy taka
nie znam wymiarów ale spokojnie taka chłodniczka wystarczy, mozesz ją zainstalować pionowo w miejscu dawnego Intercoolera, bo przecież bedziesz robił FMIC :)

całe zestawy są w sklepach tuningowych, możesz sobie podpatrzeć.. węze najlepsze byłyby jakieś giętkie zbrojone

na szybko wygooglane:

http://autocentrum.allegro.pl/show_item ... =394951081

http://sklep.tuning.jcauto.pl/oferta/si ... rt561.html

Obrazek

termostat 250 PLN

a swoją drogą ciekawe czy taki radiator na filtr oleju coś daje :)

Obrazek


ja tam sciągnąłem osłonę plastykową z miski olejowej i tez jest GIT :P
Ostatnio zmieniony śr lip 16, 2008 19:17 przez cowboy, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Kevin_mkII
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 770
Rejestracja: sob lis 20, 2004 02:09
Lokalizacja: Worthersee
Kontakt:

Post autor: Kevin_mkII » śr lip 16, 2008 20:27

cowboy pisze:nie znam wymiarów ale spokojnie taka chłodniczka wystarczy, mozesz ją zainstalować pionowo w miejscu dawnego Intercoolera, bo przecież bedziesz robił FMIC
no bede bede... ale teraz pytanie czy ta nie jest zbyt duza..lub moze tak.. czy ta mniejsza nie jest zbyt mala


Pozdrawiam
Kevin

http://www.facebook.com/ksystem1 - K-system Car Detailing

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr lip 16, 2008 20:34

Kevin_mkII, mozna tez sie pokusic o elektrozawor z czujnikiem temp ktory go bedzie otwieral przy zadanej temp - taki elektroniczny termostat


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Kevin_mkII
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 770
Rejestracja: sob lis 20, 2004 02:09
Lokalizacja: Worthersee
Kontakt:

Post autor: Kevin_mkII » śr lip 16, 2008 21:04

Adamm pisze:Kevin_mkII, mozna tez sie pokusic o elektrozawor z czujnikiem temp ktory go bedzie otwieral przy zadanej temp - taki elektroniczny termostat
ta ale takie rzeźby mnie raczej nie interesują ale dzieki za pomysł


Pozdrawiam
Kevin

http://www.facebook.com/ksystem1 - K-system Car Detailing

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr lip 16, 2008 21:47

Kevin_mkII, jaka rzezba?:P

trojnik, elektrozawor i czujnik temp z przekaznikiem (lub prosty uklad) i powyzej okreslonej temp puszcza Ci obieg przez chlodnice


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
mr_jaru
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 352
Rejestracja: wt paź 17, 2006 15:12
Lokalizacja: Zamość/Wrocław
Kontakt:

Post autor: mr_jaru » pt lip 18, 2008 13:19

panowie podejdzie ten zestaw do golfa 1.6TD bez przeróbek?
http://moto.allegro.pl/item394951081_kp ... f_gti.html
Ostatnio zmieniony pt lip 18, 2008 13:19 przez mr_jaru, łącznie zmieniany 1 raz.


jaru

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » wt sie 19, 2008 10:18

cowboy pisze:aby to jednak było profi trzeba jakiś termostat zeby obieg chłodniczki nie chodził cały czas, bo zimą w 20km nie rozgrzejesz oleju... a gesty olej tez nie jest zbyt dobry dla turbinki
dokładnie, ja juz w lecie przy spokojnej jeździe w nocy mam problem a zimą to już nie wiem co będzie :helm:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości