Luz na kolumnie kierownicy :/

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
michal_$
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: sob lis 03, 2007 17:52
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Luz na kolumnie kierownicy :/

Post autor: michal_$ » śr lip 16, 2008 18:26

Witam. Szukałem na forum podobnych tematów ale nigdzie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Od pewnego czasu pojawiły mi się na kierownicy luzy :otepienie: ( golf mk4 ). Na postoju szybko poruszając kierownice w lewo-prawo słychać w kabinie lekkie pukanie ( luz na kierownicy na oko 3-4 mm). Myślałem na początku że to któryś z krzyżaków ale dzisiaj rozebrałem plastiki i gdy chwyciłem za górny krzyżak i ruszałem kierownicą okazało się że luz jest gdzieś pomiędzy tym krzyżakiem a kierownicą. Wie ktoś co to może być ? Co tam siedzi ? Może ma ktoś jakieś rysunki tego układu . Góry dzięki za zainteresowanie !



Obrazek


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=136332/]Mój golf[/url]
Alpine CDA-9851R
PowerBass S-6C - Axton C508
PowerBass S10 Closed - Carpower 2/250
Jakoś gra :)

Awatar użytkownika
bora gdz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt maja 16, 2008 23:38
Lokalizacja: Grudziądz - Lotnisko
Kontakt:

Post autor: bora gdz » śr lip 16, 2008 19:34

jak ruszasz kierownica na zgaszonym silniku to zawsze bedzie pukac,, poruszaj na odpalonym gdy wspomaganie działa :chytry:


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/405752.html][img]http://images.spritmonitor.de/405752.png[/img][/url]

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=171775

http://pl.youtube.com/watch?v=x11ngwf7C1Q

Awatar użytkownika
michal_$
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: sob lis 03, 2007 17:52
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: michal_$ » śr lip 16, 2008 21:33

jesteś pewien ? luz jest na drążku w kabinie miedzy krzyżakiem a kierownicą więc nie sądzę żeby włączenie silnika i wspomagania coś dawało. ????


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=136332/]Mój golf[/url]
Alpine CDA-9851R
PowerBass S-6C - Axton C508
PowerBass S10 Closed - Carpower 2/250
Jakoś gra :)

sebbed
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn sie 25, 2008 11:18
Lokalizacja: Kraków

Post autor: sebbed » pn sie 25, 2008 11:22

Witam. Mam identyczny problem w swoim golfiku . Luz ten jest zarówno wyczuwalny na włączonym jak i wyłączonym silniku. Proszę o pomoc ! Z góry dzięki.



Awatar użytkownika
tmhc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: pn sty 07, 2008 20:12
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: tmhc » pn sie 25, 2008 11:35

też mam ten problem, nawet podczas włączonego silnika, luz w oby dwie strony,



Awatar użytkownika
nerlst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 00:21
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: nerlst » pn sie 25, 2008 11:46

Miałem coś podobnego u siebie, wybiło się gniazdo łożyska od kierownicy i kierownica miała luzy na wszystkie strona, jak się wysiada z samochodu nie można łapać i podciągać się za kierownice. Nie wiem jak jest u Was, ale wystarczy zdjąć przód kierownicy tak żeby było widać łożysko i ruszać góra, dół jeśli gniazdo jest wyrobione będzie to widać. U mnie wystarczyło delikatnie zaklepać miejsce styku gniazda z łożyskiem i do tego pory jest dobrze.



pzdr


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130709&postdays=0&postorder=asc&start=0

Awatar użytkownika
michal_$
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: sob lis 03, 2007 17:52
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: michal_$ » pn sie 25, 2008 12:41

Dodam tylko że u mnie oprócz luzu występuje irytujące drganie kierownicy przy mocnym hamowaniu z dużej prędkości np. przy dojeździe do skrzyżowania. Tak jak pisałem wcześniej luz jest gdzieś pomiędzy kierownica a środkowym krzyżakiem miejsce zaznaczyłem na obrazku poniżej . jak widze nie jest to tylko problem w moim aucie.

