Porada jak zalozyc centralny zamek w MK2 5D
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
Porada jak zalozyc centralny zamek w MK2 5D
Wybieramy najtańszy zestaw centralnego zamka bo im taniej tym lepiej dla naszej kieszeni.
Są 2 rodzaje siłowników i 2 rodzaje ich działania.
Rodzaje główek w siłownikach (zależy jakie nam potrzeba):
a) obracane
b) nie obracane
Rodzaje działania:
a) "szarpiące" (ze sprzęgiełkiem) tylko raz się z nimi spotkałem i nie polecam ich - chyba że nam zamki zamarzają to wówczas wskazane jest ich użycie ale w golfach nie potrzebne są.
b) na listwie zębatej (obecnie najbardziej popularne)
Ja użyłem obracanych (białe główki) i nie obracanych (czarne ale oba rodzaje wykonane na listwie zębatej)
Zaczynamy od odkręcenia śrubek i demontażu poszyć wewnętrznych drzwi
Klamkę (ramkę klamki) zdejmujemy przesuwając w stronę zamka drzwi
Korbkę zdejmujemy zaczynając od jej zaślepki i odkręcenia śrubki
Następnie podważamy od dolnej jej części zaślepkę i odkręcamy 2 śrubki (przyda się tu większy wkrętak)
Cały boczek podnosimy w górę bo musimy zdjąć go z rantu w drzwiach.
Zdejmujemy nakładki plastikowe z progów i przeciągamy instalację (przewody) do każdego siłownika. Zdejmujemy osłony znajdujące się za słupkiem z pasami i przeciągamy poprzez otwory tak aby wyciągający się pas nie ocierał o przewody.
Zdejmujemy zaślepki ze słupków od zewnętrznej strony i robimy w nich otwory na przewody (możemy użyć wkrętaka lub nożyka i tą samą czynność w zaślepkach od drzwi)
Musimy nawiercić i kombinerkami "wyskubać" miejsce połączenia cięgna siłownika z cięgnem "rygielka" od blokowania dzrzwi.
Poglądowe zdjęcia dla każdych z drzwi
Dla estetyki można założyć coś na te przewody połączeniowe miedzy słupkiem a drzwiami jak kogoś rażą te kolorowe przewody np. kawałek szlaufa ogrodowego bądź coś podobnego.
Składamy analogicznie tylko pamiętajmy aby po nałożeniu na górny rant w drzwiach założyć na dole na te 2 plastikowe elementy i dopiero wkręcać wkręty po zew. i wew. stronie drzwi.
Po chwilach emocji mamy zamontowany centralny i przeciągniętą instalacje.
Jeśli decydujemy się na montaż alarmu + centralny to nie musimy montować sterownika do centralnego tylko łączymy siłowniki bezpośrednio pod centralkę alarmową. No chyba ze chcemy aby centralny był niezależny od alarmu. Wówczas siłownik 5 przewodowy (w komplecie 1 lub 2 sztuki) steruje resztą siłowników poprzez sterownik.
W przypadku samego centralnego wystarczy sterownik podpiąć pod + i - zasilania.
Jeśli alarm ma sterować to również + i - ale i krańcówki drzwi, przedniej klapy, sygnalizacja kierunkami, blokada zapłonu i inne .... . Troszke tego jest ale wszystko da się zrobić.
Nigdy nie miałem natomiast okazji pobawić się fabrycznym centralnym.
Montowałem kilkanaście centralnych zamków i alarmów.
Jak coś nie jasne pytać
Są 2 rodzaje siłowników i 2 rodzaje ich działania.
Rodzaje główek w siłownikach (zależy jakie nam potrzeba):
a) obracane
b) nie obracane
Rodzaje działania:
a) "szarpiące" (ze sprzęgiełkiem) tylko raz się z nimi spotkałem i nie polecam ich - chyba że nam zamki zamarzają to wówczas wskazane jest ich użycie ale w golfach nie potrzebne są.
b) na listwie zębatej (obecnie najbardziej popularne)
Ja użyłem obracanych (białe główki) i nie obracanych (czarne ale oba rodzaje wykonane na listwie zębatej)
Zaczynamy od odkręcenia śrubek i demontażu poszyć wewnętrznych drzwi
Klamkę (ramkę klamki) zdejmujemy przesuwając w stronę zamka drzwi
Korbkę zdejmujemy zaczynając od jej zaślepki i odkręcenia śrubki
Następnie podważamy od dolnej jej części zaślepkę i odkręcamy 2 śrubki (przyda się tu większy wkrętak)
Cały boczek podnosimy w górę bo musimy zdjąć go z rantu w drzwiach.
Zdejmujemy nakładki plastikowe z progów i przeciągamy instalację (przewody) do każdego siłownika. Zdejmujemy osłony znajdujące się za słupkiem z pasami i przeciągamy poprzez otwory tak aby wyciągający się pas nie ocierał o przewody.
Zdejmujemy zaślepki ze słupków od zewnętrznej strony i robimy w nich otwory na przewody (możemy użyć wkrętaka lub nożyka i tą samą czynność w zaślepkach od drzwi)
Musimy nawiercić i kombinerkami "wyskubać" miejsce połączenia cięgna siłownika z cięgnem "rygielka" od blokowania dzrzwi.
Poglądowe zdjęcia dla każdych z drzwi
Dla estetyki można założyć coś na te przewody połączeniowe miedzy słupkiem a drzwiami jak kogoś rażą te kolorowe przewody np. kawałek szlaufa ogrodowego bądź coś podobnego.
Składamy analogicznie tylko pamiętajmy aby po nałożeniu na górny rant w drzwiach założyć na dole na te 2 plastikowe elementy i dopiero wkręcać wkręty po zew. i wew. stronie drzwi.
Po chwilach emocji mamy zamontowany centralny i przeciągniętą instalacje.
Jeśli decydujemy się na montaż alarmu + centralny to nie musimy montować sterownika do centralnego tylko łączymy siłowniki bezpośrednio pod centralkę alarmową. No chyba ze chcemy aby centralny był niezależny od alarmu. Wówczas siłownik 5 przewodowy (w komplecie 1 lub 2 sztuki) steruje resztą siłowników poprzez sterownik.
W przypadku samego centralnego wystarczy sterownik podpiąć pod + i - zasilania.
Jeśli alarm ma sterować to również + i - ale i krańcówki drzwi, przedniej klapy, sygnalizacja kierunkami, blokada zapłonu i inne .... . Troszke tego jest ale wszystko da się zrobić.
Nigdy nie miałem natomiast okazji pobawić się fabrycznym centralnym.
Montowałem kilkanaście centralnych zamków i alarmów.
Jak coś nie jasne pytać
Ostatnio zmieniony śr lip 16, 2008 23:45 przez weryfany, łącznie zmieniany 4 razy.
sorki.. ale jak dla mnie pomysł z wycinaniem kawałka drzwi to jest jakieś nieporozumienie
Ja zakładałem juz tez kilka centralek i alarmów i nigdy nie robiłem dziury w drzwiach...
U mnie w mk2 wystarczyło troszke pogimnastykować się rękami i nie było wiekszego problemu z założeniem cięgna do "grzybka"...
...tak poza tym to dobry opis
Ja zakładałem juz tez kilka centralek i alarmów i nigdy nie robiłem dziury w drzwiach...
U mnie w mk2 wystarczyło troszke pogimnastykować się rękami i nie było wiekszego problemu z założeniem cięgna do "grzybka"...
...tak poza tym to dobry opis
Fakt, może i trochę dziwne ale skuteczne i szybkie. W tym przypadku nie ma potrzeby "gimnastykowania" a po założeniu poszycia nie ma żadnego znaku. Montowałem kilka centralnych i w ten sposób jest najszybciej.
98% ludzi nienormalnych czyta posty z ręką na myszce.
Nie zdejmuj reki, już jest za późno...
Nie zdejmuj reki, już jest za późno...
Miałem u siebie założone takie ze sprzęgłem. W ciągu roku we wszystkich drzwiach wymieniałem je 2 razy więc tez ich nie polecam Teraz założyłem zwykłe, z zestawu Phantomweryfany pisze:a) "szarpiące" (ze sprzęgiełkiem) tylko raz się z nimi spotkałem i nie polecam ich - chyba że nam zamki zamarzają to wówczas wskazane jest ich użycie ale w golfach nie potrzebne są.
Nie wiem dlaczego u Ciebie nie było... Zakładałem do trzech golfów mk2 i do passata b3, każdy miał otwory do siłowników. Inaczej już w golfie mk3, tam już musiałem podłączać do rygla. Może kwestia rcznikazanim montowałem centralny u siebie to rozebrałem całe zamki itp zeby zobaczyc do czego najłatwiej to przyczepić... u mnie jakos nie było takich otworów
[ Dodano: Czw Lip 17, 2008 19:28 ]
Odnalazłem temat o montażu centrala w mk2: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... tralny+mk2
Widzę że nie tylko ja montuje do plastyku
2 dni temu założyłem centralkę do mojego Mk1.
Tam również nie ma dostępu bezpośrednio do cięgna od rygielka.
Wpadłem na pomysł, by odkręcić zamek (2 śruby na imbusa), po czym wysunąłem cały mechanizm lekko z drzwi.
Cięgno od rygielka miałem całe w dłoni. Przykręciłem do niego rygielek, żeby wiedzieć ile miejsca zajmuje.
Ok 0,5cm pod rygielkiem przykręciłem ten element od siłownika, który łączy 2 pręty (3 śrubki są na nim).
Odkręciłem rygielek ponownie, by umieścić cięgno na swoim miejscu.
Przykręciłem zamek, a na koniec rozwarty maksymalnie siłownik.
Jedyne dziury jakie trzeba było zrobić, to otwory na śrubki trzymające siłownik przy blasze.
Tam również nie ma dostępu bezpośrednio do cięgna od rygielka.
Wpadłem na pomysł, by odkręcić zamek (2 śruby na imbusa), po czym wysunąłem cały mechanizm lekko z drzwi.
Cięgno od rygielka miałem całe w dłoni. Przykręciłem do niego rygielek, żeby wiedzieć ile miejsca zajmuje.
Ok 0,5cm pod rygielkiem przykręciłem ten element od siłownika, który łączy 2 pręty (3 śrubki są na nim).
Odkręciłem rygielek ponownie, by umieścić cięgno na swoim miejscu.
Przykręciłem zamek, a na koniec rozwarty maksymalnie siłownik.
Jedyne dziury jakie trzeba było zrobić, to otwory na śrubki trzymające siłownik przy blasze.
Mk1 - ponadczasowy.
Porada jak zalozyc centralny zamek w MK2 5D
Elo wszystkim. Ja mam pytanie co do mojego Golfa IV. Też chciałbym centralny zamek zmontować ale nie wiem co kupic dokładnie i czy ktoś z okolicy Gliwic nie orientuje się czy ktoś by mi to zamontował??? Znacie jakąś firme?? Samemu tego nie chcę robic bo jak jeszce coś zwale to nie będzoe ciekawie;/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości