Pasek rozrządu - który najlepszy?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

baca7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: czw lip 17, 2008 18:28
Lokalizacja: Rawicz

Pasek rozrządu - który najlepszy?

Post autor: baca7 » czw lip 17, 2008 19:01

Witam Szanownych Forumowiczów.
Od miesiąca jestem posiadaczem Golfa kombi z silnikiem benzynowym 1.6 SR z grudnia 1999 roku.
Auto ma przejechane 82 tys km - świeżo sprowadzone z Niemiec z całą histoią napraw i serwisów.
Z faktur wynika, że auto miało 2 lata temu przy przebiegu 56 tys km wymienioną pompę wody w serwisie VW, ale co dziwne nic nie jest wspomniane o wymianie rozrządu?
W książce serwisowej też nie ma wpisu o jego wymianie o po oględzinach paska wygląda on na chyba fabryczny. Dziwi mnie jednak to, że przecież do wymiany pompy wody trzeba zdemontować pasek a starego zwłaszcza w serwisie się już nie zakłada?
W związku z tym mam pytanie. co sądzicie czy jak będę wymieniał pasek z rolką to należy też wymienić pompę wody?
Jakiej firmy najlepiej założyć pasek i rolkę - chcę kupić zestaw w serwisie VW (przystępna cena) ale mają w kompletach 2 rodzaje pasków - jeden to pasek z białymi nadrukami VW i napisem ContiTech a drugi to pasek z zółtymi nadrukami VW ale bez nazwy firmy, tylko pisze Made in Germany. Który pasek wybrać, który będzie lepszy?
Dziękuję za rady - pozdrawiam.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw lip 17, 2008 19:10

najlepszy będzie pasek CONTI który kupisz w sklepie motoryzacyjnym, dokładnie ten sam który proponują ci w ASO ale prawdopodobnie 100% tańszy.
Natomiast rolka ze sklepu marki EVR to rolka fimry INA czyli też taka jakś byś dostał w serwisie. Można w ten sposób nieco zaoszczędzić. Tak samo jest praktycznie z każdą częścią, trzeba tylko wiedzieć jaka firma robi daną część na tzw "pierwszy montaż" a potem można się zaopatrywać w oryginały w zwykłym sklepie i znacznie taniej.
pzdr Kuba



Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » czw lip 17, 2008 19:28

Nie ma co tak książkom bezgranicznie wierzyć. Rozrząd to podstawa, więc bez względu na wszystko powinieneś go wymienić. Rolki kup Ruville, pompę też, pasek Contitech i będzie na pewno dobrze.
ASO omijaj szerokim łukiem, bo za to samo zapłacisz u nich przynajmniej 2x więcej



pucha
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: pt lis 02, 2007 08:37
Lokalizacja: Gdynia / Rumia

Post autor: pucha » czw lip 17, 2008 21:00

ja te zmialem dylemat (ten sami silnik mam rowniez) ale w koncu zdecydowalem sie na pasek contitech, rolki ruville, pompe wody hepu.
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony czw lip 17, 2008 21:01 przez pucha, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
woytas81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: wt maja 29, 2007 22:41
Lokalizacja: Opole

Post autor: woytas81 » czw lip 17, 2008 21:49

Polecam:
PASKEK -->CONTITECH CT908 60 zł
ROLKA --> SKF VKM 11113 134 zł
POMPA --> RUVILLE 65411 130 zł

Razem: 324 zł :bigok:

Wymieniaj całość bo z książkami serwisowymi to różnie bywa, pompa to mały wydatek a jak Ci się posypie po wymianie paska to wtedy będzie lipa i po co sobie problemy robić.
Ostatnio zmieniony czw lip 17, 2008 21:54 przez woytas81, łącznie zmieniany 1 raz.


Nie cierpię o krok wyprzedzać innych. Pozycja o krok przed innymi jest w sam raz żeby cię ktoś kopnął w dupę...

baca7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: czw lip 17, 2008 18:28
Lokalizacja: Rawicz

Post autor: baca7 » czw lip 17, 2008 21:59

Dzięki za podpowiedzi. W ASO blisko mojego miejsca zamieszkania mają teraz promocję na rozrząd w cenie 169 zł za pasek i rolkę. Rolka jest firmy SKF a pasek ... ma tylko znaczki VW i Audi i jakieś inne numery wszystko w żółtym kolorze jak barwy Contiego i pisze Made in Germany.
Czy ktoś może wie jakiej firmy może być opisany pasek?
A co do pompy - oferują w tym samym ASO oryginalną VW ale nie wiem jakiego producenta w cenie 156 zł. Ciekawi mnie tylko jedna rzecz - trzeba oddać starą - ale niby po co? czy ta którą kupię będzie nowa czy może po regeneracji?
Co myślicie? Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
woytas81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: wt maja 29, 2007 22:41
Lokalizacja: Opole

Post autor: woytas81 » czw lip 17, 2008 22:20

Pompa oryginalna 06B121011E kosztuje w ASO ok. 400zł więc mi to wygląda na regenerowaną albo jakiś zamiennik wcale nie gorszy od oryginału :bigok: Zapytaj się czy to nowa czy regenerowana. Ja po wymianie dostałem swoja a byla w dobrym stanie.


Nie cierpię o krok wyprzedzać innych. Pozycja o krok przed innymi jest w sam raz żeby cię ktoś kopnął w dupę...

baca7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: czw lip 17, 2008 18:28
Lokalizacja: Rawicz

Post autor: baca7 » czw lip 17, 2008 22:32

Jeśli okaże się, że regenerowana to rezygnuję. A jak jakiś zamiennik to sam nie wiem czy kupić - dla porównania w normalnym sklepie oferowano mi pompę firmy SKF za 148 zł.
Czy byłby to dobry wybór czy lepiej tą z serwisu?



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw lip 17, 2008 23:10

a ja rolek SKF nie polecam bo nowe które przwinęły mi się przez ręce miały zawsze większy luz niz EVR (czyli ruville) który to żadnego luzu nie ma, poza tym rolki ruville bo to są rolki INA czy ORYGINALNE, i na dodatek są przeważnie tańsze niż SKF.

[ Dodano: Czw Lip 17, 2008 23:12 ]
Czy byłby to dobry wybór czy lepiej tą z serwisu?
musisz zrozumieć że w serwisie dostaniesz pompę jednej własńie z wymienianych firm, w pudełku VW/AUDI więc po co przepłać. Nie wiem kto konkretnie robi pompy dla VW, natomiast rolki wiem ze robi ERV ruville.

[ Dodano: Czw Lip 17, 2008 23:13 ]
baca7 pisze:dla porównania w normalnym sklepie oferowano mi pompę firmy SKF za 148 zł.
pompa SKF jak najbardziej OK



baca7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: czw lip 17, 2008 18:28
Lokalizacja: Rawicz

Post autor: baca7 » pt lip 18, 2008 18:45

Witam ponownie.
Dzięki za rady i zainteresowanie - sprawa więc wygląda tak - oto co proponujecie że najlepsze:
- pasek - ContiTech (choć ciekawi mnie bardzo kto robi ten który opisywałem wyżej proponowany w serwisie z żółtymi napisami)
- rolka - Ruville czyli Ina
- pompa - SKF
Czy dobrze zrozumiałem - to wszystko będzie najlepsze?
Pozdrawiam.

[ Dodano: 21 Lip 2008 20:18 ]
Jeszcze jedna rzecz - jaki pasek i rolkę wybrać to już wiem ale do końca nie wiem którą kupić pompę.
Mam do wyboru:
- SKF za 148 zł
- Rouville za 120 zł
Co polecacie, która będzie lepsza?
Pozdrawiam.

[ Dodano: 29 Lip 2008 19:10 ]
Witam ponownie.
Autko mam zrobione, rozrząd i pompa wymieniona - wszystko OK.
Mam tylko jeszcze pytanie. W czasie naprawy okazało się, że do wymiany mam jeszcze rolkę napinacza paska wielorowkowego. Chcieliśmy to wymienić od ręki ale niestety w żadnym sklepie nie mieli od ręki a co gorsza twierdzą, że samej rolki nie można kupić choć jest ona przykręcana do napinacza śrubą 8, tylko trzeba wymieniać cały komplet a to już nie tania sprawa.
Czy ktoś wie może czy sama rolka jest do kupienia?
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony pt lip 18, 2008 18:46 przez baca7, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 216 gości