Obrazek


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=136332/]Mój golf[/url]
Alpine CDA-9851R
PowerBass S-6C - Axton C508
PowerBass S10 Closed - Carpower 2/250
Jakoś gra :)

Awatar użytkownika
nerlst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 00:21
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: nerlst » pn sie 25, 2008 13:12

Drganie przy hamowaniu powodują zepsute tarcze, bagatelizowanie tego problemu powoduje właśnie luzy na kierownicy.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130709&postdays=0&postorder=asc&start=0

Awatar użytkownika
tmhc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: pn sty 07, 2008 20:12
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: tmhc » pn sie 25, 2008 14:04

właśnie pytałem się mechanika i mi powiedział ze to maga być wyrobione krzyżaki, wymieniał ktoś już takie coś? Ciężko jest to wymienić? trzeba jechać do serwisu czy samemu można się z tym uporać?



Awatar użytkownika
michal_$
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: sob lis 03, 2007 17:52
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: michal_$ » pn sie 25, 2008 15:24

nerlst pisze:Drganie przy hamowaniu powodują zepsute tarcze, bagatelizowanie tego problemu powoduje właśnie luzy na kierownicy.

tarcze i klocki przejechały u mnie max 6-t tys km wiec raczej to nie ich wina


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=136332/]Mój golf[/url]
Alpine CDA-9851R
PowerBass S-6C - Axton C508
PowerBass S10 Closed - Carpower 2/250
Jakoś gra :)

Awatar użytkownika
nerlst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 00:21
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: nerlst » pn sie 25, 2008 18:07

michal_$ pisze:
nerlst pisze:Drganie przy hamowaniu powodują zepsute tarcze, bagatelizowanie tego problemu powoduje właśnie luzy na kierownicy.

tarcze i klocki przejechały u mnie max 6-t tys km wiec raczej to nie ich wina
Zależy, bo niektóre tarcze i klocki z allegro to totalny szajs i długo nie wytrzymują, co innego jeśli kupiłeś porządne tarcze i klocki, po takim dystansie nie powinno się nic stać.


pzdr


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130709&postdays=0&postorder=asc&start=0

Awatar użytkownika
michal_$
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: sob lis 03, 2007 17:52
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: michal_$ » wt sie 26, 2008 10:04

Tarcze i klocki są na pewno ok. Nie rozbierał nikt kolumny w golfie? Chodzi mi oto czy na tym odcinku który zaznaczyłem ( post wcześniej ) znajduje się coś co może się wyrobić, zepsuć i może powodować lekki luz przy skręcaniu kierownicą ??


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=136332/]Mój golf[/url]
Alpine CDA-9851R
PowerBass S-6C - Axton C508
PowerBass S10 Closed - Carpower 2/250
Jakoś gra :)

Awatar użytkownika
tmhc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: pn sty 07, 2008 20:12
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: tmhc » wt sie 26, 2008 18:22

a tak się zastanawiam no bo w golfie jest wysówana kierownica no wiec jest tam chyba cos takiego jak rurka w rurce wiec może ona jest cała do wymiany i na tym są te luzy (chodzi mi o tą część co michal_$ zaznaczył na rysunku)



Awatar użytkownika
michal_$
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: sob lis 03, 2007 17:52
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: michal_$ » wt sie 26, 2008 19:50

tmhc pisze:a tak się zastanawiam no bo w golfie jest wysówana kierownica no wiec jest tam chyba cos takiego jak rurka w rurce wiec może ona jest cała do wymiany i na tym są te luzy (chodzi mi o tą część co michal_$ zaznaczył na rysunku)
u mnie prawdopodobnie jest tak jak mówisz. gdy unieruchomie górny krzyżak to poruszając kierownicą czuć luzy i stuki z tamtego miejsca. szkoda że taki mały odzew w tym temacie :otepienie:


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=136332/]Mój golf[/url]
Alpine CDA-9851R
PowerBass S-6C - Axton C508
PowerBass S10 Closed - Carpower 2/250
Jakoś gra :)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 248 gości